Veiligheidsregio Gelderland-Zuid

Adviseur inkoop en aanbesteden - pool

Veiligheidsregio Gelderland-Zuid

  • geen max tarief

  • Gelderland

  • 32 uur per week

  • Inkoop
  • 01 september 2025

  • 01 maart 2026

De opdracht­omschrijving

De Veiligheidsregio Gelderland-Zuid
De Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (VRGZ) werkt aan een veilige en gezonde samenleving. De VRGZ is een samenwerkingsverband van 14 gemeenten in de regio Gelderland-Zuid, waarin brandweerzorg, ambulancezorg en crisisbeheersing samenkomen. De VRGZ is een van de 25 veiligheidsregio’s in Nederland.

Een veilige regio
De VRGZ helpt mensen in nood en helpt noodsituaties te voorkomen. Rampen en crises worden zo goed mogelijk voorkomen en bestreden. En in onze regio kunnen inwoners rekenen op snelle en goede ambulance- en brandweerzorg. Dit doet de VRGZ samen met de gemeenten, de politie en andere lokale, regionale en landelijke partijen. Samen beschermen we wat telt.

Opdracht
Om de inkoopprocessen in goede banen te leiden beschikt de Veiligheidsregio Gelderland-Zuid over een team inkoopprofessionals. Dit team bestaat op dit moment uit drie adviseurs inkoop en aanbesteden. Binnenkort wordt dit team uitgebreid met een contractmanager en een contractbeheerder/medewerker inkoop. De adviseur inkoop en aanbesteden adviseert gevraagd en ongevraagd de organisatie bij de inkoopbehoefte en begeleidt meervoudig onderhandse, nationale en Europese aanbestedingen. De sector Bedrijfsvoering van de VRGZ, waar team Inkoop onderdeel van is, werkt ook voor de GGD Gelderland-Zuid. In het team wordt gewerkt op basis van een accountverdeling, elke adviseur is het vaste aanspreekpunt voor inkoopvragen voor de sectoren Brandweer, Ambulancezorg, Crisisbeheersing en Bedrijfsvoering van de VRGZ en de afdelingen van de GGD Gelderland-Zuid. In 2021 heeft een evaluatie van de algehele inkoopfunctie plaatsgevonden. Naar aanleiding van deze evaluatie werkt de VRGZ aan de doorontwikkeling van de inkooporganisatie. Team Inkoop geeft richting aan deze doorontwikkeling speelt hierin een belangrijke rol. De manager Financiën en Inkoop is de proceseigenaar van het inkoopproces, op grond van dit eigenaarschap ontwikkelt de afdeling het (inkoop)beleid en voert verbeteringen door in de inkoopprocessen.

Vanwege de ontwikkelingen in de inkooporganisatie in combinatie met de hoeveelheid aanbestedingtrajecten op basis van o.a. de aanbestedingskalender is bij de VRGZ de behoefte ontstaan aan een flexibele schil van inkoopadviseurs. De VRGZ beoogt met deze uitvraag een team van meerdere inkoopprofessionals samen te stellen die op basis van een overeenkomst van opdracht specifieke taken en werkzaamheden zelfstandig uitvoeren (niet op projectbasis).

De opdracht omvat de volgende werkzaamheden:

  • je bent voor inkoopvragen en advies het vaste aanspreekpunt voor aangewezen accounts en je voert hiervoor het accountmanagement uit;
  • je zorgt voor inzicht in inkoopgerelateerde informatie (spend, contracten, aanbestedingskalender) voor je stakeholders en haalt relevante informatie bij ze op;
  • Je draagt bij aan de ontwikkeling van het inkoopbeleid, de inkoopkennis in de organisatie en denkt en werkt mee aan het verbeteren van inkoopprocessen;
  • Je begeleidt zelfstandig (complexe) aanbestedingstrajecten;
  • Je schrijft in samenwerking met het projectteam de benodigde stukken voor jouw inkoop- een aanbestedingsprojecten, zoals een inkoopstrategie en de aanbestedingsdocumenten.
  • Je bent verantwoordelijk voor het inkoopproces, samen met de projectleider(s) en opdrachtgever(s). Daarbij beweeg je je als spin in het web.
  • Je adviseert, coördineert en bent betrokken bij gesprekken met leveranciers en voert waar nodig de regie. Hierbij heb je oog voor tegengestelde belangen en kijk je over de vakgebieden heen.
  • Je bent sparringspartner voor je collega’s van team Inkoop, het management van de organisatie en andere belanghebbenden;
  • Je bouwt en onderhoudt relaties binnen landelijke en (boven)regionale inkoopnetwerken.

Competenties
- Je hebt een proactieve en zelfstandige houding;
- Je kunt goed in teamverband werken;
- Je kunt goed plannen en organiseren;
- Je werkt accuraat en nauwkeurig;  
- Je hebt goede contactuele eigenschappen en een flexibele instelling;  
- Je bent zowel verbaal als schriftelijk sterk;  
- Je kunt goed analyseren en je werkt resultaatgericht met oog voor kwaliteit.  

Benodigd aantal professionals
4.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma t/m vr.
Is hybride werken mogelijk: Ja.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO niveau in de richting van juridisch, commercieel, economisch en/of facilitair;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur inkoop en aanbesteden in de publieke sector in de afgelopen 10 jaar;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring in het zelfstandig uitvoeren van meervoudig onderhandse, nationale en Europese aanbestedingen;
  • Afgeronde opleiding NEVI 1 Publiek of daaraan gelijkwaardig.

De Wensen

  • Minimaal 20 Europese aanbestedingen zelfstandig uitgevoerd (Benoem dit duidelijk in het cv);
  • Kandidaat is woonachtig binnen een straal van 60 km van Nijmegen (Benoem dit duidelijk in het cv).
  • Afgeronde opleiding NEVI 2 Publiek of daaraan gelijkwaardig;
  • Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur inkoop en en aanbestedingen in de publieke sector;
  • Aantoonbare werkervaring als adviseur inkoop en aanbesteden bij decentrale overheden zoals gemeenten, Veiligheidsregio’s of GGD’en (Benoem dit duidelijk in het cv);

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
18 augustus 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox