gemeente Wijdemeren
max €95 per uur
Noord-Holland
16 uur per week
01 september 2025
01 januari 2026
Wij zijn #WijvanWijdemeren!
Met ongeveer 200 mensen zetten wij ons in voor ruim 25.000 inwoners. We zijn een uitdagende werkgever die continue in ontwikkeling is. Kenmerkend zijn de prettige informele werksfeer, de korte lijnen en de diverse ontwikkelingsmogelijkheden. Omdat we relatief klein zijn, weten collega’s elkaar snel te vinden en kun je nog echt een verschil maken. Ook schakel je regelmatig tussen diverse rollen. Zo organiseer, adviseer én voer je vaak ook uit. Het verder ontwikkelen van onze organisatie staat de komende jaren bij ons centraal. Ons doel? Binnen de mogelijkheden zo goed mogelijk aansluiten bij de behoeften van onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Onze kernwaarden zijn: eigenaarschap, eigentijds en vernieuwend, inclusief, benaderbaar en professioneel.
Wijdemeren is een schitterende groene gemeente in Gooi & Vecht tussen Amsterdam en Utrecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen tussen prachtige wateren en ongeëvenaard natuurschoon waaronder de Loosdrechtse Plassen. De combinatie van natuur en kleine dorpen dichtbij de Randstad geeft precies weer hoe het werken bij ons is: afwisselend!
Opdracht
We zijn op korte termijn op zoek een beleidsmedewerker Werk en inkomen die de komende periode deze rol kan oppakken. Dit vanwege zwangerschapsverlof van de vaste medewerker op dit dossier.
Team beleid sociaal domein van de afdeling Samenleving is een beleidsteam van 12 medewerkers. Team beleid is een hecht team, waarin collega’s elkaar waar nodig ondersteunen. Gezamenlijk is het team verantwoordelijk voor de beleidsmatige werkzaamheden op het gebied van het gehele sociale domein (onderwijs, jeugd, werk, cultuur, zorg, welzijn, sport, etc.).
Jij gaat:
Als beleidsadviseur Werk en Inkomen ben je:
Van belang om te weten is dat de gemeente Wijdemeren per 1-1-2027 opgaat in de gemeente Hilversum. In de aanloop daar naartoe fuseert de ambtelijke organisatie per 1-1-2026 met die van de gemeente Hilversum. Beleidsharmonisatie is dan ook een van de leidende thema’s komende periode.
Competenties
- analytisch en praktisch;
- snel kunnen inwerken / zelfstandigheid;
- overtuigingskracht;
- netwerken;
- bestuurlijke sensitiviteit.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Voorkeur heeft het om de 2 dagen per week fysiek op kantoor te werken gezien het belang van directe interactie met de betrokken collega’s.
Overige informatie
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox