BEL Combinatie

Adviseur planning & control

BEL Combinatie

De opdracht­omschrijving

Organisatie

De BEL Combinatie is een uniek samenwerkingsverband tussen de gemeenten Blaricum, Eemnes en Laren. In deze constructie zijn de drie gemeenten zelfstandig en maken ze alle drie gebruik van één grote, professionele en flexibele ambtelijke organisatie, de BEL Combinatie. Wij werken vanuit de volgende vier kerncompetenties: Professionaliteit, Openheid, Samenwerken en Publiek Ondernemerschap.

Opdracht
Binnen deze complexe organisatie word jij coördinator voor het P&C-proces voor de BEL-combinatie en voor de gemeenten Blaricum, Eemnes en Laren. Je klanten zijn de bestuurders van deze gemeente en jij kunt je feilloos bewegen binnen dit speelveld. Je komt te werken in het cluster Planning & Control, onderdeel van het team Control & Financiën.

We hebben naast de coördinator van het P&C-proces (gericht op de planning en monitoring van dit proces) een financieel accounthouder voor iedere gemeente en teamadviseurs voor de teams binnen de BEL-combinatie. Waar de teamadviseurs de informatie ophalen uit de organisatie, zijn de accounthouders juist de schakel tussen hen en het bestuur. De coördinator plant en monitort dit proces. Dit houdt onder meer in dat je:

  • De planning opstelt voor de P&C-documenten (de kadernota, begroting, zomernota, jaarrekening) en dit afstemt met de portefeuillehouder;
  • Dat je ophaalt bij de teamadviseurs en accounthouders en andere betrokkenen wat de stand van zaken is en bijstuurt indien dan nodig is.
  • Je schakelt met de coördinator Financiële Administratie voor wat betreft de zaken die in samenwerking met de financiële administratie tot stand moeten komen.

De meeste tijd gaat zitten in de P&C-producten. De totstandkoming van deze producten is een samenspel van de gehele organisatie, maar jij bent verantwoordelijk voor de coördinatie daarvan.

Naast de reguliere taken, ben je ook continu scherp op het doorvoeren van verbeteringen binnen het team C&F en haar producten. Dit vraagt ook van je dat je op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen binnen je vakgebied.

Je werkzaamheden bestaan o.a. uit:

  • Opstellen planningen en richtlijnenbrieven rond de P&C-producten (de kadernota, begroting, zomernota, jaarrekening)
  • De planningen en richtlijnenbrieven uitrolt naar de stakeholders (.o.a. door middel van een kick-off bijeenkomst.
  • Monitort wat de voortgang is en bijstuurt met elkaar waar nodig
  • De stakeholders met elkaar in verbinding brengt
  • Overleg voeren met belanghebbenden binnen team C&F en daarbuiten, w.o. ook met de portefeuillehouders Financiën


Het is van belang dat je inzicht hebt in – en gevoel hebt bij het politieke krachtenveld van niet één, maar drie gemeenten. Dat vraagt flexibiliteit en een brede blik, maar ook het vermogen om de grenzen te bewaken.

Competenties

  • Je bent analytisch sterk;
  • Je brengt structuur en bent resultaatgericht;
  • Je bent communicatief sterk: je bent duidelijk en overtuigend, je verbind mensen;
  • Je beschikt over goede adviesvaardigheden;
  • Je bent zelfstandig en zelf startend, en zoekt actief de samenwerking met alle betrokkenen;
  • Je bent constructief en kritisch en hebt een goed ontwikkeld gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen;
  • Uitstekende vaardigheden op het gebied van plannen, structureren, bewaken en communiceren;
  • Sociaal vaardig, toegankelijk en met een gezonde dosis humor. Je zegt wat je doet en je doet wat je zegt.
  • Oog voor het financieel beleid op strategisch niveau, maar ook kunnen verdiepen in administratieve details. 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De kandidaat is bereid om tenminste 3 dagen per week aanwezig te zijn op locatie in Eemnes;
  • Aantoonbare werkervaring met de P&C cyclus bij een gemeente;
  • Een afgeronde financiële opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Financieel Adviseur / Planning & Control bij een gemeente of Gemeenschappelijke Regeling;
  • De kandidaat beschikt over de juiste vaardigheden om afdelingen én medewerkers met elkaar te verbinden voor een betere samenwerking (beschrijf tenminste 1 voorbeeld in het cv);
  • Uiterlijk beschikbaar per 14 december 2023 voor 32-36 uur per week.

De Wensen

  • Een afgeronde financiële opleiding op WO niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met gemeentelijke P&C in de afgelopen 5;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar met de BBV (Besluit Begroting en Verantwoording) bij een gemeente
  • Aantoonbare werkervaring met Lias (benoem dit duidelijk in het cv).

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox