Technische Universiteit Eindhoven

Adviseur Groot Vervangend Onderhoud Helix

Technische Universiteit Eindhoven

De opdrachtĀ­omschrijving


Real Estate (voorheen Dienst Huisvesting) is één van de centrale diensten van de Technische Universiteit
Eindhoven en is verantwoordelijk voor de totale vastgoedontwikkeling en het beheer van alle gebouwen,
installaties, infrastructuur en terreinen op de universiteitscampus. Daarnaast heeft Real Estate een
adviserende rol naar de faculteiten en diensten op huisvestingsgebied en is er sprake van een klant-
opdrachtgever-relatie voor huisvestingsprojecten. Real Estate telt ongeveer 60 medewerkers en heeft de
volgende afdelingen: Strategy & Consultancy, Projects en Maintenance, die allen ondersteund worden door
de stafafdelingen Facility Support en Finance & Control.

De TU/e is op zoek naar een vakinhoudelijk deskundig adviseur(s) die gezamenlijk met de TU/e het project
Groot Vervangend Onderhoud van het gebouw Helix kan uit werken tot en met bestek.

Het gaat om gebouw Helix van de faculteit Chemical Engineering en Chemistry met een afmeting van 30.000
m2 BVO. In de vastgoedstrategie Campus 2030 is vastgesteld dat Helix na 2030 gerenoveerd gaat worden.
De plannen voor renovatie, maar ook het jaar waarin deze exact gaat plaatsvinden zijn nog niet bekend. Om
tot aan de renovatie de bedrijfszekerheid en veiligheid te garanderen is het noodzakelijk om groot
vervangend onderhoud (GVO) aan de gebouw gebonden installaties en bouwkundige componenten uit te
voeren.

De volgende onderhoudswerkzaamheden zijn o.a. opgenomen in het GVO:
• Renovatie / instandhouding gebouw gebonden installaties, m.n. lichtbehandeling;
• Bouwkundige componenten zoals revitalisering vloerafwerking en vervangen plafonds;
• Vervangen BMI/AOI;
• Vernieuwen data installatie.

Werkzaamheden die van de adviseur verwacht worden zijn o.a.:
• 0-opname van de bestaande revisiestukken / -tekeningen;
• Beoordelen rapporten conditiemetingen NEN2767 (bouwkundig, installaties en gebouwautomatisering);
• Inventarisatie installatiedelen;
• Risico-inventarisatie;
• Opstellen kostenbegroting o.b.v. inventarisatie en MJOP;
• (Laten) uitvoeren van kanaalinspecties;
• (Laten) uitvoeren van luchtmetingen in de 0-situatie en eindsituatie;

• Opstellen uitvoeringsplanning en fasering;
• Opstellen Technische Omschrijving;
• Opstellen bestek voor disciplines B, E, W en (T), inclusief benodigde tekeningen en overige bijlagen;
• Ondersteuning in aanbestedingsfase, o.a. bij schouw, vergelijk van inschrijvingen en opstellen
gunningsadvies.

Het is de intentie van de TU/e op basis van het bestek en tekeningen te kunnen starten met de nog te
selecteren uitvoerende aannemer. Er wordt gekozen voor een traditioneel proces waarbij op basis van een
volledig bestek een aannemer gecontracteerd zal worden voor de realisatie.

De Opdrachtgever behoudt zich het recht voor om in een vervolgfase ook werkzaamheden m.b.t.
begeleiding in de uitvoering (directievoering en/of toezicht) aan Opdrachtnemer op te dragen.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • G2.1 CV en referenties Inschrijver wordt verzocht het C.V. van de in te zetten adviseur (projectleider) te uploaden en de competenties van de adviseur (projectleider) specifiek aan te geven met betrekking tot de opdracht zoals beschreven in deze offerteaanvraag. Inschrijver dient relevante ervaring uit te schrijven in een referentie. Bij minimaal een referentie project dient aangegeven te worden hoe het proces tot en met het opstellen van het bestek is doorlopen. Graag hier contactgegevens van de referent bijvoegen. Opdrachtgever behoudt zich het recht voor contact op te nemen met referenten.
  • G2.2 Plan van aanpak Opdrachtgever ontvangt graag een plan van aanpak hoe de adviseur het advies proces ziet om te komen tot een Technische Omschrijving en vervolgens een bestek, waarbij Opdrachtgever contactpersoon is voor de diverse vakgroepen en stakeholders van TU/e. Het traject dient zo opgezet te worden dat vanaf start werkzaamheden na circa 4 maanden na opdrachtverlening er een document (bestek met bijlagen) voorhanden waarmee de uitvraag tot uitvoering gestart kan worden. Opdrachtgever wenst een overzicht te ontvangen van een zo reĆ«el mogelijke ureninzet. De totale ureninzet wordt niet berekend voor de prijs, maar dient enkel ter voorafgaande informatie.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox