Omgevingsdienst Regio Utrecht

Adviseur planning & control

Omgevingsdienst Regio Utrecht

De opdracht­omschrijving

Wat ga je doen?

Als adviseur P&C/BI ga je deel uitmaken van zowel het P&C team als het BI team.

In het P&C team krijg je een aantal eigen verantwoordelijkheden. En in het BI-team, waarin meerdere disciplines zijn vertegenwoordigd, bouw je mee aan nieuwe dashboards en ontwikkel je bestaande dashboards verder door in onze BI-tool Qlik Sense.

Op basis van een analyse van problemen en vragen van de organisatie doe je voorstellen voor verbetering. Verder help je mee bij het testen als er veranderingen worden doorgevoerd. Dit betreffen vooral de dashboards voor de sturing en verantwoording van de ODRU.

Bij de uitvoering van de taken, kan je uiteraard rekenen op de ondersteuning van je teamgenoten

In overleg met jouw collega’s en leidinggevende wordt het P&C takenpakket verdeeld. In grote lijnen zal het takenpakket voor jou uit de volgende werkzaamheden en verantwoordelijkheden bestaan:

  • Je beheert en onderhoudt (de inrichting van) de projectadministratie in het financiële systeem.
  • Je beheert en onderhoudt de accountingmanual en diverse P&C instructies (zoals voor tijdschrijven).
  • Je helpt bij de doorontwikkeling van P&C instrumenten zoals rapportages (o.a. KPI’s en kengetallen) en de analyse en monitoring van risico’s.
  • Samen met jouw collega’s stel je tussentijdse rapportages op. Hierbij zorg je ervoor dat men tijdig beschikt over complete en actuele financiële en niet-financiële informatie.
  • Je verricht analyses op de rapportages ten behoeve van de bedrijfssturing en verantwoording.
  • Je speelt innovatief en proactief in op ontwikkelingen op het gebied van P&C. Je maakt hiervoor voorstellen en adviseert onze stakeholders daarover.
  • Je ondersteunt het management bij projecten (zoals bijvoorbeeld de geluidsaneringsprojecten).

 

Waar nodig ondersteun je jouw collega’s en toets je collegiaal de kwaliteit van de producten.

Wie zijn wij?

Wij zijn één van 28 omgevingsdiensten in Nederland. Samen zorgen we dat iedereen fijn kan leven en werken. In een schone omgeving. En dat niemand de wet overtreedt. Wij werken voor 15 gemeenten in de provincie Utrecht. Voor hen verlenen wij vergunningen, houden wij toezicht, handhaven wij, adviseren

Wij en delen kennis op het gebied van milieu. En voor 3 gemeenten doen wij dit ook op het gebied van bouw. In de praktijk betekent het dat wij rondom milieu allerlei experts hebben, die bijvoorbeeld geluidsmetingen kunnen uitvoeren of ecologische gevolgen onderzoeken. Er zijn experts op het gebied van o.a. externe veiligheid, ruimtelijke ordening, luchtkwaliteit, geluid, licht, energie, afval, asbest, ecologie, archeologie en bodem.

Hoe ziet de afdeling/cluster eruit?

Je gaat deel uitmaken van de afdeling Planning & Control. Samen met vijf collega’s ondersteun je de ODRU op het vlak van financial en business control. Onze stakeholders zijn het bestuur, het MT en de clustercoördinatoren. We werken nauw samen met diverse vakdisciplines zoals Relatiemanagement, HRM, Informatiemanagement, Communicatie en Inkoop. Je wordt aangestuurd door de controller. Naast het werk maken we ook tijd om leuke activiteiten met elkaar te doen.

Over welke competenties beschik je?

  • Nauwkeurig
  • Zelfstandig
  • Analytisch
  • Communicatief vaardig (zowel mondeling als op papier)
  • Klantgericht
  • Kritisch
  • Overtuigingskracht
  • Resultaatgericht
  • Innovatief

Wat krijg je?

  • Een tijdelijke opdracht tot en met 31 maart 2026 met een optie tot verlenging.
  • Uurtarief is inclusief de reiskosten van woon-werkverkeer. Als het voor het uitvoeren van de opdracht noodzakelijk is om met de auto of OV te reizen, dan vergoedt de ODRU maximaal €0,30 (bruto) per kilometer.
  • Een aantrekkelijke opdracht in een collegiale, informele werkomgeving.
  • Een mooie en goed te bereiken werkomgeving in het Huis voor de Provincie in Utrecht.
  • De mogelijkheid om, in overleg, je werk deels vanuit huis te doen

De Eisen

  • 1. Geschreven motivatie door de kandidaat in correct Nederlands. Het cv, motivatiebrief en ingevuld Knock-out/gunningscriteria formulier dienen en in één document te worden toegevoegd. Het invullen van het Knock-out en gunning formulier is een verplicht onderdeel.
  • 2. Minimaal hbo-opleiding die reeds behaald is richting financiën (Blijkend uit het CV en toegelicht op het Knock-out en gunningen formulier)
  • 3. Werkervaring bij een omgevingsdienst en /of gemeente(n) waarbij onder meer ervaring is opgedaan met het schrijven van (bestuurlijke) stukken (Blijkend uit het CV en toegelicht op het Knock-out en gunningen formulier)

De Wensen

  • 1. Minimaal 1 jaar werkervaring op het vakgebied P&C (ja 100 punten, nee 0 punten)(Blijkend uit het CV en toegelicht op het Knock-out en gunningen formulier).
  • 2. Professionele kennis van Excel en werk en/of stage-ervaring met financiële administratiesoftware (AFAS Profit) (ja 100 punten, nee 0 punten)(Blijkend uit het CV en de toelichting op het Knock-out en gunningen formulier)
  • 3. In staat is zelfstandig te werken als Adviseur Planning & Control/Business Intelligence (ja 100 punten, nee 0 punten)(Blijkend uit het CV en toelichting op het Knock-out en gunningen formulier)
  • 8. Doet u/ uw bedrijf aan verduurzaming en vermindering CO2 uitstoot? Indien ja, dient de beschrijving bij de motivatie te worden toegevoegd. (Ja 100 punten, nee 0 punten)(Weging voor deze gunning is 10%).
  • 4. Professionele ervaring met business intelligence software zoals Qlik Sense of Power BI (ja 100 punten, nee 0 punten)(Blijkend uit het CV en toelichting op het Knock-out en gunningen formulier)
  • 5. Minimaal 1 jaar werkervaring bij een omgevingsdienst en/of gemeente (ja 100 punten, nee 0 punten)(Blijkend uit het CV en toelichting op het Knock-out en gunningen formulier)
  • 6. Kandidaat moet uiterlijk per einde oktober 2025 kunnen starten (Ja 100 punten, nee 0 punten)( Blijkend uit het CV en toelichting op het Knock-out en gunningen formulier)
  • 7. De ODRU hecht waarde aan duurzame mobiliteit. Kunt u aangeven welk vervoersmiddel u/ uw kandidaat gebruikt in het kader van de gevraagde werkzaamheden? (Weging voor deze gunning is 10%).

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
17 september 2025 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox