Gemeente Ede

Afdelingsmanager Administratie, Terugvordering en Verhaal

Gemeente Ede

De opdracht­omschrijving

 

In deze functie ben je eindverantwoordelijk voor het functioneel aansturen van circa 35 collega’s binnen de afdeling ATV: Administratie, Terugvordering en Verhaal. Jouw nieuwe uitdaging is het verbinden van 3 teams en de collega’s onderling. Elk team heeft een senior medewerker die inhoudelijk goed op de hoogte is van zijn of haar aandachtsgebied. Jij schakelt frequent met de senior collega’s om op de hoogte te blijven van alle ontwikkelingen, tijdslijnen en capaciteitsvraagstukken binnen de teams. Aan jou om dit goed te coördineren en tijdig acties uit te zetten. De afdeling heeft behoefte aan een toegankelijke, praktisch ingestelde manager die doelen plat slaat, ruimte en vertrouwen geeft en kort op de bal zit. In de persoonlijke bila gesprekken met medewerkers luister je aandachtig naar de hulpvraag. Je faciliteert, instrueert en ondersteund. Door tactisch te sturen op werk- en procesafspraken help je de afdeling naar een volgend niveau. Namelijk taak overstijgend en data gestuurd gaan werken – mede op basis van nog te ontwikkelen jaarplannen – waarop we graag jouw input en visie ontvangen.

Om organisatiedoelen te vertalen naar afdelingsniveau, schakel je met de afdeling Ontwikkeling & Kwaliteit, P&O, Finance en ICT. Jij behartigt de belangen van medewerkers, optimaliseert en versimpelt processen en stuurt efficiënt op haalbaarheid en kwaliteit. Als MT-lid geef je gevraagd en ongevraagd advies en vertegenwoordig je de afdeling ATV binnen het Sociaal Domein. Zo geef je gemeente Ede nóg meer smaak. En daar ben je trots op, want je draagt echt iets bij aan onze hele gemeente met meer dan 120.000 inwoners. Voor 28-36 uur per week ben je als verbindende afdelingsmanager verantwoordelijk voor:


Verantwoordelijkheden

  • Het functioneel aansturen van 35 collega’s die binnen 3 teams werken op operationeel niveau. Jij kunt hierin gemakkelijk schakelen en je aanpassen op elk communicatieniveau.  
  • Sturen op -processen en werkafspraken, voeren van bila gesprekken en het managen van werkgeluk en verzuim.
  • Het vergroten van de onderlinge verbinding door zichtbaar op kantoor te zijn en (teambuilding) initiatieven te ontplooien o.b.v. wensen en behoeften die jij signaleert.
  • Het voorbereiden en deelnemen aan diverse overleggen op bestuurlijk niveau: MT Sociaal Domein, Stuurgroep, Regieoverleg waarbij je samenwerkt in multidisciplinaire teams.   
  • Realiseren (en tijdig bijsturen) van doelstellingen o.b.v. gemaakte teamafspraken.
  • Het strategisch verder ontwikkelen van de afdeling ATV, mede op basis van jaarplannen.


availability
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 augustus 2023 tot en met 1 maart 2024 voor 28-36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 augustus 2023 tot en met 1 maart 2024 voor 28-36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • Je hebt minimaal 5 jaar relevante werkervaring als manager waarbij je afdeling overstijgend richting en sturing hebt gegeven.
  • Je hebt werkervaring als manager binnen het sociaal domein
  • Aantoonbaar WO werk- en denkniveau.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring als manager.
  • Je hebt werkervaring als manager binnen het sociaal domein
  • Ervaring met afdeling overstijgende richting en sturing geven.
  • Aantoonbaar WO werk- en denkniveau.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox