Opdrachtomschrijving De directie Belastingen bevindt zich in de tweede fase van de digitale transitie naar werken in Microsoft 365. Na de (gedeeltelijke) migratie van de G-schijf ligt de focus nu op het realiseren van een duurzame, gedragen structuur voor digitaal samenwerken. Deze fase vraagt om een ervaren projectleider die richting geeft, samenhang brengt en zorgt dat de nieuwe manier van werken daadwerkelijk landt in de organisatie.
De senior projectleider is verantwoordelijk voor het leiden van deze transitie binnen Belastingen, inclusief afstemming met het MT, de afdelingshoofden en stedelijke partners.
De ideale senior projectleider verbindt beleid, uitvoering en techniek, en borgt dat de organisatie digitaal volwassen kan worden — met Teams, SharePoint en informatiebeheer als integraal onderdeel van het dagelijks werk.
Werkzaamheden
• Als onderdeel van de afdeling Centrale Processen & Advies adviseer je de directie bij de implementatie en het werken met Teams en Sharepoint;
• Je signaleert tekortkomingen qua inrichting en werkwijzen en vertaalt deze naar een verbeteraanpak voor de organisatie;
• Je signaleert kennislacunes bij medewerkers en coördineert een aanpak gericht op kennisontwikkeling;
• Je stelt voortgangsrapportages op voor het MT van Belastingen.
Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
De opdrachtgever:
De directie Belastingen van de gemeente Amsterdam wil een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega’s zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega’s, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad. We streven daarbij naar een personeelsbestand dat een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam. Dus wie jij ook bent: bij ons ben je van harte welkom! Belastingen gemeente Amsterdam ontvangt jaarlijks meer dan 1 miljard euro. Dat is geld van Amsterdammers, dat is geld voor de stad. Belastingen gemeente Amsterdam draagt er zorg voor dat Amsterdammers hun rechtmatige bijdrage betalen voor de voorzieningen in de stad. Denk bijvoorbeeld aan het wegennet, het onderhoud van de grachten, de sociale voorzieningen en de leefbaarheid in de stad. Dit gebeurt door het heffen van belastingen zoals de afvalstoffenheffing, onroerendzaakbelasting, toeristenbelasting etc. En hiernaast zorgt Belastingen Amsterdam ook voor de afdracht van Amsterdam aan de Rijksbelastingdienst. De burgers moeten er op kunnen vertrouwen dat Belastingen gemeente Amsterdam op een goede manier met hun gegevens en hun geld omgaat. Belastingen gemeente Amsterdam is als organisatie volop in ontwikkeling en streeft er elke dag naar om een risicobewuste organisatie te zijn, die effectief en resultaatgericht samenwerkt met partners in de keten. Het is een prachtige organisatie, met volop kansen
en mogelijkheden voor mensen die hun nek durven uit te steken! Afdeling Centrale Processen en Advies (CP&A): CP&A levert de organisatie een 'hands on' betrouwbare en wendbare ondersteuning en is de motor voor innovatie, ontwikkeling en externe oriëntatie. Zowel bij het dagelijkse presteren als bij innovatieve werkwijzen. Dat doet zij samen met partners in de stad, bijdragend aan een Belastingdienst die voor Amsterdammers past in het tijdsbeeld van nu. CP&A bestaat uit Team Gegevensregie (GGR) en het Team Juridische Zaken en Advies (JZ&A): Team Gegevensregie (GGR) ondersteunt en adviseert Belastingen bij ontwikkeling en implementatie van data gedreven werken, de uitvoering van de operationele productiewerkzaamheden en bij de implementatie van nieuwe innoverende processen en producten.
Team Juridische Zaken en Advies (JZ&A) draagt zorg voor de ontwikkeling van het fiscaal beleid en het voeren van procedures die daar betrekking op hebben. JZ&A adviseert over de interne- en externe communicatie, compliance en risicomanagement en legt de verbinding tussen bestuurlijke ontwikkelingen in college en raad en de uitvoeringspraktijk van
Belastingen en omgekeerd.
De Eisen
Eis - Verificatie Ervaring
Verificatie van de ervaring van de kandidaat.
Eis - CV toevoegen
U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot.
Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling.
Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.
Referentie
U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat.
Vul in:
• organisatie
• naam contactpersoon
• telefoonnummer contactpersoon.
Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.
Voor een objectieve referentie mag de inschrijver zichzelf niet als referent opgeven.
Let op: de referent dient op de hoogte te zijn
Eis - Draaideurconstructie
Is de aangeboden kandidaat in de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam?
Let op antwoordmogelijkheden:
Nee, kandidaat is in de afgelopen 2 jaar niet in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam.
Ja, kandidaat is in de afgelopen 2 jaar wel in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam. (KO)
Eis - Werk- en denkniveau
De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een WO werk- en denkniveau.
Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
Eis - Toevoegen motivatie
Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.
Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
Eis - Kennis
De aangeboden kandidaat heeft ervaring met Digitaal Samenwerken en implementaties van M365 (Teams, SharePoint) bij de gemeente Amsterdam of een andere G4-gemeente.
Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
Eis - Werkervaring
De aangeboden kandidaat heeft minimaal 8 jaar ervaring met complexe verander- en digitaliseringsprojecten binnen publieke organisaties.
Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
Eis - Beschikbaarheid
De aangeboden kandidaat is beschikbaar voor het gevraagde aantal uren en beschikbaar om ten minste één dag per week op een locatie van de gemeente de werkzaamheden te verrichten.
Dit dient duidelijk te blijken uit de motivatiebrief.
Eis - Verificatie kennis
Verificatie van de kennis van de kandidaat.
Referentie
U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat.
Vul in:
• organisatie
• naam contactpersoon
• telefoonnummer contactpersoon.
Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.
Voor een objectieve referentie mag de inschrijver zichzelf niet als referent opgeven.
Let op: de referent dient op de hoogte te zijn
Beschikbaarheid en tarief kandidaat
Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview;
Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender;
Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).
De Wensen
Toetsing van de competentie:
Politieke sensitiviteit: Expert
Zich kunnen verplaatsen in het politieke speelveld; de complexe belangen onderkennen waar stakeholders mee geconfronteerd worden; de politieke haalbaarheid van voorstellen kunnen inschatten.
Toetsing van de competentie:
Schriftelijke vaardigheid: Expert
Ideeën en meningen in begrijpelijke taal aan anderen schriftelijk duidelijk maken.
Toetsing van de competentie:
Omgevingsbewustzijn: Expert
Laat blijken goed geïnformeerd te zijn over vakinhoudelijke, organisatorische, maatschappelijke, politieke ontwikkelingen of andere omgevingsfactoren en weet deze effectief te benutten voor de eigen functie of organisatie.
Toetsing van de competentie:
Resultaatgerichtheid: Expert
Concrete doelen als uitgangspunt nemen voor het eigen gedrag en hieraan vasthouden totdat het doel bereikt is.
Wens - Kennis
De aangeboden kandidaat heeft in het bijzonder ruime kennis en ervaring op het gebied van veranderkundige implementatietrajecten voor een overheidsorganisatie.
Dit dient duidelijk te blijken uit de motivatiebrief.
Wens - Ervaring
De aangeboden kandidaat is bekend met Lean, Agile en PDCA-methodieken oplossingen aan te dragen.
Dit dient duidelijk te blijken uit het CV.
Wens - Ervaring
De aangeboden kandidaat is sterk in stakeholdermanagement en bestuurlijke sensitiviteit
Dit dient duidelijk te blijken uit de motivatiebrief.
Informatie Kandidaat
Wij willen de onderstaande gegevens van de door u aangeboden kandidaat ontvangen. De gegevens worden onder andere gebruikt voor het uitnodigen van de kandidaat voor een interview en het aanvragen van de VOG indien hij/zij de functie krijgt. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging. Gebruik de volledige naam van de kandidaat zoals deze in het paspoort of op de identiteitskaart staat vermeld.
Middels de tab 'Offerte' dient u de naam van de inschrijving te wijzigen, die bovenin wordt weergegeven. Wijzig deze naar: Naam organisatie + naam kandidaat, zodat duidelijk is welke kandidaat het betreft. Dit kan worden gewijzigd aan de hand van het potlood icoon.
Indienen extra inschrijvingen
Gemeente Amsterdam stelt u voor deze aanvraag in staat om maximaal 1 kandidaat aan te bieden.
Om een extra offerte aan te maken klikt u op het tabblad 'Offerte' en vervolgens rechtsonder op 'Extra offerte'.
Attentie: u dient iedere inschrijving apart in te dienen. Indienen doet u door middel van de button 'Indienen'. Ter controle vraagt het systeem om uw wachtwoord.
Heeft u hier vragen over dan kunt u contact opnemen met de Servicedesk van Mercell.
Klik op 'Invullen' en vul aan:
Naam kandidaat:
Telefoonnummer kandidaat:
(privé) e-mailadres van de kandidaat:
Wens - Ervaring
De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het ontwikkelen en implementeren van governance-structuren, informatiehuishouding en archivering volgens de Archiefwet.
Dit dient duidelijk te blijken uit het CV.
Toetsing van de competentie:
Analytisch vermogen: Expert
Kan hoofd- en bijzaken onderscheiden, een vraagstelling in onderdelen uitsplitsen en logische verbanden leggen tussen de verschillende deelaspecten.
Toetsing van de competentie:
Overtuigingskracht: Expert
Oefent, op basis van persoonlijk overwicht, invloed uit op mensen en situaties, gericht op acceptatie en het overwinnen van weerstanden. Communiceert ideeën duidelijk en stellig.
Toelichting Maximumtarief
Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal € 125,-
Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen.
Er geldt een maximum uurtarief conform het actuele bezoldigingsmaximum per uur zoals bepaald in de WNT waarbij maximaal 36 uur per week mag worden gefactureerd; EN
- De contractwaarde over 12 maanden is maximaal gelijk aan de actuele WNT-norm.
Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out).
De verdeling van de punten voor de score op tarief wordt als volgt berekend: de inschrijver met het laagste tarief krijgt het maximale aantal punten. De score van de overige offertes wordt gerelateerd aan het laagste tarief op basis van percentuele afwijking.