Gooise Meren
geen max tarief
Noord-Holland
28 uur per week
06 mei 2024
06 oktober 2024
Organisatie
Bussum, Naarden en Muiden vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.
We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Als je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.
Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede eigenaar van de oplossing.
We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.
Opdracht
Binnen de afdeling FInanciën & belastingen wordt gewerkt aan het verbeteren en optimaliseren van de p&c processen en de financiële producten. Voor de teams financieel beleid en beheer zijn we op zoek naar een adviseur die verstand heeft die de schakel is tussen het financiële beleid en de vertaling hiervan naar de financiële administratie.
De afdeling bestaat uit het team financieel beleid ( financieel adviseurs), financieel beheer ( administratie en kwaliteitsborging) en het team belastingen. Door de invoering van het nieuwe financiële systeem is de samenwerking en de afstemming tussen de teams financieel beheer en beleid nog meer onder de aandacht komen te staan. In de komende maanden zullen de p&c processen en de producten worden opgeleverd en dient de administratie de reguliere werkzaamheden te borgen en de achterstanden weg te werken. Procesoptimalisatie in combinatie met een verandertraject. De taken van de beide teams moeten worden opgesteld, doorgesproken en geanalyseerd en de dagelijkse taken blijven gewoon doorgaan.
Je bent voldoende bekend met de werking van de financiële processen binnen een gemeente en kan een makkelijke brug slaan tussen uitvoering en beleid. Je bent niet bang om voor de troepen uit te lopen, maar past je ook zodra je merkt dat het tè snel gaat. Je bent een makkelijke praten, maar je bent ook in staan om technische zaken begrijpelijk te maken.
Aan het einde van de opdracht is voor alle betrokkenen duidelijk wat er van wie verwacht wordt en werkt de inrichting van het nieuwe systeem naar een ieders tevredenheid.
Competenties
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg met kandidaat en opdrachtgever.
Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffende thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/ op kantoor plaats vinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox