Gemeente Amstelveen

Planeconoom

Gemeente Amstelveen

De opdracht­omschrijving

 

De ambtelijke organisatie Amstelveen werkt voor de gemeenten Amstelveen en Aalsmeer. De organisatie bedient 2 gemeentebesturen en in totaal ongeveer 120.000 inwoners. Amstelveen en Aalsmeer staan de komende periode voor een forse opgave. Gezien de eigen ambities en de dynamiek in de Metropool Regio Amsterdam wordt verwacht dat beide gemeentes verder zullen groeien. Het groene karakter van de gemeentes wordt gewaardeerd, de voorzieningen zijn hoog. Schiphol geeft serieuze beperkingen en bereikbaarheid is als vanzelfsprekend een hot issue. Amstelveen gaat de komende 10 jaar fors ontwikkelen, er zijn veel binnenstedelijke herontwikkelingsprojecten en er wordt gewerkt aan de verbreding van de A9. In Aalsmeer zijn een aantal grote woningbouwprojecten in voorbereiding.

De afdeling Stedelijke Ontwikkeling, onderdeel van het fysiek domein, werkt voor de uitvoeringsorganisatie Amstelveen en Aalsmeer, bedient 2 gemeentebesturen en in totaal ongeveer 120.000 inwoners. Binnen deze afdeling zijn vier teams: projectmanagement, planeconomie en grondzaken, omgevingsplannen en -vergunningen, omgevingsbeleid en economie en duurzaamheid. Het team projectmanagement, planeconomie en grondzaken bestaat uit projectmanagers, projectondersteuners, planeconomen en juridisch adviseurs en telt op dit moment ca 36 medewerkers.

Je hebt ruime ervaring in een planeconomische functie en bent in staat snel nieuwe projecten te doorgronden. Je bent daarbij in staat om naast de financiële haalbaarheid actief met de projectmanager mee te denken over de ontwikkelstrategie. Daarnaast ben je erop gericht resultaten te bereiken. Je bent betrouwbaar en nauwkeurig, ook wanneer er onder druk moet worden gepresteerd. Je bent in staat alternatieven te bedenken en risico’s te formuleren en kan hier op een professionele manier met projectmanagers en externe partijen over communiceren. Je kunt de projectmanagers en de vastgoedjurist bijstaan in onderhandelingen zowel over grondprijzen als over kostenverhaal. Je bent klantgericht en in staat om en in een korte tijd de gestelde doelen te behalen.

Je bent financieel specialist op het gebied van gebieds- en grondexploitaties en draagt daarbij zorg voor de brede financiële advisering, sturing en beheersing van gemeentelijke en particuliere projecten. Hierbij kun je de adviezen in de projecten in hun context plaatsen. Je geeft advies over vormen van grondbeleid, samenwerkingsvormen, stuurt taxaties aan en toetst complexe business cases. Daarnaast beheer je de lopende grondexploitaties. Je beschikt over ruime ervaring op het gebied van de risico’s bij gebiedsontwikkeling, kostenverhaal/, exploitatieplannen en vastgoedberekeningen. Je adviseert de projectleider, waar het gaat om de ontwikkelstrategie in relatie tot de financiële haalbaarheid en de risico’s, en draagt bij aan onderhandelingen met private partijen.  Je hebt uitgebreide kennis van het werkveld van gebiedsontwikkeling, planeconomie, vastgoed rekenen en in de rol van adviseur. Je bent analytisch sterk, bezit over goede communicatieve vaardigheden (mondeling, schriftelijk) en hebt oog voor tegenstrijdige belangen.

Vanwege piekwerkzaamheden kiezen wij voor tijdelijke inhuur. Het is een opdracht voor 16 uur per week van 1 september 2021 tot 1 september 2022. Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.

Kandidaatomschrijving

  • Je hebt voor de functie relevante afgeronde HBO of WO-opleiding (bijvoorbeeld in de richting van ruimtelijke ordening & planologie, economie of civiele techniek/bouwkunde).
  • Je hebt minimaal 4 jaar werkervaring in een soortgelijke functie in het vakgebied gebiedsontwikkeling.
  • Je hebt in de laatste 4 jaar minimaal 3 jaar ervaring als planeconoom in gemeentelijke organisaties met een inwoneraantal van ten minste 100.000 inwoners.
  • Je bezit ruime ervaring op het gebied van grondexploitaties en vastgoedberekeningen.
  • Je beschikt over actuele kennis van wet- en regelgeving, waaronder in het bijzonder de Wro en het gemeentelijke kostenverhaal.
  • Je hebt ervaring met (samen)werken met marktpartijen en contractvorming processen.
  • Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden zowel schriftelijk als mondeling.

CompetentiesAls planeconoom beschik je over de volgende competenties:

  • Analytisch vermogen
  • Nauwkeurigheid
  • Samenwerken
  • Zelfstandigheid
  • Besluitvaardigheid
  • Bestuurlijke sensitiviteit
  • Organisatiegericht

Onze kernwaarden zijn:

  • Klantgerichtheid
  • Resultaatgerichtheid
  • Betrouwbaarheid

Bovenstaande competenties en kernwaarden worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.

BYOD:Bij de Gemeente Amstelveen is Bring Your Own Device (BYOD) van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt, zelf een smartphone, inclusief abonnement en een laptop moet meenemen voor zakelijk gebruik.

Referentie:Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.

VOG:Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.

Interviewplanning

De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken worden gevoerd op woensdag 7 juli tussen 10 en 12 uur via MS Teams.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Kandidaat beschikt over eigen devices (BYOD), zoals omschreven bij de kandidaat omschrijving.
  • Op cv aantoonbaar uiterlijk beschikbaar per 1 september 2021.
  • Heeft minimaal 3 jaar ervaring als planeconoom in gemeentelijke organisaties met een inwoneraantal van ten minste 100.000 in de afgelopen 4 jaar.
  • Op cv aantoonbaar minimaal 3 jaar ervaring in complexe gebiedsontwikkelingen en samenwerkingsprocessen met marktpartijen in de afgelopen 4 jaar.
  • Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO opleiding.

De Wensen

  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.<br> <div style="padding:10px"><ul><li><a>Analytisch vermogen</a></li><li style="text-decoration: none solid #333333;">Nauwkeurigheid</li><li style="text-decoration: none solid #333333;">Samenwerken</li><li style="text-decoration: none solid #333333;">Zelfstandigheid</li><li style="text-decoration: none solid #333333;">Besluitvaardigheid</li><li style="text-decoration: none solid #333333;">Bestuurlijke sensitiviteit</li><li style="text-decoration: none solid #333333;">Organisatiegericht</li></ul><p><span style="text-decoration: underline solid;">Onze kernwaarden zijn:</span></p><ul><li style="text-decoration: none solid #333333;">Klantgerichtheid</li><li style="text-decoration: none solid #333333;">Resultaatgerichtheid</li><li style="text-decoration: none solid #333333;">Betrouwbaarheid</li></ul>
  • Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.<br> <div style="padding:10px"><p><span style="text-decoration: none solid #333333;">Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.</span></p> <p><span style="text-decoration: none solid #333333;">De kandidaat dient in één A4 gemotiveerd aan te geven hoe men de opdracht (zoals geformuleerd in de opdrachtomschrijving) aanpakt (plan van aanpak/stappenplan). Daarnaast wordt in de brief een toelichting gegeven over hoe men zijn/haar kennis met betrekking tot de relevante wet- en regelgeving op het gebied van gronduitgifte en wettelijk kostenverhaal actueel houdt. De brief wordt getoetst aan de hand van de omschreven opdracht en competenties in de kandidaat omschrijving. De brief dient door de kandidaat zelf geschreven te zijn.</span></p>
  • Op CV aantoonbare werkervaring met het aansturen en toetsen van taxaties (specifiek toegelicht op cv).
  • Op CV aantoonbare ervaring met kostenverhaal (voorovereenkomsten en anterieure overeenkomsten).
  • Op cv aantoonbaar een voor de functie relevante afgeronde HBO of WO-opleiding (in de richting van ruimtelijke ordening &amp; planologie, economie of civiele techniek/bouwkunde).

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox