Gemeente Amstelveen

Inkomensconsulent hercontrole Tozo

Gemeente Amstelveen

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

De afdeling Werk en Inkomen maakt onderdeel uit van het Sociaal domein en richt zich op de uitvoering van de Participatiewet.
Vanuit het inlichtingenbureau hebben wij signalen ontvangen over de Tozo periode 2020 en 2021. Deze signalen zullen moeten worden onderzocht en waar nodig zullen deze afgehandeld moeten worden.

Daarom zijn wij voor deze afdeling op zoek naar een ervaren Inkomensconsulent voor de hercontrole Tozo. Deze inkomensconsulent is verantwoordelijk voor de afhandeling van 400 IB signalen 2020, voortvloeiend uit de Tozo en de nog te ontvangen signalen van 2021.

Opdracht:

  • Afhandelen van IB signalen 2020, voortvloeiend uit de Tozo.
  • Afhandelen van de nog te ontvangen signalen van 2021.
  • Opstellen van rapportages en beschikkingen.
  • Besluit maken van terugvordering van voorschotten/uitkering i.k.v. Tozo.
  • Namens het college van B&W beslissen en redigeren van beschikkingen.

De opdracht loopt tot juli 2022. Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.

Kandidaatomschrijving

Profiel

  • Minimaal een afgeronde MBO opleiding, niveau 4. Bij voorkeur in een sociaal juridische of maatschappelijke richting.
  • Minimaal 2 jaar werkervaring als Klantmanager inkomen/rechtmatigheid.
  • Aantoonbare ervaring met het afhandelen van IB signalen.
  • Werkervaring met Suite4sociaaldomein.

Competenties

  • Klantgericht.
  • Resultaatgericht.
  • Betrouwbaar.
  • Proactief.
  • Zeer communicatief vaardig.
  • Stressbestendig.
  • Nauwkeurig.

Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.

BYODBij de Gemeente Amstelveen is Bring Your Own Device (BYOD) van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt, zelf een smartphone, inclusief abonnement en een laptop moet meenemen voor zakelijk gebruik.

Referentie Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.

VOG Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.

Interviewplanning

De top 5 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek.
De gesprekken worden gevoerd op vrijdag 26 november tussen 9.00 - 14.00 uur.
De kandidaat dient op dit tijdstip beschikbaar te zijn.

Toelichting op rooster

32 uur is bespreekbaar

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring als klantmanager inkomen/rechtmatigheid i.k.v. de participatiewet, opgedaan in de afgelopen 4 jaar.
  • Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde MBO opleiding, niveau 4
  • Kandidaat beschikt over eigen devices (BYOD), zoals omschreven bij de kandidaat omschrijving.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.<br> <div style="padding:10px"><ul><li style="text-decoration: none solid #333333;">Verificatie van inhoud aangeboden profiel.</li><li style="text-decoration: none solid #333333;">Resultaten/praktijkvoorbeelden vanuit vorige werkzaamheden.</li><li style="text-decoration: none solid #333333;">Competenties voor deze uitvraag.</li><li style="text-decoration: none solid #333333;">In hoeverre de kandidaat overtuigt de opdracht succesvol af te ronden.</li><li style="text-decoration: none solid #333333;">Klik en samenstelling binnen het team.</li></ul>
  • Op cv aantoonbaar minimaal 1 jaar werkervaring met suite4sociaaldomein, opgedaan in de afgelopen 3 jaar.
  • Op cv aantoonbaar kennis (vanuit gerichte cursus of opleiding) en/of werkervaring met de uitvoering van de Tozo-regeling.
  • Op cv aantoonbaar ruime werkervaring met de afhandeling van IB signalen, opgedaan in de afgelopen 2 jaar.
  • Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde MBO opleiding niveau 4, in de richting van Sociaal Juridisch Dienstverlening of Maatschappelijk werk.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox