Het Kadaster
max €120 per uur
Gelderland
36 uur per week
14 oktober 2025
30 juni 2026
Kadaster
Waar loopt de grens tussen uw tuin en die van uw buurman? En welk vastgoed is van wie? Het Kadaster registreert van al het vastgoed (grond en gebouwen) in Nederland wie welke rechten heeft. We hebben heel veel data over alles onder, op en boven de grond en willen maximale waarde halen uit deze data. Naast onze wettelijke taak, beheert het Kadaster ook voorzieningen van andere organisaties, de Landelijke Voorzieningen. Zo beheren wij onder andere de WOZ Landelijke Voorziening en de Basisregistratie Adressen en gebouwen (BAG): alle adressen en gebouwen in Nederland, zoals bouwjaar, oppervlakte, gebruiksdoel en locatie op de kaart.
De uitvoering van de interne bedrijfsprocessen van het Kadaster wordt in grote mate ondersteund door geautomatiseerde informatiesystemen en gegevensbestanden. Ook de dienstverlening aan de klanten van het Kadaster wordt in grote mate ondersteund door systemen die digitale producten en diensten leveren. Goed ingerichte toegangscontrole speelt hierbij een grote rol; ‘wie mag gebruik maken van welke informatiesystemen, diensten en gegevens en om welke reden’ en ‘hoe wordt dit goed beheerd’ zijn belangrijke thema’s die mede bepalen in welke mate de belangen van het Kadaster en de klant worden geborgd en op basis waarvan voldaan kan worden aan wettelijke eisen.
Opdracht
Het Kadaster is actief bezig haar informatiebeveiliging verder te professionaliseren. Zij doet dat door in te zetten op zowel de inhoudelijke lijnen als de doorontwikkeling van de organisatievolwassenheid. Denk daarbij aan de uitrol van awareness programma’s gericht op gedragsverandering (dus niet alleen een tool implementeren), het effectiever maken van diverse instrumentaria rondom risicomanagement en besluitvorming (zoals het BIA proces), het versterken van de werking van het ISMS en het inrichten van bedrijfscontinuïteit vanuit de processen en alle daarbij behorende factoren (dus niet alleen vanuit IT-perspectief).
Voor deze activiteiten is het CISO office verantwoordelijk. Het CISO office bestaat uit de CISO, plv CISO, twee senior en twee medior adviseurs. Voor de verdere professionalisering zoekt het CISO office één senior/medior adviseur informatiebeveiliging die enerzijds vormgeeft aan de realisatie van genoemde initiatieven en anderzijds meedenkt over de inrichting en implementatie daarvan.
Het Kadaster zoekt één senior/medior professionals met minimaal 8 jaar relevante werkervaring in het vakgebied, waarbij de werkervaring breder is dan alleen technische informatiebeveiliging. De beoogde collega heeft ervaring met organisatieverandering en begrijpt hoe dit in de praktijk werkt. Het Kadaster zoekt een adviseur die vanuit een breder perspectief kijkt en compliance ziet als het effect van wat we doen en niet het doel. Ook is de collega in staat om binnen de organisatie samen te werken met disciplines als recordsmanagement en privacy en bij te dragen aan een verdere integratie van informatiebeveiliging binnen onze processen.
De opdracht dient vervult te worden door één medewerker, dus geen duo constructie.
Belangrijkste technieken, methoden en tools
De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn
Competenties
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 13. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Voorwaarden
Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2025) en de concept overeenkomst van het Kadaster van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen.
Per leverancier mag één offerte worden ingediend op deze aanvraag.
Geheimhoudingsverklaring
Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring (zie bijlage 2c) te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.
VOG
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
WAADI
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Acquisitie
Acquisitie naar aanleiding van deze opdracht is niet gewenst.
Datum verificatiegesprekken
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 29 september 2025. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken.
De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 26 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox