Gemeente Amstelveen
max €98 per uur
Noord-Holland
36 uur per week
20 december 2021
01 juni 2022
De Afdeling financiën van de gemeente Amstelveen/Aalsmeer is in ontwikkeling, meer werken met dasboarding, verregaande vormen van digitalisering. Een functie die gaat ontstaan is de Coördinator PenC documenten voor twee gemeenten.
Van jou wordt een coördinerende rol verwacht in de totstandkoming van de jaarrekeningen Amstelveen en Aalsmeer. Het verder professionaliseren en sturen van de te realiseren kwaliteitsslag in de totstandkoming van de PenC documenten. Om deze rol goed te kunnen vervullen is het vereist dat je een ervaren financieel adviseur bent. Je investeert proactief in het verkrijgen en bijhouden van kennis over de gemeentelijke beleidsvelden, relevante maatschappelijke ontwikkelingen op lokaal en landelijk niveau. Daarenboven proactief onderkennen en inspelen op strategische ontwikkelingen.
Als coördinator van de jaarrekening ben je, samen met coördinator interne controle, en de concerncontrollers van beide gemeenten het eerste aanspreekpunt voor de externe accountant. Samen zorg je voor een tijdige en adequate beantwoording van vragen gedurende de interim- en jaarrekeningcontrole. Dit door vragen te beoordelen, uit te zetten binnen de afdeling en de kwaliteit van antwoorden te beoordelen alvorens deze aan te leveren aan de accountant. Je stemt met de accountant de jaarlijkse controle momenten en de planning af, de door de organisatie op te leveren stukken en de bespreekmomenten van rapportages met directeur, wethouder en raadscommissie. Vanuit je financiële expertise en kennis van het BBV ben je in staat om majeure en complexe dossiers en waarderingsvraagstukken af te stemmen met de accountant en indien nodig een stevig standpunt in te nemen.
Jouw opdracht is ervoor te zorgen de PenC documenten, te beginnen bij de Jaarrekeningen Amstelveen en Aalsmeer over 2021 te coördineren, van afsluiting van de boekhouding tot aan de bestuurlijke behandeling. Ervaring in de processen en ervaring in het werken voor een samenwerkingsorganisatie of samenwerkende gemeenten is daarbij een vereiste. Dit doe je samen met een collega en in samenhang met de afdeling Financiën en de rest van de organisatie.
Je draagt zorg voor een gedragen proces door op de juiste momenten de afstemming te zoeken met het team, de organisatie, de directie, de besturen. Je bevordert een goede samenwerking binnen de afdeling financiën. Natuurlijk bewaak je de voortgang en uitgangspunten om zo te komen tot de tijdige oplevering van twee jaarrekeningen. Tevens verwachten we van je dat je procesoptimalisaties voorstelt en in overleg doorvoert.
Naast je rol in het proces lever je een bijdrage aan de inhoudelijke kwaliteit van de Planning & Control producten en bewaak je het concernbelang. Je beoordeelt financiële meldingen, toetst meldingen aan het financieel beleid en de regelgeving en stemt deze met financieel adviseurs af om tot de juiste input voor de jaarrekening te komen. Je zorgt dat de jaarrekening voldoet aan de verslaggevingsvoorschriften, toetst complexe casussen op adequate onderbouwing en juiste verwerking in de jaarrekening en bent als financieel specialist een sparringpartner voor collega’s. Je schrijft zelf een aantal overkoepelende onderdelen van de jaarrekening en andere planning & control producten.
Met jouw frisse blik stel je bestaande zaken ter discussie. Je komt met verschillende voorstellen voor een alternatieve aanpak, die niet direct voor de hand liggen. Je sluit makkelijk aan bij je gesprekspartners, speelt goed in op hun behoeften, maar houdt vast aan je koers.
Competenties:
Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.
BYOD
Bij de Gemeente Amstelveen is Bring Your Own Device (BYOD) van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt, zelf een smartphone, inclusief abonnement en een laptop moet meenemen voor zakelijk gebruik.
Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.
VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.
De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken worden gevoerd op vrijdag 10 december 2021 in de middag. De gesprekken zullen via Teams plaatsvinden. Wij verwachten dat de kandidaat beschikbaar is op dit moment.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox