
Gemeente Pijnacker Nootdorp
geen max tarief
Zuid-Holland
32 uur per week
17 november 2025
30 april 2026
Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp heeft de komende jaren flinke uitdagingen voor het optimaliseren van de openbare ruimte in de woon- en leefgebieden. Hieraan werken verschillende teams en enthousiaste collega’s die deze ambities aanpakken. De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. Begin 2025 is de organisatie overgegaan naar een domein indeling. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, zelfstandigheid, korte lijnen, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng.
Over ons team
Het team Beheer Openbare Ruimte (BOR) binnen het domein Fysieke Leefomgeving (FLO), is verantwoordelijk voor het (groen)beheer van de openbare ruimte waarbij naast alle groen-cultuurtechnische zaken, alle aspecten zoals verhardingen, afwatering, riolering, verlichting, parkeren en spelen worden meegenomen. Het team bestaat uit 20 medewerkers (o.a. assetbeheerders, projectleiders en ondersteuners).
Opdracht
De Beheerder Groen werkt direct samen met de groen-collega’s binnen het domein Fysieke Leefomgeving, bestaande uit beleidsmedewerkers, assetbeheerders, ecoloog en de toezichthouders. Een belangrijk onderdeel van jouw functie is het adviseren bij groenprojecten en het realiseren van een nieuw groenbeheerplan. Tevens zullen op korte termijn meerdere onderhoudsbestekken opnieuw aanbesteed worden, hier heb je een belangrijke rol in.
Aan het beheerplan groen wordt momenteel gewerkt, dit plan wordt in juni voorgelegd aan de gemeenteraad, naast de bijdrage aan de totstandkoming van het beheerplan zal je als opdrachtgever verdere uitvoering geven aan de projecten die hieruit voortkomen en stel je de planningen op voor het onderhoud en de inspectiecyclus. Samen met collega’s van andere disciplines, zoals water/riool en wegen, bekijk je waar een integrale onderhoudsbehoefte is en welke prestaties je voor het groen mee wil geven bij de projectvorming.
Je bent samen met de andere assetmanager het aanspreekpunt voor directe collega’s binnen het groenteam en de afdeling IBOR, de collega’s van de Servicebedrijf (zij voeren dagelijks onderhoudswerkzaamheden uit in de buitendienst), aannemers, bewoners, winkeliers en als dat nodig is ook onze bestuurders.
Verder beschik je over:
Competenties
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9/10.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
26-32 uur per week
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox