gemeente Waterland

Allround medewerker publiekszaken/burgerzaken

gemeente Waterland

De opdracht­omschrijving

Uitvoeringsvoorwaarde: 
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Waterland . Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is). 
 
Organisatie
De gemeente Waterland is een (relatief) kleine gemeente. Typerend voor onze organisatie is het ‘ons kent ons’ gevoel en de korte, informele lijnen. Het enige constante is verandering en dat is voor de gemeente Waterland niet anders. Wij werken in zelforganiserende teams om de sneller, efficienter en eenduidiger van dienst te kunnen zijn. Op deze wijze kunnen wij maatwerk en een optimale dienstverlening leveren die de inwoner van ons mag verwachten. 

Team 
Je werkt in het team Publiekszaken binnen de afdeling Realisatie. Binnen het team werk je samen met ca 14 collega's.

Opdracht 
In deze rol ben jij het eerste aanspreekpunt binnen de gemeente. Voor interne en externe klanten Je voert een breed takenpakket uit aan de frontoffice en in de backoffice van het team publiekszaken.

  • Aan de balie help je klanten met allerlei aanvragen. Voorbeelden hiervan zijn; rijbewijzen, reisdocumenten, uittreksels, eigenverklaringen, verhuizingen, VOG’s, briefadressen, emigraties, legalisaties, parkeervergunningen, en de uitgifte van sleutels en leenbadges.
  • Je voert op een dienstverlenende manier en binnen wettelijke kaders balie- en backoffice werkzaamheden uit met betrekking tot reisdocumenten, rijbewijzen, het verstrekken van afschriften van akten van de burgerlijke stand en het verrichten van Basisregistratie Personen (BRP).
  • Je voert taken uit in de backoffice en draagt bij aan de kwaliteit van de BRP.
  • Je bent samen met een collega verantwoordelijk voor de taken Adresonderzoek en Briefadressen.
  • Aan de telefoon beantwoord je, met behulp van informatiebronnen, zelfstandig zoveel mogelijk vragen.

Je schakelt dus veel tussen verschillende werkzaamheden. Daarnaast wordt je specifiek ingezet op de adresonderzoeken, briefadressen en zul je ondersteunende taken krijgen bij het organiseren van de verkiezingen.

 Benodigd aantal professionals 
1.

Meer informatie 
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 13 augustus 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 14 augustus 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. 

 

De Eisen

  • Aantoonbare werkervaring met adresonderzoek en/of briefadressen;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met Key2Burgzaken/Burgerzakenportaal (Benoem duidelijk waar deze is opgedaan);
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen publiekszaken/burgerzaken;
  • Aantoonbaar in het bezit van de certificaten die vallen onder de Basiskennis Burgerzaken en de Burgerlijke stand - basis, binnen de NVVB leerlijn- basis (Benoem dit duidelijk in het cv);

De Wensen

  • Aantoonboor beschikbaar tijdens de avondopenstelling op donderdagavond (Benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring met KCC en telefonische dienstverlening;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen publiekszaken/burgerzaken;
  • Aantoonbare gevolgde training en/of cursus op het gebied van dienstverlenging en/of omgaan met weerstand (Benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbaar aanvullend 1 of meerdere modules gevolgd binnen de NVVB leerlijn – specialistisch (Benoem dit duidelijk in het cv).
  • Aantoonbaar geregistreerd als ambtenaar burgerlijke stand (ABS) (Benoem dit duidelijk in het cv);

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
19 augustus 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox