Gemeente Amstelveen

Adviseur Omgevingsrecht (SO23-1033)

Gemeente Amstelveen

  • max €100 per uur

  • Noord-Holland

  • 36 uur per week

  • Omgevingsdiensten
  • 01 september 2023

  • 31 maart 2024

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

De gemeenten Amstelveen en Aalsmeer staan voor diverse kleinere en grote opgaven zoals gebiedstransformaties, het ontwikkelen van nieuwe bedrijventerreinen, de laatste uitlegwijken maar ook binnenstedelijke vernieuwing/verdichting. De vraag naar woningen is en blijft ook in onze gemeenten groot. Het groene karakter van de gemeenten wordt gewaardeerd, het voorzieningenniveau is hoog, Schiphol geeft serieuze overlast maar zorgt ook voor werk en bereikbaarheid. In dit krachtenveld waar de belangen soms ver uiteen lopen kom jij optimaal tot je recht. Je werkt mee in projectteams voor ruimtelijke ontwikkelingen, adviseert projectmanagers en werkt samen met andere (beleids)adviseurs mee aan de implementatie van de Omgevingswet en de ontwikkeling van nieuw beleid.

De belangrijkste taken zijn:

  • Het opstellen van de toelichting en regels van bestemmingsplannen dan wel uitgebreide procedures, het behandelen van inspraakreacties en zienswijzen, het vertegenwoordigen van de gemeente in rechte en het verzorgen van de procedure om te komen tot vaststelling van de plannen.
  • Het voeren van overleg met en het adviseren van projectmanagers en andere medewerkers, wethouder(s), belanghebbenden en externe instanties.
  • Het inbrengen van juridische en ruimtelijke ordeningskennis en het geven van deskundige adviezen in relatie tot wetgeving en het beleid op het gebied van ruimtelijke ordening/omgevingsrecht.
  • Het adviseren en integraal behandelen van verzoeken van particulieren over ruimtelijke en functionele mogelijkheden die niet passen in vastgesteld beleid (c.q. bestemmingsplannen).
  • Het meewerken aan de ontwikkeling van de Omgevingsplannen voor beide gemeenten 

 

Kandidaatomschrijving

  • Je beschikt over ten minste een relevante Hbo-opleiding in de richting van bestuursrecht/omgevingsrecht of planologie/sociale geografie.
  • Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring als senior adviseur ruimtelijke ordening bij een gemeente.
  • Je hebt ervaring met het zelfstandig opstellen van bestemmingsplannen en begeleiden van bouwplannen.
  • Je hebt ervaring de ontwikkeling van cultuur-historische projecten en de planologische vertaling daarvan.
  • Je hebt ervaring met relevante softwarepakketten zoals o.a. RO-totaal, Rx. Base, Rx. Mission.
  • Je hebt kennis van de vakinhoudelijke gevolgen van de invoering van de Omgevingswet.

Competenties
Als Senior Adviseur Omgevingsrecht beschik je over competenties zoals: samenwerken, bestuurlijke sensitiviteit, zelfstandigheid, lerend vermogen, flexibel, communicatief vaardig en resultaatgericht
Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Werkervaring Op CV aantoonbaar werkervaring met de invoering van de Omgevingswet en het werken met het toekomstige Omgevingsplan.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Werkervaring Op CV aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring met de ruimtelijke procedures omtrent bedrijventerreinen, woningbouw en (rijks)monumenten in de afgelopen 3 jaar.
  • Werkervaring Op CV aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring met de ruimtelijke procedures bij gemeenten in de afgelopen 5 jaar.

De Wensen

  • Systeemkennis Op CV aantoonbare werkervaring met RO-totaal, Rx. Base, Rx Mission.
  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Verificatie van inhoud aangeboden profiel.Resultaten/praktijkvoorbeelden vanuit vorige werkzaamheden.Competenties voor deze uitvraag.In hoeverre de kandidaat overtuigt de opdracht succesvol af te ronden.Klik en samenstelling binnen het team.
  • Werkervaring Op CV aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring als adviseur ruimtelijke Ontwikkeling bij een gemeente, opgedaan in de afgelopen 5 jaar.
  • Werkervaring Op CV aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring ten aanzien van planologie in relatie tot (rijks)monumenten in de afgelopen 5 jaar. (benoem dit specifiek per opdracht/werkgever)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox