Ministerie van Justitie en Veiligheid

Secretaris (2fte)

Ministerie van Justitie en Veiligheid

De opdracht­omschrijving

Beschrijving Opdrachtgever
Directoraat-generaal Straffen en Beschermen
Beschrijving directie/afdeling 
Programma Toekomstscenario
De manier waarop de kind- en gezinsbescherming op dit moment is geregeld, knelt en schiet tekort. 
Kinderen en volwassenen die te maken krijgen met een ernstige bedreiging van een gezonde en 
veilige thuissituatie moeten te lang wachten op de juiste hulp en ze voelen zich vaak niet gezien en 
gehoord. Ook professionals vinden dat ze hun werk niet altijd goed kunnen uitvoeren.
Nederland staat voor de maatschappelijke opgave om de hulp en bescherming aan kinderen en 
volwassenen (0-100) zodanig te organiseren, dat de veiligheid in gezinnen en huishoudens 
verbetert, de betrokkenen zich beter gezien en gehoord voelen en er minder gedwongen 
maatregelen nodig zijn. Dit betekent een verandering van het huidige stelsel en nieuwe vormen van 
samenwerking tussen de betrokken partners.


Beschrijving omschrijving dienst, aanleiding en doel
Wij zijn op zoek naar een slimme jonge professional die als een trainee sociaal domein in de rol van 
secretaris vrij aan het begin van zijn/haar loopbaan staat en gaande weg steeds meer 
werkzaamheden kan oppakken. Schaal 10.
Functiebenaming en beschrijving werkzaamheden
Binnen het programma Toekomstscenario vindt een grote verscheidenheid aan activiteiten, 
overleggen en werkzaamheden plaats. Als secretaris ben je allround inzetbaar en bewaak je het 
overzicht en de voortgang van verschillende opgaven van het deel van het programma waar je bij 
werkt. 
Concreet betekent het dat je: 

• een onmisbare schakel bent tussen inhoud en proces. Dat houdt onder andere in dat
je planningen opstelt en bewaakt, het staflid en team ondersteunt, de voorbereiding
en verslaglegging van overleggen verzorgt en de voortgang bewaakt van
afgesproken acties. 
• Afspraken maakt en bijeenkomsten coördineert en de communicatie in de vorm van
updates en verslagen verzorgd
• presentaties maakt en digitale bijeenkomsten host
• zorg draagt dat de binnengekomen vragen beantwoord worden
• een actieve bijdrage hebt in de voorbereiding ven verslaglegging van teamoverleg
• als teamlid actief meedenkt over de aanpak, verbeterpunten en oplossingen voor de
wijze waarop we ons werk doen

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De kandidaat is beschikbaar voor minimaal 32 uur per week voor de periode tot 31-12-2023
  • De Kandidaat heeft een afgeronde opleiding van minimaal WO niveau
  • De kandidaat heeft kennis van het Sociaal Domein (dit dient te blijken uit het CV
  • De kandidaat heeft uitstekende schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden en beheersing van de Nederlandse taal
  • U heeft een persoonlijke motivatie van de kandidaat toegevoegd waarin hij/zij toelicht waarom zij geschikt is voor deze functie en wat hij/zij voor ons zou kunnen en willen betekenen (maximaal 200 woorden – niet in de 3e persoon geschreven).
  • De kandidaat is bereid om te starten met relatief eenvoudige administratieve werkzaamheden. Deze worden in overleg uitgebreid

De Wensen

  • Inschrijver vult hieronder de naam van de Kandidaat in en het telefoonnummer voor het maken van een eventuele afspraak voor een Interview.
  • Inschrijver vult hieronder de NAAM en Functie in van de persoon die de eventuele overeenkomst ondertekent. Dit is de rechtsgeldig tekenbevoegde wat blijkt/volgt uit het uittreksel van de KvK of een door deze rechtsgeldig tekenbevoegde gevolmachtigd persoon. Indien een volmacht van toepassing is dient deze in de map bij deze vraag te worden gevoegd.
  • Kandidaat is na gunning beschikbaar binnen:

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox