Gemeente Rijssen-Holten

Teammanager financiën & hr

Gemeente Rijssen-Holten

De opdracht­omschrijving

Werken bij Gemeente Rijssen-Holten
Met ruim 400 medewerkers werken wij elke dag aan de ontwikkeling van de gemeente Rijssen-Holten. En net als al die collega’s word ook jij in onze organisatie direct vanaf je eerste werkdag aangemoedigd om je verder te ontwikkelen. Jouw (innovatieve) ideeën zijn altijd welkom - waar ze ook over gaan. Wij zijn namelijk een ondernemende gemeente die voorop durft te lopen en die een eigen koers vaart. En wij stimuleren jou om in jouw loopbaan hetzelfde te doen.

Opdracht
Voor ons team Facilitair, Medewerkers en Financiën (FMF) zoeken we een veelzijdige Teammanager met een passie voor leiderschap. Geen manager die met alle winden meewaait. Wel iemand die knopen doorhakt als het nodig is. En geen leidinggevende die aanwezig is als 't hem- of haarzelf uitkomt. Maar wel een betrokken collega die vertrouwen geeft. Als Teammanager van het FMF-team geef jij richting met een mensgerichte aanpak en een zakelijke focus. Zo houd je balans tussen betrokkenheid en resultaat en heb je oog voor zowel het team als de bredere organisatie.

Dit ga je doen als Teammanager
Als Teammanager zet je je talent om leiding te geven volledig in. Je stuurt jouw team aan met een gezonde balans tussen vrijheid en verantwoordelijkheid. Team FMF bestaat uit ongeveer 40 medewerkers. In volgorde van grootte zijn dit de volgende subteams: Financiën, Personeel & Organisatie, Algemeen Juridische Zaken en Inkoop. De medewerkers zijn allemaal stuk voor stuk betrokken en beschikken over een groot verantwoordelijkheidsgevoel. Er wordt hard gewerkt, maar er is altijd tijd voor humor of een praatje. Ook belangrijk: successen worden graag gevierd met iets lekkers! Wat ga je concreet doen?

  • Leidinggeven: je biedt sturing en ondersteuning aan je teamleden, waarbij je een voorbeeldfunctie vervult op basis van de regelingen en afspraken binnen onze organisatie;
  • Ontwikkelen: je stimuleert ontwikkeling van het team en de individuele medewerkers en benut hun sterke punten, zonder de teamdoelen uit het oog te verliezen;
  • Balans bewaken: je bewaakt de balans tussen de belangen van de (sub)teams en de bredere organisatie;
  • Verbinden: jij zorgt voor een sterke onderlinge verbinding tussen de vier subteams.

Gezien de omvang en samenstelling van het team is affiniteit met financiën een pré.

Competenties

  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling en schriftelijk)
  • Motiveren
  • Overtuigen
  • Besluitvaardigheid
  • Organiseren
  • Kritisch
  • Stressbestendig

Aantal benodigd professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 2 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Maandag t/m vrijdag (hybride werken is beperkt en in overleg mogelijk)

 

De Eisen

  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als teamleider
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar op het gebied van financiën / juridische zaken / HR of inkoop;

De Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als teamleider binnen een politiek bestuurlijke omgeving;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van financiën / juridische zaken / HR of inkoop binnen een gemeentelijke instelling
  • Aantoonbare kennis van financiën
  • Uurtarief maximaal €125,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk en werk-werk

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
30 mei 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox