Gemeente Bodegraven Reeuwijk

Penningmeester bestuur evertshuis

Gemeente Bodegraven Reeuwijk

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving Penningmeester

De gemeente Bodegraven-Reeuwijk heeft op 1 juli 2025 de exploitatie van het Eversthuis overgenomen. Hiertoe is een tijdelijk bestuur gevormd voor beide stichtingen die de exploitatie van het Evertshuis verzorgen.
Dit bestuur is ingevuld door ambtelijk medewerkers van de gemeente. Eind 2025 was gepland dat de nieuwe organisatie zou staan, voorzien van een nieuw bestuur, dat de bestuursfuncties over zou nemen. Dat is voorlopig nog niet het geval. Voor de voortzetting van het bestuur en de continuïteit van het Evertshuis wordt het mandaat van het bestuur verlengd en is ten minste de inzet van een penningmeester met financiële expertise nodig.

In de omvorming naar een toekomstbestendig bestuursmodel is 2026 voor cultuurhuis Evertshuis te Bodegraven een transitiejaar. In dit jaar draagt de gemeente Bodegraven-Reeuwijk zorg voor de continuïteit in de bedrijfsvoering. De besturen van de Stichting Evertshuis en de Stichting Bij Everts worden in die periode ingevuld door een tijdelijk bestuur, met leden aangewezen door de gemeenteraad.
Naast zorgen voor continuïteit in de bedrijfsvoering heeft het tijdelijke bestuur ook de opgave om de bedrijfsvoering en de administratie te verbeteren zodat de stichtingen voor het einde van 2026 kunnen worden overgedragen aan een regulier bestuur met leden afkomstig uit de lokale samenleving.
De rol van penningmeester is in de transitieperiode een belangrijke functie. Naast continuïteit in de bedrijfsvoering is er ook een opgave om administratieve verbeteringen door te voeren. De penningmeester heeft als opdracht om vanuit het bestuur te zorgen voor een goed financieel beheer en een verbeterde administratie op basis van de aanbevelingen van een naar de administratie uitgevoerd onderzoek. Doelstelling is een financieel beheer en een administratie die weer op orde is zodat de stichtingen van het cultuurhuis kunnen worden overgedragen aan een nieuw te vormen organisatie of een nieuw bestuur.

De interim penningsmeester dient het tijdelijke bestuur van het Evertshuis te adviseren met oog op continuïteit van de bedrijfsvoering en op orde brengen daarvan ten behoeve van een overdracht aan het nieuwe reguliere bestuur. Daarnaast dient de penningsmeester vervangingsadviezen te toetsen. De opdracht is uiterlijk 31 december 2026 afgerond.

De Eisen

  • Zorgen voor continuïteit in de bedrijfsvoering.
  • Verbeteren van de bedrijfsvoering en de administratie voordat de stichtingen aan een regulier bestuur worden overgedragen.
  • Inzet van een penningmeester met financiële expertise nodig.
  • Zorgen voor goed financieel beheer en een verbeterde administratie op basis van de aanbevelingen van een onderzoek.
  • Adviseren met oog op continuïteit van de bedrijfsvoering en het op orde brengen daarvan voor overdracht aan het nieuwe bestuur.
  • Toetsen van vervangingsadviezen.

De Wensen

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
05 januari 2026 om 16:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox