
Kaag en Braassem
geen max tarief
Zuid-Holland
36 uur per week
01 december 2025
07 december 2026
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Kaag en Braassem mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Gemeente Kaag en Braassem. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.”
Organisatie
Kaag en Braassem is een kleine organisatie in een uitgestrekt gebied, midden in het Groene Hart. De gemeente telt elf dorpskernen rondom het vele groen, mooie molens én de twee grote wateren het Braassemermeer en de Kagerplassen. Sport, verenigingsleven, bloementeelt en hart voor historie zijn enkele kenmerken van de gemeente en haar inwoners.
Team
Vanaf dag één hoor je er helemaal bij in het cluster Ruimte en Sociaal! Samen met een leuke club van zo’n 35 collega’s. Je werkt intensief samen met een enthousiast team bestaande uit 5 andere RO-ers, 6 vergunningverleners en 2 administratief medewerkers. We geloven in de kracht van korte lijnen en persoonlijk contact, dat maakt ons werk sterker en leuker. Thuiswerken is zeker mogelijk (maximaal 50%), maar we vinden het bovenal waardevol (en gezellig) om elkaar op kantoor te ontmoeten. Je standplaats is het gemeentehuis in Roelofarendsveen, de plek waar je samenkomt, bijpraat met collega’s en de leukste ideeën ontstaan.
Opdracht
Als Adviseur Ruimtelijke Ontwikkeling speel je een belangrijke rol in het behandelen en begeleiden van ruimtelijke aanvragen binnen de gemeente. Je beoordeelt binnengekomen conceptverzoeken en aanvragen tot afwijking of wijziging van het omgevingsplan en adviseert initiatiefnemers over de juiste procedures binnen de Omgevingswet. Je stelt adviezen en voorstellen op voor het college en de gemeenteraad en fungeert als sparringpartner voor collega’s en de portefeuillehouder binnen het ruimtelijke domein.
Met jouw enthousiasme en ervaring zorg je ervoor dat ruimtelijke processen zorgvuldig en voortvarend verlopen. Je combineert inhoudelijke kennis met uitvoeringskracht en draagt zo bij aan een leefbare, toekomstbestendige en goed georganiseerde gemeente.
Competenties
- Analytisch vermogen;
- Adviesvaardigheden;
- Schriftelijke vaardigheden;
- Omgevingsbewustzijn;
- Communicatief.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox