Nationale Politie
max €108 per uur
Noord-Brabant
36 uur per week
01 augustus 2025
31 juli 2026
Opdrachtomschrijving
Het werk van de Nationale Politie is van cruciaal belang voor de veiligheid en de weerbaarheid van de Nederlandse maatschappij. Een deel van het werk dat de politie doet, onze kernactiviteiten, zoals bijvoorbeeld de incidentafhandeling, moet 24/7 door kunnen gaan. Toch lopen deze kernactiviteiten het risico verstoord te worden, bijvoorbeeld door uitval van mensen, ICT, communicatie of vervoer. Het is daarom van absoluut belang dat de politie voorbereid is om dit soort verstoringen op te vangen.
Business Continuïteitsmanagement richt zich op het vooraf identificeren, implementeren en valideren van maatregelen om de continuïteit van de kernactiviteiten van de politie te vergroten. Een van de essentiële onderdelen is het bepalen van de deze kernactiviteiten. Denk aan vragen als: wat moet altijd doorgaan en heeft prioriteit bij een verstoring? Welke onderliggende processen, mensen en middelen zijn daarvoor van kritiek belang? En stel dat er een verstoring optreedt, hoeveel tijd mag zo’n proces er dan uitliggen? En wat is er nodig om die processen door te laten gaan? Als projectleider business continuïteitsmanagement inventariseer je kritieke kernactiviteiten, bepaal je afhankelijkheden die nodig zijn om de activiteiten uit te voeren en stel je een eenheidsbreed BCM-plan op waarin onder andere continuïteitsmaatregelen zijn gedefinieerd. Je borgt BCM in de eenheid en zet BCM-oefeningen op en begeleidt deze. Je vertegenwoordigt de eenheid Oost-Brabant in de landelijke business tafel BCM.
Concreet houd jij je bezig met de volgende werkzaamheden:
Verantwoordelijkheden
De functie projectleider business continuïteitsmanagement is nieuw binnen onze eenheid, dus nog niet alle werkzaamheden zijn in beton gegoten. Omdat jij een echte pionier bent, is dit geen enkel probleem voor jou. Jij bent een zelfstandige, assertieve en ervaren businesspartner die goed kan luisteren, adviseren en mensen mee kan nemen in jouw overtuiging. Netwerkvaardigheden en samenwerken zijn belangrijke competenties voor deze functie.
Problemen analyseren is je op het lijf geschreven en je neemt initiatief in het zoeken naar oplossingen die passend zijn binnen de context van het probleem. Je bent innovatief, kijkt vooruit en bent in staat je analyses helder te verwoorden.
Je weet wat er op jouw gebied speelt en bent alert op veranderingen binnen deze omgeving en invloeden van buiten. Je beschikt over uitstekende communicatieve en sociale vaardigheden en hebt gevoel voor verhoudingen in een complexe omgeving en, waar nodig, ga je een lastige discussie niet uit de weg. Daarnaast weet jij anderen met argumenten te overtuigen en heb je ervaring met projectmatig werken. Je overziet de samenhang tussen werkprocessen en bent in staat om je nieuwe werkprocessen snel eigen te maken.
Je weet de brug te slaan tussen de bedrijfsvoering en de operatie en kunt een vertaling maken van beleid naar uitvoering en omgekeerd. Je bent alert op en verdiept je in de relevante maatschappelijke, vakinhoudelijke en interne (organisatie)ontwikkelingen en je benut deze kennis effectief.
Voor deze opdracht is een Betrouwbaarheidsonderzoek (BO) van toepassing. Een positief besluit is een vereiste voor het uitvoeren van deze opdracht.
Als politie voorbereid zijn op het opvangen van eventuele verstoringen van het primaire proces (ofwel de kernactiviteiten).
Binnen de politie werk je samen met onder andere sectorleidingen en het Politiedienstencentrum (PDC).
Competenties
Mondelinge- en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox