Gemeente Haarlemmermeer

Accountmanager/Matchmaker team Werk

Gemeente Haarlemmermeer

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Wij zoeken een enthousiaste en doelgerichte Accountmanager/Matchmaker die ons team Werk van gemeente Haarlemmermeer tijdelijk komt versterken!

Ben jij het visitekaartje voor onze bestaande en potentiële klanten? Match jij onze inwoners op hun nieuwe baan? Gemeente Haarlemmermeer – te Hoofddorp – zoekt een ervaren, representatieve en gedreven Accountmanager/Matchmaker, die in kansen en mogelijkheden denkt.

Jouw rol als Accountmanager/Matchmaker binnen team Werk

Als Accountmanager/Matchmaker werk je samen met casemanagers Werk, werkgevers en intermediairs met als doel om onze klanten in de bijstand aan betaald werk te helpen en vacatures bij werkgevers te helpen vervullen. Je treedt op als ambassadeur van het Werkgeversservicepunt Haarlemmermeer bij bedrijven en instellingen, onderhoudt relaties en verleent service en nazorg. Je signaleert en analyseert marktontwikkelingen in het werkgebied van het Werkgeversservicepunt en adviseert over het benutten van de kansen om de uitstroom van de klanten te vergroten. Je creëert baanopeningen bij werkgevers die aansluiten bij de profielen van kandidaten en draagt zorg voor een succesvolle match. Je zet kansen in de branche om naar een opleidingsvraag bij het leerwerkbedrijf.

Je werkzaamheden als Accountmanager:

  • je voert (pro-) actief acquisitie bij werkgevers gericht op het binnenhalen van vacatures, stageplaatsen en leer/werkervaringsplekken die matchen met ons bijstand bestand, maar denkt ook mee in geval van knelpunten op het gebied van personeel en scholingsvraagstukken;
  • je stemt vraag en aanbod goed op elkaar af en werkt hierbij nauw samen met jouw collega accountmanager, matchmaker en casemanager werk binnen het team werk;
  • je ondersteunt op proactieve wijze je collega’s WSP en de casemanagers van Sociale Dienstverlening bij het verkrijgen van informatie en kennis rond het doorverwijzen en matchen van kandidaten op vacatures die aangemeld zijn bij het WSP;
  • je werkt tevens samen met de accountmanagers in de regio en neemt deel aan regionale overleggen;
  • verder werk je gestructureerd en stelt tussentijdse voortgangsrapportages op ten behoeve van een optimale monitoring.

Je werkzaamheden als Matchmaker:

  • bemiddelbare kandidaten 'werven' bij de casemanagers Werk en kandidaten snel en duurzaam plaatsen op een betaalde baan;
  • actief bemiddelen van kandidaten en matchen op vacatures die zijn aangemeld bij het WSP, alsook zelfstandig bij intermediairs (zowel individueel als in groepsverband); 
  • je ondersteunt de kandidaten tijdens de training (Actief Solliciteren) met het zelfstandig solliciteren en helpt o.a. bij het opstellen van een CV, motivatiebrief en de voorbereiding op sollicitatiegesprekken; 
  • Monitoren van de resultaten en tussentijdse voortgangsrapportages opstellen

Waar ga je aan de slag?

De Accountmanagers/Matchmakers binnen team Werk werken vanuit het Werkgever Servicepunt Haarlemmermeer (WSP) nauw samen met o.a. het UWV, AM Match en Regionaal Werkcentrum (RWC). En is het onderdeel van het WSP Regio Groot-Amsterdam.

Het team Werk zit binnen het cluster Sociale Dienstverlening (SDV).

Als Accountmanager team Werk bezoek je werkgevers in de regio Haarlemmermeer. Hierbij richt je je op het acquireren van vacatures ten behoeve van de plaatsing van kandidaten uit ons uitkeringsbestand.

Kandidaatomschrijving

Wat neem je mee?

Als Accountmanager/Matchmaker ben je een netwerker pur sang. Je hebt aantoonbare sales-ervaring (o.a. cold calling) en stapt gemakkelijk op mensen af. Je hebt gevoel voor verhoudingen en beschikt over een goede dosis kennis van de sociale zekerheid, participatiewetgeving en de regionale arbeidsmarkt. Je gaat zelfstandig op pad, maar vindt in teamverband samenwerken belangrijk en ziet dit ook als enige manier om gezamenlijk positief resultaat te bereiken. Vanzelfsprekend beschik je over sterke sociale en communicatieve vaardigheden en bent tactisch waarmee je middels overtuigingskracht anderen weet mee te nemen. Door middel van je stevige persoonlijkheid heb je lef, ben je resultaatgericht, initiatiefrijk en besluitvaardig. Tot slot ben je een kei in het verbinden, plannen en organiseren.

Naast de bovenstaande competenties, vinden wij het volgende belangrijk:

  • Een afgeronde hbo-opleiding, eventueel aangevuld met acquisitie & adviestraining;
  • Werkervaring als accountmanager/matchmaker in de personeelsbranche/ uitzendbranche of bij een Werkgeverservicepunt is een pré;
  • Kennis van wet- en regelgeving op het terrein van de Sociale wetgeving;
  • Ervaring met CiVision Samenlevingszaken, Sonar/WBS;
  • Een netwerker die ervaring heeft met het werken in een politiek gevoelige omgeving;
  • Je durft feedback te geven aan partijen en kandidaten, kan schakelen in je communicatiestijlen en formuleert helder en duidelijk -zowel mondeling als schriftelijk-;
  • Planmatig en doelgericht werken
  • Je beschikt over een relevant en actueel (werkgevers)netwerk (bij voorkeur in de regio Groot-Amsterdam);
  • Je werkt zelfstandig, maar functioneert ook goed in een team;
  • aantoonbare ervaring met het geven van CV-trainingen 

Interviewplanning

In overleg z.s.m. na sluiting van publicatie vacature

Toelichting op rooster

Beschikbaar op vrijdagen

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Afgeronde HBO opleiding eventueel aangevuld met acquisitie & adviestraining Diploma
  • Je hebt minimaal drie jaar recente en aantoonbaar succesvolle ervaring in de rol van accountmanager met de directe werkgeversbenadering en met concrete en bemiddeling van bijstandsklanten naar werk; In de afgelopen drie jaar Referentie vereist
  • kennis van de sociale zekerheid en participatiewetgeving In de afgelopen 3 jaar
  • Je beschikt over een relevant en actueel (werkgevers)netwerk In de afgelopen 3 jaar Referentie vereist

De Wensen

  • Kennis van de sociale zekerheid, participatiewetgeving en loonkostensubsidies Weging: 15 %
  • Recente werkervaring van minimaal 3 jaar als accountmanager bij een werkgeversservicepunt en/of een recruitmentbureau, in het begeleiden en uitplaatsen van kandidaten met een afstand tot de arbeidsmarkt Weging: 20 %
  • Aantoonbare kennis van de arbeidsmarkt Weging: 15 %
  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Aantoonbaar netwerkerDoel- en planmatig werkenKennis en ervaringSamenwerking

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox