Gemeente Amsterdam

Adviseur asset data

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

De bezoekers, ondernemers en bewoners van de stad Amsterdam maken elke dag gebruik van de openbare ruimte. Als gemeentelijke organisatie willen we daarom dat de bezoekers, ondernemers en bewoners op een zo fijn mogelijke manier gebruik kunnen maken van onze stad en de voorzieningen die wij aanbieden.

Om de openbare ruimte geschikt te houden voor huidige en toekomstige wensen van haar gebruikers moeten we haar continu onderhouden, schoonhouden en waar nodig aanpassen. Dit houdt in dat wij een uitvoerig orderportefeuille hebben met groot onderhoud projecten, gebiedsontwikkelingen, transformaties en herinrichtingen.

De projectorganisaties en zijn medewerkers die deze orderportefeuille tot uitvoering brengen hebben de juiste processen en toolset nodig evenals de juiste gegevens over de openbare ruimte om hun werk uit te kunnen voeren.

De opgave “Beheer Openbare Ruimte” vanuit de digitale transformatie van het cluster Ruimte en Economie heeft de opdracht gekregen om de medewerkers van deze projectorganisaties te voorzien van een zo effectief mogelijke werkdag. Denk hierbij aan samenwerk omgeving, ontwerp en engineering tooling, werkafspraken en actueel databestand over de gehele stad.

Één van de instrumenten die wij op dit moment aan het implementeren zijn in de primaire werkprocessen van Grootonderhoud projecten is de Informatie Levering Specificatie (ILS) in combinatie met de Object Type Bibliotheek (OTL). Voor de begeleiding van deze uitrol zoeken wij capaciteit in het implementatieteam om alle betrokken projecten te kunnen ondersteunen en helpen met vragen, zowel van onze interne collega’s als van de betrokken aannemers.

We zijn bezig met een grootschalige implementatie van de asset informatie in projecten in opdracht van Verkeer en Openbare Ruimte (V&OR) afdeling Stedelijk Beheer. We zijn gestart met de disciplines verhardingen, bomen en beplantingen van groot onderhoud projecten. De komende periode willen we de implementatie uitbreiden met meer disciplines en projecttypen. We hebben veel te doen en kunnen jouw ondersteuning goed gebruiken.

Werkzaamheden

Jouw rol is het implementeren van het asset data uitwisselingsproces in realisatie projecten in het fysieke domein. Je helpt projectteams van het Ingenieursbureau om de asset informatie uitvraag op een juiste manier te verwerken in contracten, je neemt de aannemer mee in het proces en geeft een toelichting op de eisen in het contract, je ondersteunt directievoerders en toezichthouders van het ingenieursbureau bij de controle van data en ziet er op toe dat de data wordt verwerkt in de beheersystemen van Amsterdam.

Je kent ons instrumentarium en kan deze op een duidelijke en eenvoudige manier overbrengen aan onze collega’s. Daarbij verspreid je onze visie op asset data. Bij vragen ben jij het aanspreekpunt voor zowel de interne organisatie als voor de aannemer. Je houdt overzicht over de status van de projecten waar je bij betrokken bent.

Je bent onderdeel van een team dat zowel een ontwikkelopgave als een implementatie opgave heeft. Je haalt actief ervaringen uit de projecten op en denkt mee in de ontwikkelopgave over het verbeteren van het proces en de instrumenten om te komen tot een succesvolle implementatie.


Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)

Amsterdam groeit! Elk jaar komen er meer bezoekers, bewoners en bedrijven naar onze prachtige stad. Bij de gemeente Amsterdam werken we met 14.000 collega’s dagelijks aan een veilige, schone stad waar het goed wonen, werken en ontspannen is. Dit doen we voor de miljoenen bezoekers van evenementen, maar ook voor de buurman die graag een bloemperkje voor de deur wil. Je kunt je voorstellen dat het hierbij belangrijk is dat we assets zoals verhardingen, bruggen, kademuren en openbare verlichting goed onderhouden. Energietransitie, klimaatadaptatie, mobiliteitstransitie, een veilige infrastructuur, een leefbare openbare ruimte; het zijn grote opgaves. Ons ingenieursbureau werkt hieraan met bijna 1.000 collega’s. Dit zijn dé partners binnen de stad op het gebied van inkoop, techniek en projectrealisatie in grond-, weg- en waterbouw. Diverse constructeurs, hydrologen, werkvoorbereiders, Projectleiders, directievoerders, planners, risico-analisten en innovatie-aanjagers bieden expertise op water- en deltatechnologie, stedelijke inrichting en milieu, infrastructuur, verkeersadvies, project- en contractmanagement. Zij werken onder meer aan het creëren van land voor IJburg, de instandhouding van tientallen bruggen en kilometers walmuur, de renovatie van tunnels en de inrichting van honderden straten en vele gebiedsontwikkelingen

Binnen het cluster Ruimte & Economie van de gemeente Amsterdam staat digitalisering hoog op de agenda. We kunnen ons werk alleen goed doen als we continu beschikken over goede informatie over onze stad. We werken in een informatieketen en ontvangen en maken data en informatie. Informatie is ons hoofdingrediënt bij het ontwikkelen, bouwen en beheren van onze stad. Daarmee houden we Amsterdam leefbaar, duurzaam, veilig, toegankelijk en toekomstbestendig.

We investeren in nieuwe skills, kennis en werkwijzen om data om te zetten in waarde voor onze burgers, ondernemers en bezoekers. Maar ook voor onszelf en voor onze opdrachtgevers en –nemers.


 

De Eisen

  • Eis - Verificatie kennis Verificatie van de kennis van de kandidaat.
  • Eis - Verificatie Ervaring Verificatie van de ervaring van de kandidaat.
  • Eis - Beheersing competenties Beheerst de kandidaat de competenties op de bijbehorende niveaus zoals hieronder genoemd.
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn
  • Eis - Draaideurconstructie De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam. Let op antwoordmogelijkheden: Ja, kandidaat heeft geen ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam. Nee, kandidaat heeft wel een ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam (KO)
  • Eis - CV toevoegen U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.
  • Eis - Werk- en denkniveau De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een hbo werk- en denkniveau. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Toevoegen motivatie Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat beschikt over minimaal 1 jaar aantoonbare ervaring met multidisciplinaire projecten in de GWW / bouw sector bij een ingenieursbureau in de rol van projectleider/ projectcoördinator. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met data en kennis van het organiseren van informatie-uitwisseling tussen ketenpartners in de bouwsector. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Opleiding De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende hbo diploma. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn
  • Beschikbaarheid en tarief kandidaat Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview; Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender; Het uur(tarief) dat u opgeeft is altijd exclusief btw en inclusief alle overige bijkomende kosten (bijvoorbeeld reiskosten). Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).

De Wensen

  • Toetsing van de competentie: Verantwoordelijkheid: Gevorderd
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft ervaring in het gebruik van GIS. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft ervaring met Jira automation. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft ervaring met FME. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Toetsing van de competentie: Analytisch vermogen: Expert
  • Toetsing van de competentie: Klantgerichtheid: Expert
  • Informatie Kandidaat Wij willen de onderstaande gegevens van de door u aangeboden kandidaat ontvangen. De gegevens worden onder andere gebruikt voor het uitnodigen van de kandidaat voor een interview en het aanvragen van de VOG indien hij/zij de functie krijgt. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging. Gebruik de volledige naam van de kandidaat zoals deze in het paspoort of op de identiteitskaart staat vermeld.   Middels de tab 'Offerte' dient u de naam van de inschrijving te wijzigen, die bovenin wordt weergegeven. Wijzig deze naar: Naam organisatie + naam kandidaat, zodat duidelijk is welke kandidaat het betreft. Dit kan worden gewijzigd aan de hand van het potlood icoon. Gemeente Amsterdam stelt u voor deze aanvraag in staat om maximaal 1 kandidaat aan te bieden. Heeft u hier vragen over dan kunt u contact opnemen met de Servicedesk van Mercell. Klik op 'Invullen' en vul aan: Naam kandidaat: Telefoonnummer kandidaat: (privé) e-mailadres van de kandidaat:
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft ervaring met / kennis van de BIM-loket standaarden in Nederland (o.a. ILS/OTL). Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Toelichting Minimum en Maximumtarief Het uurtarief voor deze tender bedraagt minimaal / maximaal € 85,- / € 110,- Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie  en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. Er geldt een maximum uurtarief conform het actuele bezoldigingsmaximum per uur zoals bepaald in de WNT waarbij maximaal 36 uur per week mag worden gefactureerd; EN - De contractwaarde over 12 maanden is maximaal gelijk aan de actuele WNT-norm. Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out).   De verdeling van de punten voor de score op tarief wordt als volgt berekend: de inschrijver met het laagste tarief krijgt het maximale aantal punten. De score van de overige offertes wordt gerelateerd aan het laagste tarief op basis van percentuele afwijking.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox