Gemeente Amsterdam

Assetmanager

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving:
Het gebied waarbinnen betaald parkeren op straat geldt in Amsterdam wordt in de komende 1,5 jaar in stappen met 40% uitgebreid in de stadsdelen Nieuw-West, Zuidoost en Noord. Dit is de grootste uitbreiding sinds de invoering van betaald parkeren in Amsterdam en daarmee een groot project dat veel van de organisatie vraagt. Een belangrijk onderdeel van dit project is de plaatsing van parkeerautomaten en verkeersborden in de uitbreidingsgebieden. Hiervoor worden eerst parkeerautomaten uit de bestaande gebieden verwijderd om vervolgens geplaatst te worden naar de nieuwe gebieden. Voor deze zogenaamde uitdunning en plaatsing van parkeerautomaten zoekt de Afdeling Straatparkeren – binnen het projectteam dat verantwoordelijk is voor de realisatie van de uitbreiding – een assetmanager parkeerautomaten uitbreidingen die het onderstaande resultaat oplevert.

Bestanddelen van de opdracht
Voor deze opdracht moeten de volgende resultaten worden bereikt:

• Het gedeeltelijk verwijderen van parkeerautomaten (uitdunning) in de huidige gebieden waar betaald parkeren geldt ten behoeve van de onderstaande plaatsing;
• De voorbereiding van en juiste plaatsing van parkeerautomaten in de gebieden waar – in het kader van het project Uitbreiding Betaald Parkeren Amsterdam – betaald parkeren wordt ingevoerd;
• Een bordenplan en uitvoering hiervan voor zowel tijdelijke informatie borden, als definitieve bebording voor zone betaald parkeren en verwijsborden;

Op te leveren resultaat

Per fase en deelgebied (zie de onderstaande planning) moeten de volgende deelresultaten worden opgeleverd:

• Vlekkenplan plaatsing automaten: Vlekkenplannen voor de plaatsing van de parkeerautomaten in overleg met de uitvoerder en de gebiedsbeheerder van het stadsdeel; inclusief detailafstemming over de exacte locaties en plaatsing in de openbare ruimte en de beoordeling van het bebordingsplan dat door de uitvoerder wordt gemaakt;
• Uitdunningsplan: een voorstel met de automaten in het bestaande gebied voor betaald parkeren, die voor uitdunning/verwijdering in aanmerking komen;
• Bordenplan: een overzicht van welke bebording op welke plekken noodzakelijk is;
• Planning uitdunning en plaatsing: werkplanning opstellen voor de uitdunning en plaatsing van de automaten en verkeersborden en bewaken dat deze planning gehaald wordt. Zorgen dat de uitdunning zo ver vooroploopt met de uitbreidingen dat er voldoende parkeerautomaten beschikbaar zijn;

Per fase en deelgebied (zie de onderstaande planning) moeten de volgende deelresultaten worden opgeleverd:

• Vlekkenplan plaatsing automaten: Vlekkenplannen voor de plaatsing van de parkeerautomaten in overleg met de uitvoerder en de gebiedsbeheerder van het stadsdeel; inclusief detailafstemming over de exacte locaties en plaatsing in de openbare ruimte en de beoordeling van het bebordingsplan dat door de uitvoerder wordt gemaakt;
• Uitdunningsplan: een voorstel met de automaten in het bestaande gebied voor betaald parkeren, die voor uitdunning/verwijdering in aanmerking komen;
• Bordenplan: een overzicht van welke bebording op welke plekken noodzakelijk is;
• Planning uitdunning en plaatsing: werkplanning opstellen voor de uitdunning en plaatsing van de automaten en verkeersborden en bewaken dat deze planning gehaald wordt. Zorgen dat de uitdunning zo ver vooroploopt met de uitbreidingen dat er voldoende parkeerautomaten beschikbaar zijn;
• Beantwoording vragen/klachten: input leveren voor het afhandelen van opmerkingen en klachten over de uitbreidingen waar het de (plaats van) de parkeerautomaten betreft.

Ten behoeve van het realiseren van de bovenstaande (deel)resultaten is de assetmanager parkeerautomaten uitbreidingen trekker van een werkgroep parkeerautomaten binnen het project Uitbreiding. Als trekker van de werkgroep bewaakt de assetmanager parkeerautomaten uitbreidingen alle activiteiten rondom de plaatsing van de parkeerautomaten.

Fase - Gebied - Datum start betaald parkeren en handhaving op straat:

FASE 4 Delen Noord en Zuid-Oost- April 2025

FASE 5 Delen van Nieuw-West - Juni 2025

FASE 6 Delen van Noord- November 2025

FASE 7 Delen van Zuidoost - April 2026


Gemeentelijke organisatie:
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever:

Directie Parkeren

De afdeling Straatparkeren van de Directie Parkeren geeft uitvoering aan het ‘on street’ parkeerbeleid, dat wordt voorbereid door de directie Verkeer & Openbare Ruimte. De afdeling doet dat samen met de private parkeerdienstverlener P1, waarvan zij tevens opdrachtgever is en verder met de collega’s van de directies Dienstverlening, Belastingen en Handhaving (THOR). Ook met de collega’s van de afdelingen Analyse, Advies en Ondersteuning (AA&O) en Garageparkeren wordt samengewerkt.

Parkeren is in onze stad een politiek gevoelig domein en heeft een grote maatschappelijke impact. Bijna iedereen heeft of krijgt er mee te maken en vindt er wel wat van: te weinig parkeerplekken, te hoge tarieven, een onterechte naheffingsaanslag of een parkeervergunning die niet wordt verleend. Daarom krijgt Parkeren veel aandacht in de media en de politiek. Het bespreken van parkeeronderwerpen in de gemeenteraad leidt vaak tot discussies en voorstellen. Werken bij Parkeren betekent werken in een dynamische en uitdagende omgeving. De wereld om ons heen verandert snel en Parkeren moet hierop inspelen. We maken gebruik van nieuwe technologieën en slimme manieren om gegevens te gebruiken. Dit doen we samen met verschillende partners, zowel binnen als buiten de organisatie. Denk hierbij aan de directies Belastingen, Toezicht en Handhaving Openbare Ruimte, Verkeer en Openbare Ruimte en Dienstverlening, maar ook aan externe partners zoals NS, ProRail, Pantar en Ajax.

Parkeren is een relatief kleine directie die bestaat uit de afdeling Straatparkeren, Garage- en fietsparkeren en de ondersteunende afdeling AA&O. De afdeling Straatparkeren is met name verantwoordelijk voor de fiscale handhaving en vergunningenbeleid. Het team bestaat uit ongeveer 25 medewerkers: van een contractmanager, ketenmanager manager doelgroepparkeren tot (senior) adviseurs en functioneel beheerders.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Eis - Werk- en denkniveau De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een HBO werk- en denkniveau. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - CV toevoegen U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.
  • Eis - Toevoegen motivatie Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het werkveld van betaald parkeren.   Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft minimaal 4 jaar aantoonbare ervaring  als assetmanager of technisch projectleider parkeerautomaten. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft minimaal 4 jaar ervaring met het werken bij een G4 gemeente met een groot areaal betaald parkeren. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn

De Wensen

  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur aantoonbare ervaring met het werken met het backoffice systeem voor parkeerautomaten Flowbird Web Office. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur aantoonbare ervaring met het werken met Qgis; zowel met het raadplegen van informatie van derden als het zelf aanmaken en beheren van datasets. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox