Gemeente Rotterdam

BRK Kwartiermaker/beheerder

Gemeente Rotterdam

De opdracht­omschrijving

Waar ben jij van?

Jij ben de eindverantwoordelijke voor het gebruik van Kadastrale gegevens (BRK). Je ziet toe op het rechtmatig gebruik van de BRK-gegevens binnen de gemeente en eventueel ketenpartners buiten de gemeente (denk hierbij aan DCMR/ veiligheidsregio en ingenieursbureaus). Je onderhoud daarnaast het contact met het Kadaster over contracten en kwaliteit van de data die er aangeleverd wordt.

Jouw functie

In eerste instantie neem je de rol van kwartiermaker op je, waarbij je de verantwoordelijkheden van BRK Beheerder afbakent, structureert en implementeert. Tegelijkertijd zorg je ervoor dat de dagelijkse werkzaamheden als BRK Beheerder doorgang vinden. Je werkt aan privacy- en securityafspraken binnen het concern.

Daarnaast moeten er nog een aantal randvoorwaarden ingevuld worden om de rol van BRK-beheerder volledig uit te kunnen voeren. Als kwartiermaker verwachten wij dat jij deze randvoorwaarden in gaat richten en uit gaat zetten. Je moet niet bang zijn om binnen een grote organisatie contacten te leggen en afspraken te maken.

Je functie is tweeledig:

Je start als kwartiermaker om de rol van BRK Beheerder binnen Basisinformatie vorm te geven. Vooruitlopend daarop vervul je taken als BRK Beheerder om de uitvoering van dagelijkse werkzaamheden te kunnen continueren.

Uit te voeren:

Afronden, en doen naleven privacy- en securityafspraken binnen concern

Het inzichtelijk maken van de gegevensstromen van het Kadaster naar het concern inclusief opstallen (beschrijvende) autorisatiematrix.

Herzien standaard-GLO’s

Opstellen en afsluiten maatwerk-GLO’s

Contractbeheer Mijn Kadaster

Toezicht op levering BRK-gegevens; naleving GLO's

Aanspreekpunt en gesprekspartner voor gebruikers BRK-gegevens en andere in- en externe betrokkenen.

Te organiseren:

Het gebruik van “Mijn Kadaster” binnen het concern.

De verwerking van de “BRK Levering” en het gebruik van gegevens hieruit binnen het concern.

Het voldoen aan regelgeving en beleid op het gebied van privacy, security en gegevensmanagement bij de verwerking en verstrekking van BRK-gegevens.

Invulling van de rol van “gedelegeerd bronhouder” binnen de afdeling Basisinformatie.

Bovenstaande is inclusief:

Afstemming met betrokkenen.

Een schriftelijke uitwerking hiervan, in de vorm van RACI matrix en procesbeschrijvingen.

Vaststelling door en overdracht aan de lijnorganisatie (teamleider/afdelingshoofd).

Doelen:

Borgen verantwoord gebruik (persoons)gegevens uit de BRK

Terugbrengen aantal contracten en Mijn Kadaster accounts bij het Kadaster.

Duidelijke afbakening verantwoordelijkheden bij interne (door)levering BRK-gegevens en gebruik Mijn Kadaster.

Jouw profiel

Wij zijn op zoek naar een analytisch sterke en resultaatgerichte professional die zowel sturend als uitvoerend kan bijdragen aan het vormgeven en uitvoeren van de rol van BRK Beheerder binnen de afdeling Basisinformatie. Je beschikt over uitstekende contactuele vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk, en bent in staat om complexe informatie helder over te brengen.

Je bent initiatiefrijk en proactief en deinst niet terug voor het leggen van nieuwe contacten en het maken van afspraken binnen een grote organisatie. Jouw scherpe analytische vermogen stelt je in staat processen te doorgronden en te verbeteren, waardoor efficiëntie en innovatie centraal staan.

Je bent omgevingsbewust en hebt oog voor de belangen van ketenpartners waarmee wordt samengewerkt.

Daarnaast ben je daadkrachtig en handel je resoluut bij eventueel oneigenlijk gebruik van kadastrale gegevens. Je hebt een goed ontwikkeld gevoel voor verantwoordelijkheid en weet hoe je overzicht bewaart en doelen bereikt. Kortom, je bent een regelaar die met vertrouwen en een scherp inzicht opereert in een dynamische omgeving

Je volgt nauwgezet het landelijk beleid, wetswijzigingen en ontwikkelingen binnen de BRK.

Tevens bouwt en onderhoud je sterke relaties voor een effectieve samenwerking binnen en buiten de gemeentelijke organisatie.

 

De Eisen

  • Je hebt HBO werk- en denkniveau. Dit blijkt uit een afgeronde opleiding op HBO-niveau of eerder opgedane werkervaring;
  • Je hebt minstens 5 jaar aantoonbare werkervaring met Kadaster en/of BRK ;
  • Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring in projectmanagement.

De Wensen

  • Je hebt werkervaring opgedaan in een gemeente met meer dan 150.000 inwoners.
  • Je hebt kennis van en werkervaring met contractbeheer.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
04 juni 2025 om 05:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox