Gemeente Pijnacker Nootdorp

Applicatiebeheerder bedrijfsvoering

Gemeente Pijnacker Nootdorp

De opdracht­omschrijving

Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 425 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

De functie van Applicatiebeheerder Bedrijfsvoering valt binnen de afdeling Bedrijfsvoering (BDV). BDV zorgt ervoor dat het bestuur, management en medewerkers van gemeentelijke organisatie goed worden ondersteund en geadviseerd op het gebied van Financiën, Inkoop, Juridische Zaken en Personeel & Organisatie.

In deze functie werk je voor het team Financiën. Dit team zorgt ervoor dat de gemeente een gezonde financiële positie heeft en daar naar buiten toe helder en transparant over communiceert. Het team is verantwoordelijk voor de financiële administratie, de begrotingen, de tussentijdse rapportages en de jaarstukken. Daarnaast geven zij budgethouders, management en bestuur advies over alle financieel-economisch onderwerpen.

Opdracht
“Als applicatiebeheerder ben jij de olie die de motor draaiende houdt. Zonder jouw ondersteuning kan het team Financiën zijn werk niet doen.”.

De juiste data uit Cognos halen? Jij regelt het! Een gebruiker die zijn wachtwoord is vergeten? Zo gepiept! Als applicatiebeheerder bedrijfsvoering bij de gemeente Pijnacker-Nootdorp heb jij een onmisbare rol voor het team Financiën. Als vliegende keep weet jij voor elk probleem de juiste oplossing te vinden. Weet je het even niet? Dan trek je bij collega’s aan de bel en los je het alsnog op. Elke dag opnieuw, ondersteun jij collega's van financiën zodat zij hun werk kunnen uitvoeren. Binnenkort vragen zij zich af, hoe ze het ooit zonder jou hebben gedaan.

Werkzaamheden

  • Je bent verantwoordelijk voor het inrichten, beheren en onderhouden van de applicaties voor de afdeling Bedrijfsvoering;
  • Jij kunt uit de voeten met verschillende Centric applicaties zoals: Key2Finance, DIS4FIS, WBU, MDU en de bij ons in gebruik zijnde ondersteunende software, bijvoorbeeld Cognos, Tangelo en Apparo. Maar je draait je hand er ook niet voor om, om je te verdiepen in andere applicaties;
  • Je beheert gebruikersrollen, richt processen in, voert wijzigingen door en maakt controle rapporten om te bewaken dat gegevens juist beheerd worden;
  • Je lost functionele storingen op, zodat jouw collega’s ongestoord verder kunnen met hun financiële rapportages;
  • Je levert ondersteuning bij het samenstellen van de P&C-producten met behulp van Tangelo en Apparo;
  • Je zorgt voor een juiste gegevensuitwisseling met andere systemen;
  • Je bent contactpersoon richting leveranciers.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4 richting van Bedrijfseconomie of Financiën;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar met het implementeren van nieuwe systemen op een financiële afdeling;
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
  • Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

De Wensen

  • Aantoonbare kennis met het optimaliseren van de financiële administratie;
  • Kandidaat is beschikbaar voor minimaal 32 uur per week.
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het digitaliseren van processen (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het implementeren van nieuwe systemen op een financiële afdeling;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het begeleiden van het proces van de implementatie van nieuwe systemen (benoem dit duidelijk in het cv);

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox