Gemeente Noordoostpolder

Klantmanager wmo

Gemeente Noordoostpolder

De opdracht­omschrijving

Dit ga je doen

Inwoners van de gemeente Noordoostpolder met een vraag of probleem melden zich bij het Sociaal Loket. Als blijkt dat zelfstandig wonen of actief meedoen in de samenleving lastig is en er niet direct een oplossing voor wordt gevonden, dan wordt er een melding aangemaakt voor de klantmanager Wmo. Jij pakt deze meldingen op en gaat op huisbezoek. Je onderzoekt samen met de inwoner wat de best passende ondersteuning is en volgt hierbij het ‘stappenplan zorgvuldig onderzoek’ van de CRvB. Je stelt een ondersteuningsplan op en zorgt ervoor dat de afgesproken hulp ook daadwerkelijk wordt ingezet en geëvalueerd. Je bent alert op signalen van bredere problematiek en weet wanneer doorverwijzing naar andere professionals nodig is.

Kandidaatomschrijving

Dit ben jij: Met jouw kennis over de Wmo, juridische inzicht en sociale vaardigheden weet je maatwerk te leveren dat recht doet aan de situatie van de inwoner én aan de publieke middelen. Je werkt nauw samen met collega's binnen het sociaal domein en externe partners Je hebt het lef en het vermogen om ook buiten de vastgestelde kaders oplossingen te vinden;
Je bent stressbestendig, je weet je verantwoordelijkheid te pakken en oplossingsgericht te handelen. Je hebt een analytisch- en empathisch vermogen en je bent resultaatgericht. Je bent communicatief sterk en kunt zorgvuldig rapporteren.
  • Een afgeronde Hbo-opleiding (HBO-opleiding is voldoende, dit hoeft niet specifiek social work oid te zijn. Het gaat ons vooral om het niveau en de werkervaring)
  • Minimaal 3 jaar werkervaring als consulent/klantmanager Wmo: indicatiestelling ambulante begeleiding en hulp bij het huishouden

Interviewplanning

De interviews zullen in de eerste week van december plaatsvinden.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Opleiding Een afgeronde HBO-opleiding
  • Geen ZZP'er Vanwege leiding en toezicht van de leidinggevende bij de Gemeente Noordoostpolder nemen we voor deze opdracht geen ZZP'er aan
  • Ervaring Minimaal 3 jaar recente werkervaring als klantmanager WMO, met ervaring in indicatiestelling voor ambulante begeleiding en hulp bij het huishouden

De Wensen

  • Kennis Je bent een teamspeler en je hebt aantoonbare ervaring met het leggen van verbinding naar andere (maatschappelijke) partners, graag concreet met voorbeelden/cv.
  • Wet -en regelgeving 1 Je hebt aantoonbare kennis van en ervaring met de Wmo 2015 en de toepassing daarvan, graag concreet met voorbeelden/cv.
  • Wet -en regelgeving 2 Het is een pré als je basiskennis hebt van de Jeugdwet of Participatiewet (indien relevant voor de functie).
  • Werkervaring Je hebt aantoonbare ervaring met ondersteuningsvormen zoals hulp in het huishouding, begeleiding, vervoer, etc., graag concreet met voorbeelden/cv.
  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Tijdens het interview toetsen we op werkervaring, kennis en de competenties.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
21 november 2025 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox