Gemeente Zoetermeer

Accountmanager economie

Gemeente Zoetermeer

De opdracht­omschrijving

Organisatie en afdeling
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst. We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de missie waar wij voor gaan!

Afdeling
Je komt te werken bij de afdeling Stedelijke Ontwikkeling, team Stedelijk Beleid, waarin naast het beleidsveld Economie ook de disciplines Wonen en Verkeer/Mobiliteit een plek hebben. De opdracht valt binnen het cluster Economie, dat bestaat uit strategisch adviseurs, accountmanagers voor de verschillende werklocaties en beleidsadviseurs economie.

Opdracht
De opdracht omvat de volgende onderdelen:

1. Accountmanagement
- Onderhouden en beheren van contacten op de Noordelijke bedrijventerreinen in Zoetermeer;
- Oppakken van de lopende projecten voor de ondernemerscollectieven op de Noordelijke bedrijventerreinen. Er wordt ervaring gevraagd met het oprichten van ondernemerscollectieven en de verdere uitwerking daarvan;
- Regie op het uitwerken van een actieplan per bedrijventerrein;
- Het hebben van een signaleringsrol: signalen doorzetten binnen de gemeente.
- Het opstellen van een visie en plan van aanpak om te komen tot een verbetering en optimalisering van de dienstverlening aan ondernemers. Dit dient plaats te vinden in goede afstemming met de andere accountmanagers.

We zijn op zoek naar iemand die een duidelijke visie en goede ideeën heeft bij de dienstverlening aan ondernemers en dit binnen het team c.q. de gemeente een stap verder kan brengen.

2. Accountmanagement voor de gebiedsontwikkeling Entree.
- Dit betreft het inventariseren welke bedrijvigheid in het gebied zit, wie er wil blijven en wie zich elders in de stad wil vestigen (met welke vestigingsvraag).

Competenties
- Goede communicatieve en sociale vaardigheden;
- Gericht op samenwerken;
- Goed analyserend vermogen;
- Onderhandelingsvaardig;
- Doortastend en besluitvaardig;
- Met creatieve oplossingen kunnen komen;
- Kennisoverdracht, sparren en intervisie met teamgenoten

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar als accountmanager op het vlak van bedrijventerreinen;
  • De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 10 oktober 2024.

De Wensen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting bestuurskunde of economische geografie;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met accountmanagement economie;
  • Aantoonbare werkervaring met het vakgebied economische zaken, ten behoeve van de ontwikkelingen rondom bedrijventerreinen (licht dit toe door middel van minimaal 1 concreet voorbeeld in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring met het opzetten én onderhouden van ondernemerscollectieven, benoem duidelijk waar dit is opgedaan
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met projectmanagement en stakeholdermanagement bij een gemeente benoem duidelijk waar dit is opgedaan.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox