Dit ga je doen
Inwoners van de gemeente Noordoostpolder met een vraag of probleem melden zich bij het Sociaal Loket. Als blijkt dat zelfstandig wonen of actief meedoen in de samenleving lastig is en er niet direct een oplossing voor wordt gevonden, dan wordt er een melding aangemaakt voor de klantmanager Wmo. Jij pakt deze meldingen op en gaat op huisbezoek. Je onderzoekt samen met de inwoner wat de best passende ondersteuning is en volgt hierbij het ‘stappenplan zorgvuldig onderzoek’ van de CRvB. Je stelt een ondersteuningsplan op en zorgt ervoor dat de afgesproken hulp ook daadwerkelijk wordt ingezet en geëvalueerd. Je bent alert op signalen van bredere problematiek en weet wanneer doorverwijzing naar andere professionals nodig is.
Kandidaatomschrijving
Dit ben jij: Met jouw kennis over de Wmo, juridische inzicht en sociale vaardigheden weet je maatwerk te leveren dat recht doet aan de situatie van de inwoner én aan de publieke middelen. Je werkt nauw samen met collega's binnen het sociaal domein en externe partners Je hebt het lef en het vermogen om ook buiten de vastgestelde kaders oplossingen te vinden;
Je bent stressbestendig, je weet je verantwoordelijkheid te pakken en oplossingsgericht te handelen. Je hebt een analytisch- en empathisch vermogen en je bent resultaatgericht. Je bent communicatief sterk en kunt zorgvuldig rapporteren.
- Een afgeronde Hbo-opleiding (HBO-opleiding is voldoende, dit hoeft niet specifiek social work oid te zijn. Het gaat ons vooral om het niveau en de werkervaring)
- Minimaal 3 jaar werkervaring als consulent/klantmanager Wmo: indicatiestelling ambulante begeleiding en hulp bij het huishouden
Interviewplanning
De interviews zullen in de eerste week van december plaatsvinden.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.