Gemeente Nijmegen

Adviseur financiën binnen bedrijfsadministratie

Gemeente Nijmegen

De opdracht­omschrijving

De Adviseur Financiën binnen Bedrijfsadministratie rapporteert direct aan de manager en Senior Adviseur Financiën en Control Bedrijfsadministratie. De Adviseur Financiën en Control Bedrijfsadministratie werkt nauw samen met andere teamleden binnen de Bedrijfsadministratie. 

Doel van de functie: 

De afdeling financiën ondergaat op de komende maanden de transitie naar een nieuw financieel systeem. De impact van deze implementatie op de bedrijfsadministratie is groot. Collega’s ervaren dit als een grote verandering. In deze functie ben je verantwoordelijk voor het functioneel aansturen van het team Inkoop/verplichtingenadministratie. Daarnaast zijn er ook diverse uitvoerende taken in vele facetten van de bedrijfsadministratie. Ook functioneert de adviseur als vraagbaak en aanspreekpunt voor collega’s voor inhoudelijke boekhoudkundige vragen. Gedurende de implementatie van het nieuw systeem heeft deze rol een extra zwaartepunt. Je zorgt dat collega’s vooruit kunnen, wennen aan het nieuwe systeem en je zorgt voor rust. Daarmee borgen we de nauwkeurigheid en betrouwbaarheid van de financiële administratie.  
Je ontwikkelt samen met de senior adviseur en de manager aan een goed georganiseerd team van de toekomst. Dit betekent veel aandacht voor een efficiënte werkwijze van het systeem en het optimaliseren van het huidige werkproces. Je hebt oog voor jouw omgeving, wat betekent dat je consequent afstemming zoekt met verantwoordelijke financiële adviseurs. Je hebt een boekhoudkundige kennis, werkt gestructureerd en blijft kalm onder druk, zelfs in hectische situaties zoals het halen van deadlines.


Verantwoordelijkheden

1. Functionele Aansturing en aanspreekpunt

  • Functioneel aansturen van medewerkers binnen de financiële administratie om een efficiënte en effectieve uitvoering van werkzaamheden te waarborgen. 
  • Coördineren en verdelen van de dagelijkse werkzaamheden en het stellen van prioriteiten voor het team. 
  • Zorgen voor een goede taakverdeling en opvolging van openstaande actiepunten. 
  • Fungeren als eerste aanspreekpunt voor financieel inhoudelijke vragen en ondersteuning op het gebied van financiële administratie. 

2. Proces- en organisatieverbetering

  • Samenbouwen aan een nieuw, goed georganiseerd team. 
  • Signaleren van knelpunten en ontwikkelingen en maakt deze bespreekbaar binnen het team en escaleert zo nodig naar je teammanager of senior financieel adviseur; 
  • Medeverantwoordelijk voor een efficiënte werkwijze van het systeem en het optimaliseren van het werkproces in relatie tot het nieuw financieel systeem. 
  • Implementeren nieuwe procedures om de kwaliteit van de financiële administratie te verhogen. 
     

3. Boekhoudkundige Taken (bijvoorbeeld)

  • Voorbereiden en indienen van de BTW-aangifte. 
  • Voorbereiden en indienen van de IV3-aangifte. 
  • Zorgen voor een correcte verwerking van de Werkkostenregeling (WKR). 
  • Controleren en rapporteren van afwijkingen en onregelmatigheden in de administratie. 
  • Beheren van tussenrekeningen en uitvoeren van correcties waar nodig. 
  • Bijhouden van de begrotingsadministratie en zorgen voor een juiste registratie van financiële transacties.


De kandidaat is inzetbaar vanaf 7 oktober 2024 of zoveel eerder indien mogelijk tot en met .31 juli 2025 voor gemiddeld 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 7 oktober 2024 of zoveel eerder indien mogelijk tot en met .31 juli 2025 voor gemiddeld 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • Aantoonbaar hbo-werkniveau in de richting van SPD, bedrijfseconomie, accountancy of vergelijkbaar.
  • Minimaal 3 jaar relevante werkervaring in de rol van adviseur in een financiële administratieve functie bij een 100.000+ gemeente.
  • Diepgaande kennis van boekhoudkundige processen en systemen.
  • Kennis van relevante wet- en regelgeving en interne controleprocedures.
  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe. (Indien het cv (incl. figuren, tabellen, voorblad en inhoudsopgave) langer is dan het toegestane aantal A4's, wordt deze enkel voor het toegestane aantal A4's beoordeeld, waarna de overige A4's buiten de beoordeling worden gehouden. Het cv is in het Nederlands gesteld in lettertype Arial 10 (of vergelijkbaar) en bij voorkeur in PDF-formaat. In het cv dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (MAAND EN JAAR) van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld. NB. Het cv dient ter verificatie van de bij de eisen en gunningscriteria gegeven antwoorden. Daarnaast dient u bij alle eisen en de gunningscriteria kwaliteit de antwoorden/beschrijvingen in het bijbehorende veld "toelichting" van de applicatie in te vullen. Verwijzingen naar ALLEEN het cv en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en de gunningscriteria kwaliteit kan leiden tot uitsluiting.)

De Wensen

  • Je hebt meerdere jaren ervaring binnen een 100.000+ gemeente in de rol van Adviseur Financiën. >3jaar = 10% ; >4jaar = 15% ; >5jaar = 20%
  • Je hebt aantoonbaar minimaal 2 jaar kennis van en ervaring met: Unit4 = 10% , CODA = 10% , ERP 7/x = 10%. Max 30%
  • Beschrijf 2 concrete, maar beknpote, voorbeelden hoe jij financiele administratieve verbeterprocessen hebt uitgevoerd. Per concreet voorbeeld 20%. Max 40%
  • Beschrijf 2 concrete, maar beknopte, voorbeelden over hoe jij je op de hoogte houdt van relevantie wet- en regelgeving. Per concreet voorbeeld 5%. Max 10%

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox