Gemeente Waalwijk

Adviseur planning & control

Gemeente Waalwijk

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Voor tijdelijke ondersteuning voor de P&C-cyclus bij de afdeling Financiën & Inkoop van de gemeente Waalwijk zijn wij op zoek naar een adviseur P&C. Dit in eerste instantie voor de periode van 2 februari t/m 30 oktober 2026 met daarbij een verlengingsmogelijkheid van 2x3 maanden. 

Huidige situatie
Van de tijdelijke adviseur P&C verwachten wij dat hij/zij het proces van zowel het voorjaarsbericht als het najaarsbericht als kartrekker zelfstandig vorm geeft. Daarnaast wordt van de kandidaat verwacht dat hij/zij de Sisa verantwoording coördineert, de kartrekker van de jaarrekening ondersteunt en waar nodig in staat is om de rol van financieel adviseur richting afdelingen vorm te geven.

Kandidaatomschrijving

Voor deze tijdelijke functie zijn wij op zoek naar de volgende kandidaat:
- Je hebt inhoudelijke kennis en ervaring in het werken in een gemeentelijke P&C-cyclus bij voorkeur als kartrekker;
- Je hebt actuele kennis van het BBV;
- Je beschikt over een afgeronde relevante opleiding op minimaal HBO niveau;
- Je hebt kennis van en ervaring met het coördineren van de Sisa verantwoordingen;
- Je bent organisatorisch sterk en werkt prima procesmatig;
- Je bent analytisch en doortastendheid/vasthoudend;
- Je bent communicatief vaardig (zowel verbaal als schriftelijk) en je weet eenvoudig verbinding te maken met collega's.

Toelichting op rooster

Je bent alle dagen van de week aanwezig. Hybride werken is mogelijk in overleg.

De Eisen

  • Kennis Een relevante opleiding op minimaal hbo-niveau, bij voorkeur in de richting van bedrijfseconomie, finance of een vergelijkbare discipline. Dit moet duidelijk uit het c.v. blijken.
  • Geen ZZP'er Vanwege leiding en toezicht vanuit gemeente Waalwijk is de opdracht niet beschikbaar voor een zelfstandige.
  • Werkervaring De kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring als financieel adviseur dan wel kartrekker van producten uit een gemeentelijke P&C-cyclus. Toon dit duidelijk aan met het c.v.

De Wensen

  • Werkervaring De kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 1 jaar ervaring als financieel adviseur dan wel kartrekker van producten uit een gemeentelijke P&C-cyclus.
  • Ervaring met software De kandidaat heeft bij voorkeur ervaring met een of meerder van de volgende pakketten: iFinancien en Pepperflow.
  • Inzetbaarheid Je bent bij voorkeur vanaf de startdatum van de opdracht voor minimaal 24.
  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Tijdens het interview toetsen we op werkervaring, kennis en de gewenste competenties

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
12 december 2025 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox