gemeente Utrecht

Adviseur business controller afdeling cultuur

gemeente Utrecht

De opdracht­omschrijving

Utrecht heeft jou nodig!

Binnen de afdeling Culturele Zaken werk je bij het team Finance & Control, waarin de bedrijfsvoering is ondergebracht. Je opereert in een dynamische omgeving, in samenwerking met specialisten op het gebied van subsidieprocessen, juridische zaken, communicatie, interne beheersing en informatie- en procesmanagement.

Je werkt samen met collega's binnen de afdeling Culturele Zaken, waarin alle sectoren van de kunst vertegenwoordigd zijn. De afdeling is relatief klein. Gevolg is dat er daarom veel gedaan wordt in netwerken en dat de functie vraagt om een integrale invulling. Het gemeentebestuur wordt geadviseerd over het te voeren cultureel beleid en het vastgestelde beleid wordt omgezet in concrete activiteiten en voorzieningen.
 
 De afdeling Culturele Zaken zet in op een samenhangend cultuurbeleid en op stimulering en versterking van het culturele klimaat in de stad, met een breed (publieks-)bereik. Daar draag je vanuit deze opdracht aan bij.


Opdrachtomschrijving
Je voert de volgende taken uit: Het beantwoorden van financiële vraagstukken voor culturele organisaties (zoals TivoliVredenburg, Centraal Museum en Stadsschouwburg); MT-stukken met financiële impact beoordelen conform spelregels van gemeenten en BBV; Het financieel beoordelen van jaarstukken en financiële rapportages; Het beoordelen van de bijdrage van het subsidiedashboard, waarmee de beleidscollega’s worden ondersteund in de monitoring van de subsidie; Coördinatie en werkverdeling van het team F&C, bestaande uit 2 adviseurs business controle en 1 financieel specialist;
Je werkt autonoom, waar mogelijk met eigen middelen en richt je werkzaamheden naar eigen inzicht in. Er is geen sprake van leiding en toezicht door een leidinggevende. De beoordeling van de werkzaamheden vindt plaats op basis van het resultaat van de werkzaamheden.

Resultaat van de opdracht
Het resultaat van deze opdracht is dat de financiële vraagstukken zijn beantwoord en de jaarstukken, rapportages en het subsidiedashboard zijn beoordeeld. Tevens is de werkverdeling binnen team F&C aanzienlijk verbeterd.

Competenties
Verder beschik je over de volgende competenties/vaardigheden: Je bent analytisch en je weet de vertaalslag te maken van ruwe cijfers sec naar een goed en helder managementadvies. Je bent resultaat- en klantgericht. Je neemt graag het initiatief en hebt daarbij oog voor je omgeving. Je kunt gemakkelijk contacten leggen en onderhouden met mensen van verschillende aard en uiteenlopend niveau.
Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zo’n inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen?  Lees dat op deze pagina. 

Goed om te weten
De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. De gesprekken vinden plaats op het Stadskantoor, Stasdplateau 1, te Utrecht.

We verwachten fysieke aanwezigheid op kantoor gedurende deze opdracht, zodat afstemming en samenwerking kan plaatsvinden. Op maandag werkt team F&C veelal op kantoor.

Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure.

De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%.

Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden. 
 
Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen. 

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd. 
 
De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beëindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend. 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Aantoonbare kennis van het vakgebied van planning en control
  • Ik bevestig dat ik de bovenstaande vragen naar waarheid heb ingevuld:
  • Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?
  • Minimaal 5 jaar ervaring in een financiële functie, als controller of financieel adviseur
  • Heeft u bij vraag 1.1.3. 'ZZP Rechtstreeks' ingevuld en heeft u gedurende de afgelopen 12 maanden voor meer dan 70% van de tijd (25 uren per week of 8 maanden per jaar) gewerkt als rechtstreekse zzp’er (zonder bemiddeling en/of detachering door een bureau) bij de gemeente Utrecht?

De Wensen

  • Aantoonbare ervaring met gemeentelijke financiën
  • Relevante ervaring met het toepassen van adviesvaardigheden en met beleidsontwikkeling in een politiek bestuurlijke omgeving
  • Relevante ervaring met het toepassen van adviesvaardigheden en met beleidsontwikkeling in een politiek bestuurlijke omgeving
  • Voeg hier je CV toe. Je CV is max 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver. Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit. Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten. Je CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat.
  • Prijs is exclusief BTW en inclusief alle bijkomende kosten. Let op: het maximum uurtarief is: € 110,- Het met een hoger tarief offreren dan het aangeven maximum leidt tot uitsluiting van verdere deelname
  • Is de aangeboden kandidaat een zzp’er en wordt deze rechtstreeks voorgesteld (zonder bemiddeling en/of detachering door een bureau)? Indien 'JA' wordt ingevuld bij deze vraag, dan ga je akkoord met onderstaande 7 zzp-voorwaarden en ga je akkoord  met periodieke controles hierop, die minimaal één keer per 6 maanden door de gemeente zullen worden geïnitieerd. o    De zzp’er werkt maximaal 70% van de gewerkte uren per jaar voor dezelfde klant of opdrachtgever (maximaal 25 uren per week of maximaal 8 maanden per jaar);  o    de zzp’er heeft minimaal 3 klanten of opdrachtgevers per jaar;  o    de zzp’er is zelfstandig wat betreft uitvoering van werk;  o    de zzp’er maakt gebruik van eigen materiaal (laptop, telefoon etc.);  o    de zzp’er is vervangbaar (bijv. in geval van uitval of ziekte);  o    de zzp’er factureert (en krijgt geen loonbetaling of anderszins een vergoeding);  o    de zzp’er krijgt niet doorbetaald voor niet-gewerkte uren (bijv. in geval van vakantie).
  • Een afgeronde hbo opleiding richting van bedrijfseconomie of bedrijfskunde

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox