Gemeente Soest

Adviseur financiën en control fysieke leefomgeving

Gemeente Soest

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Geef een impuls aan het team Financiën en Control van de gemeente Soest.

Werken voor de gemeente betekent werken voor onze 47.000 inwoners. Als gemeente ondersteunen we de samenleving op allerlei gebieden. Wij werken aan de leefbaarheid van onze gemeente en kijken daarbij naar de lange termijn.

We vormen samen met 275 professionals onze organisatie. Ons doel is een toekomstbestendige organisatie te zijn en mee te bewegen met wat de samenleving nodig heeft. Dat vraagt om flexibele, lerende professionals en leidinggevenden die hen daarin stimuleren, faciliteren en de ruimte geven. Daarom staan onze medewerkers centraal; zij leveren de resultaten aan onze inwoners, ondernemers en bestuur. Werken aan een toekomstbestendig Soest doen we volgens onze drie kernwaarden: samen (met collega’s, bestuur, samenleving en partners), met vertrouwen in elkaar en daarbij leren we van de dingen die we doen en van onze omgeving.

Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.

Opdracht
De Adviseur Financiën en Control voor de fysieke leefomgeving  gaat volgende opdrachten uitvoeren:

  • Het uitvoeren van een onafhankelijke analyse van de bestaande financiële processen binnen de fysieke leefomgeving.
  • Het identificeren van sterke punten, risico’s en verbeterpunten en het opstellen van een schriftelijk analyseverslag
  • Het opstellen van adviesdocument(en) ten aanzien van verbeteringen in sturing, financiële beheersing en verantwoording met betrekking tot verschillende calculatiedossiers. De opdrachtnemer opereert hierbij onafhankelijk en maakt eigen keuzes in methodiek en aanpak.

Te behalen resultaten

  • Een schriftelijke analyse van de financiële processen binnen de fysieke leefomgeving met duidelijke sterke punten, risico’s en verbetermogelijkheden.
  • Adviesrapport met aanbevelingen voor verbetering van sturing, beheersing en verantwoording.
  • Concreet geformuleerde verbetervoorstellen voor de verschillende calculatiedossiers.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur/controller binnen een gemeente, waarvan minimaal 3 jaar voor de fysieke leefomgeving;
  • 1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in financiële richting, bedrijfseconomie, bestuurskunde of accountancy;
  • 3. Uiterlijk beschikbaar per 15 december 2025 voor minimaal 32 uur in de week.

De Wensen

  • 5. Aantoonbare werkervaring met BBV en wet- en regelgeving rondom lokale heffingen
  • 4. Aantoonbare werkervaring met het optimaliseren van financiële processen en adviseren over het opstellen van calculatiedossiers
  • 6. Aantoonbare werkervaring met iFinanciën

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
10 december 2025 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox