Gemeente Gouda

Assistent beheerder riolering

Gemeente Gouda

De opdracht­omschrijving

De organisatie Gemeente Gouda
De gemeentelijke organisatie in Gouda bestaat uit gemotiveerde medewerkers die met een positieve blik voor en met de stad wer­ken enkenmerkt zich door een open en informele cultuur, veel ruimte voor eigen inbreng en korte lijnen. Gemiddeld waarderen medewerkers van de gemeente Gouda hun baan met een 7,6; een rapportcijfer om trots op te zijn!



In totaal werken er zo'n 490 mensen bij de gemeente Gouda, verdeeld over diverse afdelingen en projecten. De ambtelijke aansturing gebeurt via een drietal directieleden  in samenwerking met alle afdelingshoofden. Samen werken zij aan een wendbare en lerende organisatie, die lenig inspeelt op wat er in de stad leeft en gebeurt en waar mogelijk samen met inwoners, bedrijven of instellingen plannen maakt en realiseert. Een blik naar buiten, een flexibele opstelling en telkens de vraag blijven stellen of de goede dingen gebeuren, zijn daarbij onmisbare ingrediënten.

De afdeling BOR

De afdeling Beheer Openbare Ruimte (BOR) houdt zich bezig met het dagelijks beheer van de boven- en ondergrondse ruimte van o.a. speelterreinen, groen en wegen tot rioleringen, openbare verlichting en verkeersregelinstallaties en vergunningen voor kabels en leidingen. Ook is de afdeling opdrachtgever van grootschalige onderhouds- of vervangingsprojecten (o.a. rioolvervanging) en heeft daarmee een breed werkterrein.

De afdeling bestaat uit:
  • Bureau dagelijks beheer
  • Uitvoeringsbeleid (beleid/verhuur en beheer woonwagenstandplaatsen en programmamanagement)
  • Geo- & databeheer

Het werkterrein van de afdeling raakt hiermee direct de beleving van veel burgers, instellingen en bedrijven in Gouda en heeft korte lijnen met het bestuur.
De afdeling staat er goed voor: ze staan voor  resultaat en  samenwerking in goede sfeer. Als het echt lastig is, dan zoeken en vinden de medewerkers een passende oplossing.


Product Riolering
Binnen het bureau dagelijks beheer bestaat het team riolering uit vijf functies: een strategisch rioolbeheerder, riool beheerder, assistent beheerder, directievoerder en toezichthouder. Dit team is gezamenlijk verantwoordelijk voor het dagelijks functioneren van het gemeentelijke rioolsysteem. Daarnaast zijn er een databeheerder en een beleidsmedewerker actief op dit taakveld.

De riolering in Gouda kenmerkt zich door 190 km vrijverval riolering, 51 km druk-persleidingen, 40 km drainage, 85 rioolgemalen, 250 drukrioleringspompen en 25.000 kolken.


Om ons areaal goed te kunnen beheren zijn wij op zoek aan een enthousiaste assistent rioolbeheerder.


Profiel assistent rioolbeheerder

Wat ga je doen
  • zelfstandig uitvoeren kleinschalige (riool)projecten (minder dan €50.000)
  • het voorbereiden van deelopdrachten;
  • het (laten) controleren of de opdrachtnemers het werk conform de onderhoudscontracten riolering uitvoert;
  • het (laten) controleren of de opdrachtnemers het werk conform geldende wet- en regelgeving uitvoert;
  • het (laten) beoordelen van meer- minderwerk;
  • het signaleren en rapporteren over uitvoeringsrisico’s en kansen tijdens de uitvoering;
  • het signaleren en vroegtijdig bijsturen als de gevraagde (technische) kwaliteit niet geleverd wordt / kan worden;
  • het communiceren met burger(s) of andere belanghebbenden over de uitvoering;
  • het (laten) analyseren en oplossen van meldingen en klachten van burgers over riolering en grondwater;
  • het adviseren over beheerknelpunten aan de productbeheerder riolering;
  • het signaleren van knelpunten functioneren van de assets (oog- en oorfunctie);
  • het toetsen en adviseren diverse (in- en extern) rioleringsplannen.
Wat neem je mee
 
Kerncompetenties

Klantgericht:                          luisteren en doorvragen, afspraak is afspraak, onderhouden klantrelaties.
Samenwerken                       gezamenlijke doelen nastreven, gevraagd en ongevraagd advies geven
Resultaatgericht                    prioriteiten stellen, toetst tussentijds activiteiten op hun bijdrage aan het resultaat en stuurt bij waar nodig.
Zelfstandigheid                      vertrouwd op zichzelf bij het maken van keuzen, vraagt feedback waar nodig.
Plannen en organiseren        plant eigen werkzaamheden en stemt deze af met anderen, toetst voortgang.
Kostenbewust                        overziet de kosten en eventuele besparingen.


Functie gerelateerde competenties
  • aantoonbare kennis en ervaring riooltechniek
  • kennis van gemalen is een pré
  • kennis en ervaring met contractbeheersing, RAW-systematiek
  • overzicht en praktisch technisch inzicht
  • ervaring in het gebruik van Microsoft office pakketten Word, Excel 
  • ervaring in het gebruik van beheerpakketten, bij voorkeur Kikker en Geovisia
  • ervaring in gebruik telemetrie bij voorkeur H2GO
  • bekend zijn met (milieu)regels rondom riolering en grondwater
  • zowel schriftelijk als mondeling een goede beheersing van de Nederlandse taal
Werk en denkniveau
  • relevante afgeronde MBO+/HBO opleiding zoals civiele techniek/ werktuigbouwkunde of elektrotechniek
  • werk en denkniveau MBO+/HBO
  • minimaal 3 jaar ervaring in een vergelijkbare functie

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in een vergelijkbare functie (assistent beheerder) op het gebied van riolering in de afgelopen 10 jaar.
  • Kandidaat heeft minimaal een afgeronde opleiding Civiele Techniek/Grond- Weg- en Waterbouw. Elektrotechniek, Werktuigbouwkunde op MBO+ niveau en bij voorkeur HBO.

De Wensen

  • De competenties, kennis en ervaringen worden getoetst tijdens het gesprek. Kandidaat beschikt over de volgende competenties. Deze kunnen worden getoetst bij het gesprek met de klant: - samenwerken - klantgericht en omgevingsbewust - resultaatgerichtheid - communiceren - probleem oplossend - nauwkeurigheid - plannen en organiseren - innovatief vermogen - kostenbewust - zelfstandigheid - flexibiliteit
  • Een, op één A4tje, door de kandidaat zelf geschreven motivatie waarom de kandidaat zich de juiste persoon voor deze functie vindt.
  • Gedegen kennis en ervaring met Microsoft office pakketten Word, Excel
  • Gedegen kennis van en ervaring met UAV en RAW-systematiek
  • Ervaring in gebruik telemetrie bij voorkeur H2GO.
  • Gedegen ervaring in het gebruik van (rioleer)beheerpakketten, bij voorkeur Kikker
  • Kandidaat is op de hoogte van de (milieu)regels rondom riolering en grondwater
  • Kandidaat heeft kennis van rioolgemalen, drukriolering, persleidingen
  • Aantoonbare werkervaring in een vergelijkbare functie in de afgelopen 10 jaar binnen of bij een overheidsorganisatie.
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in een vergelijkbare functie (assistent beheerder) op het gebied van riolering in de afgelopen 10 jaar.
  • Kandidaat heeft minimaal een afgeronde opleiding Civiele Techniek/Grond- Weg- en Waterbouw. Elektrotechniek, Werktuigbouwkunde op MBO+ niveau en bij voorkeur HBO.
  • Met betrekking tot werkgerelateerde aspecten minimaliseert of compenseert Kandidaat CO2 uitstoot (toelichten 1ste pagina CV).
  • De gesprekken vinden plaats op 6 januari tussen 13.00 en 17.00 uur,. Zorg ervoor dat uw kandidaat beschikbaar is. De gesprekken zullen niet op een ander moment plaatsvinden.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox