Gemeente Westerkwartier

Beheerder / kartrekker optimalisatie financiële administratie

Gemeente Westerkwartier

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Je hebt een sleutelrol in de verbinding tussen onze inhoudelijke teams, de andere financieel beheerders en administratief medewerkers en de financieel adviseurs.  
Het betreft een mooie positie om de komende periode met ons mee te werken in verdere optimalisatie en werking van onze financiële administratie.  
Je krijgt een drieledige rol die zich richt op 1. zorgdragen voor een goede inrichting en werking van de financiële administratie, 2. totstandkoming van rapportages en 3. goede ondersteuning voor het ondersteunende domein. 
Goede inrichting en werking van de financiële administratie  
Je draagt (mede) zorg voor optimalisatie van inrichting en werken van de administratie en zorgt voor heldere informatie over goede verwerking van gegevens. Je bewaakt de kwaliteit en het overzicht van de administratie, signaleert knelpunten en doet verbetervoorstellen. Je werkt ook actief mee aan de realisatie van die verbetervoorstellen en hebt daarbij een trekkersrol richting de andere collega's van de financiële administratie in nauwe aansluiting met de financieel adviseurs.  
Totstandkoming van rapportages 
Met je collega financieel beheerders zorg je voor totstandkoming van tussentijdse rapportages en het opstellen van de p&c documenten. Daarbij zorg je voor een goed bijbehorend controledossier voor onze accountant. Ook interne controlewerkzaamheden kunnen daar deel van uitmaken, welke weer aanleiding vormen voor optimalisatie. 
Goede ondersteuning voor het ondersteunende domein 
In aanvulling op bovenstaande, wat onze hele administratie omvat, vorm je een tandem met de financieel adviseur gericht op het ondersteunend domein. Je bereidt de gesprekken met budgethouders voor en ondersteunt in budgetbewaking. Je levert financiële informatie die helpt in goede sturing en beantwoordt financiële vragen op jouw terrein. Je toetst op de uitvoering van onze financiële regelingen.  
We werken grotendeels hybride, waarbij we thuis werken afwisselen met ontmoeting en overleg op één van onze werklocaties. De basislocatie van het team Financiële administratie is Marum.  
 

Kandidaatomschrijving

We zoeken een tijdelijke collega die een aanvulling is op ons huidige team.  
 
Basiseisen zijn dat jij een Hbo werk- en denkniveau meeneemt, bij voorkeur op basis van afgeronde opleiding(en) in een financieel-economische richting en dat je minstens drie jaren succesvolle ervaring hebt in een beheerrol- en/ of verbeterrol van de financiële administratie, in samenspel met budgetverantwoordelijken en accountant.  
Je hebt in jouw werkervaring laten zien dat je zelfstandig een goede administratie kunt voeren en actief bij kunt dragen aan een goede planning & controlcyclus. Tot slot ben jij iemand die een pro-actieve rol inneemt richting je directe collega’s, de financieel adviseurs en de teams die budgetverantwoordelijkheid hebben.  
Je hebt bewezen ervaring met financiële applicaties en bij voorkeur met  Pink/Civision dat wij gebruiken. Ook ben je handig met excel. Tot slot is het een must dat je tenminste vijf jaar financiële ervaring hebt opgedaan bij één of meer decentrale overheden (gemeente, provincie, gemeenschappelijke regeling) en goed ingevoerd bent in het besluit begroting en verantwoording (BBV) dat daarbij hoort.  
Daarnaast gelden voor alle medewerkers de kerncompetenties: humor, lef, samen en vertrouwen. 
 

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • HBO werk- en denkniveau
  • Ervaring Minstens 3 jaren succesvolle ervaring in een beheer- en/of verbeterrol van de financiële administratie of als coördinator financiële administratie.
  • Ervaring met inrichting of optimalisatie van het gebruik van financiële software

De Wensen

  • Ervaring met Civision en Excel Je hebt ervaring met de financiële applicatie Pink/Civision die wij gebruiken en bent handig met Excel. Als je geen ervaring hebt met Civision laat je door voorbeelden zien dat je je voor jou onbekende financiële software snel eigen maakt.
  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Tijdens het interview gaan we in op de diepgang van de ervaring. Daarnaast toetsen we de proactiviteit en de contactuele vaardigheden.
  • Zelfstandigheid Je hebt werkervaring opgedaan waarbij je zelfstandig een goede administratie moest kunnen voeren en actief bij moest dragen aan een goede planning & controlcyclus
  • Pro-actieve rol Je hebt werkervaring opgedaan waarbij je een pro-actieve rol innam richting directe collega’s, de financieel adviseurs en de teams die budgetverantwoordelijkheid hebben

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox