gemeente Noardeast-Fryslan

Arbo-coördinator

gemeente Noardeast-Fryslan

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

Vacaturenummer: Noardeast-Fryslân 2022-71

 

Voor de gemeente Noardeast-Fryslan zijn wij op zoek naar:

Werknaam functie

Arbo-coördinator

Code functie

Adviseur IV

Afdeling

Bedriuwsfiering

Team

P&O

Dienstverband

32 uur / 0,89 fte

Tijdelijke vervanging vanwege ziekte van 1-11-22 tot 30-4-23 met optie tot verlenging

 

Noardeast-Fryslân, een gemeente met karakter

Gastvrijheid, zorg voor elkaar, openheid en trots. Daar staan wij voor. Het liefst doen wij de dingen samen en persoonlijk. We zijn niet van de woorden, maar van het doen. Echte vakmensen en doorzetters. Trots op onze Fryske taal en cultuur. Wij leggen als overheidsorganisatie de lat hoog als het gaat om betrouwbaarheid, integriteit en professionaliteit.

Afdeling en team

De afdeling Bedriuwsfiering zorgt voor de interne ondersteuning van de gemeentes Noardeast-Fryslân en Dantumadiel. De afdeling is een professionele en betrouwbare dienstverlener en ondersteunt proactief de directie, gemeenteraden, colleges van B&W en de interne organisatie bij het uitoefenen van hun taken. Binnen Bedriuwsfiering worden de volgende teams onderscheiden: Personiel en Organisaasje, Finansjeel Belied, Administraasje & Belestingen, Ynformaasjefoarsjenning, Gegevens en Applikaasjes, Sekretariaat Bestjoer en Management, Juridyske Saken, Kommunikaasje, Fasilitêr en Feiligens.

De Arbo-coördinator is werkzaam binnen team P&O. Samen met de P&O-adviseurs, personeels- en salarisadministratie vormen zij het team. Naast de Arbo-coördinator is ook de preventiemedewerker actief op het gebied van Arbo.

 

Wat ga je doen als Arbo-coördinator?

Je bent als beleidsadviseur actief. Je taken zijn met name gericht op:

  • advisering van het management over vraagstukken onder andere op het gebied van welzijn, veiligheid, gezondheid met betrekking tot Arbo (ontwikkeling);
  • afstemming van belangen, afspraken en informatie met interne en externe betrokkenen;
    • aanjager in het kader van verzuim (analyse verzuim) en verbindt met beleid;
    • is contactpersoon voor de Arbodienst;
    • draagt bij aan de ontwikkeling en uitvoering van het Arbobeleid;
    • formuleert en actualiseert beleid;
    • stelt procedures en instructie op.
  • adviseert over en begeleid projecten op het gebied van Arbo, zoals nieuwe huisvesting en hybride werken (is spin in het web bij Arboknelpunten en Arbovragen en legt relaties met het grotere geheel);
  • is samen met de Preventiemedewerker actief betrokken bij de uitvoering van de RI&E.


Verantwoordelijkheden

Jouw profiel

Je hebt minimaal een afgeronde HBO-opleiding gericht op arbeid en organisatie, gezondheidsmanagement of een bedrijfskundige richting met een relevante specialisatie. Je hebt ervaring als beleidsadviseur op Arboterrein. Je kunt goed analyseren en bent in staat om relevante criteria tegen elkaar af te wegen en te beoordelen. Je hebt kennis van wet- en regelgeving met betrekking tot Arbowetgeving, vitaliteit en gezondheid. Daarnaast ben je pro-actief en werk je oplossingsgericht. Je voelt je verantwoordelijk en kunt goed samenwerken. Je bent een inspirator met een klant- en kwaliteitsgerichte instelling.

Ons aanbod 

De schaal die bij de functie hoort is, afhankelijk van opleiding en ervaring, aanloopschaal 9 of functieschaal 10 met een maximum van € 4.671,- bruto per maand (bij 1.0 fte).

Reactietermijn

Graag ontvangen wij uiterlijk zondag 9 oktober 2022 reactie.  
Voor meer informatie kun je contact opnemen met Harm Jan Scholtens, per e-mail: h.scholtens@noardeast-fryslan.nl. De sollicitatiegesprekken vinden plaats op donderdag 20 oktober 2022.
Voor het vervullen van deze functie is het overleggen van een Verklaring Omtrent Gedrag vereist.

 

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 november 2022 tot en met 30 april 2023 voor 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Wat ga je doen als Arbo-coördinator? Je bent als beleidsadviseur actief. Je taken zijn met name gericht op:  advisering van het management over vraagstukken onder andere op het gebied van welzijn, veiligheid, gezondheid met betrekking tot Arbo (ontwikkeling);  afstemming van belangen, afspraken en informatie met interne en externe betrokkenen; o aanjager in het kader van verzuim (analyse verzuim) en verbindt met beleid; o is contactpersoon voor de Arbodienst; o draagt bij aan de ontwikkeling en uitvoering van het Arbobeleid; o formuleert en actualiseert beleid; o stelt procedures en instructie op.  adviseert over en begeleid projecten op het gebied van Arbo, zoals nieuwe huisvesting en hybride werken (is spin in het web bij Arboknelpunten en Arbovragen en legt relaties met het grotere geheel);  is samen met de Preventiemedewerker actief betrokken bij de uitvoering van de RI&E.
  • Jouw profiel Je hebt minimaal een afgeronde HBO-opleiding gericht op arbeid en organisatie, gezondheidsmanagement of een bedrijfskundige richting met een relevante specialisatie. Je hebt ervaring als beleidsadviseur op Arboterrein. Je kunt goed analyseren en bent in staat om relevante criteria tegen elkaar af te wegen en te beoordelen. Je hebt kennis van wet- en regelgeving met betrekking tot Arbowetgeving, vitaliteit en gezondheid. Daarnaast ben je pro-actief en werk je oplossingsgericht. Je voelt je verantwoordelijk en kunt goed samenwerken. Je bent een inspirator met een klant- en kwaliteitsgerichte instelling.

De Wensen

  • Je bent als beleidsadviseur actief. Je taken zijn met name gericht op:  advisering van het management over vraagstukken onder andere op het gebied van welzijn, veiligheid, gezondheid met betrekking tot Arbo (ontwikkeling);  afstemming van belangen, afspraken en informatie met interne en externe betrokkenen; o aanjager in het kader van verzuim (analyse verzuim) en verbindt met beleid; o is contactpersoon voor de Arbodienst; o draagt bij aan de ontwikkeling en uitvoering van het Arbobeleid; o formuleert en actualiseert beleid; o stelt procedures en instructie op.  adviseert over en begeleid projecten op het gebied van Arbo, zoals nieuwe huisvesting en hybride werken (is spin in het web bij Arboknelpunten en Arbovragen en legt relaties met het grotere geheel);  is samen met de Preventiemedewerker actief betrokken bij de uitvoering van de RI&E.
  • Je hebt minimaal een afgeronde HBO-opleiding gericht op arbeid en organisatie, gezondheidsmanagement of een bedrijfskundige richting met een relevante specialisatie.
  • Je hebt ervaring als beleidsadviseur op Arboterrein. Je kunt goed analyseren en bent in staat om relevante criteria tegen elkaar af te wegen en te beoordelen. Je hebt kennis van wet- en regelgeving met betrekking tot Arbowetgeving, vitaliteit en gezondheid. Daarnaast ben je pro-actief en werk je oplossingsgericht. Je voelt je verantwoordelijk en kunt goed samenwerken. Je bent een inspirator met een klant- en kwaliteitsgerichte instelling.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox