Waterschap Noorderzijlvest

Adviseur grondzaken en vastgoed

Waterschap Noorderzijlvest

De opdracht­omschrijving

Functie

Waterschap Noorderzijlvest zorgt in een groot deel van Groningen, in Noord- en Midden-Drenthe en in een stukje Friesland voor veilig leven met water, schoon water, gezuiverd water en voldoende water in elk seizoen. Voor onze 300 medewerkers gaat een gezonde en toekomstbestendige leef-, woon- en werkomgeving van de circa 383.000 inwoners in ons gebied boven alles. Dit vraagt om gedreven professionals die uitblinken in hun eigen vakgebied en passie. Voor het team Onderhoud Noord zijn wij op zoek naar een enthousiaste en deskundige:

Adviseur grondzaken en vastgoed (32 uur per week) tot eind 2025
Wil jij een sleutelrol bij het versterken van de grondpositie van ons waterschap zodat wij onze doelen in het waterbeheer kunnen realiseren en de effecten van klimaatverandering kunnen tegen gaan? Lijkt het jou leuk om je bezig te gaan houden als procesverantwoordelijke met het onderhandelen, verwerven en beheren van vastgoed/grondzaken in de eigen (gebieds)projecten? Ben je op zoek naar een baan waarbij je je ervaring in kunt zetten met het aankopen en verwerven van grond en pachtzaken? Kom dan als adviseur grondzaken en vastgoed het team Onderhoud Noord tijdelijk versterken!

Opdrachtomschrijving

  • Als adviseur vastgoed en grondzaken zorg je voor dat het onderhandelen, verwerven en tijdelijk beheren van vastgoed en grondzaken in de eigen (gebieds)projecten en de uitvoering hiervan, wordt uitgevoerd. Dit doe je in nauw overleg met collega’s zoals projectleiders en uitvoerders. Je bent hierin verantwoordelijk voor het proces.
  • Je stuurt adviesbureau’s en rentmeesters op een efficiënte wijze aan. Daarnaast zorg je voor een kwalitatief goede voorbereiding en afhandeling van contracten bij de notaris.
  • Je zorgt ervoor dat de (pacht)contracten en overeenkomsten die worden afgesloten van hoogwaardige kwaliteit zijn en in sommige gevallen ben je zelf auteur van deze stukken.
  • Je voert al dan niet zelfstandig onderhandelingen met eigenaren/gebruikers van vastgoed/grondzaken en pakt vragen en klachten hierover pro-actief op.
  • Je denkt mee bij de aanschaf van een registratiesysteem voor vastgoed en grondzaken en zorgt voor implementatie.

Je competenties en talenten

  • Je bent een stevige gesprekspartner die op een natuurlijke wijze kan adviseren en overtuigen
  • Je hebt een sterk analytisch vermogen en weet dit op de juiste toon te verwoorden
  • Je werkt resultaatgericht, bent flexibel en denkt in termen van mogelijkheden en oplossingen
  • Je signaleert problemen en herkent belangrijke informatie, die je vertaalt naar de organisatie en deelt met betrokken partijen.
  • Je herkent politieke belangen en verhoudingen en handelt hiernaar.

Interviewplanning

Wanneer u op 19 mei 2025 voor 12.00 uur nog geen uitnodiging heeft ontvangen via het DAS Groningenhuurtin.nl, behoort u niet tot de eerste selectie voor de gespreksronde.
Contact over de opdracht en/of de procedure loopt uitsluitend via het DAS Groningenhuurtin.nl. Wij verzoeken u dan ook geen contact met het waterschap op te nemen.

Heeft u zich nog niet geregistreerd als aanbieder op www.Groningenhuurtin.nl, dan adviseren wij u hiervoor op korte termijn zorg te dragen. U kunt helaas zonder registratie géén offertes indienen voor de lopende opdrachten. Na goedkeuring van de registratie kunt u via www.Groningenhuurtin.nl offertes indienen voor nieuwe opdrachten.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • In het bezit van een hbo diploma Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde hbo opleiding.

De Wensen

  • Motivatiebrief Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Beoordelingscriteria: De brief dient door de kandidaat zelf geschreven te worden. De kandidaat dient gemotiveerd aan te geven waarom hij/zij geschikt is voor deze opdracht en voldoet aan de competenties (door middel van voorbeelden). De brief wordt door de opdrachtgever getoetst aan de hand van de omschreven functietaken en/of competenties zoals verwoord in de kandidaat- en/of opdrachtomschrijving.
  • Relevante opleiding Een relevante opleiding op het vakgebied zoals bijvoorbeeld: makelaar.
  • Aantal jaren relevante werkervaring Kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring met grondzaken en vastgoed
  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. De kandidaat wordt gedurende het gesprek getoetst op de gevraagde kennis, ervaring en competenties zoals beschreven in de kandidaat en/of opdrachtomschrijving. Daarnaast wordt er beoordeeld of de kandidaat past binnen de organisatie en/of er een klik is met de kandidaat.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
08 mei 2025 om 10:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox