Waterschap Drents Overijsselse Delta

Adviseur projectbeheersing hwbp

Waterschap Drents Overijsselse Delta

De opdracht­omschrijving

Wil jij bijdragen aan waterveiligheid én complexe projecten tot een succes maken?
De afdeling Projectrealisatie zoekt een Adviseur Projectbeheersing voor haar HWBP-projecten. In deze rol ben jij de spil in het organiseren, bewaken en structureren van alles wat nodig is om onze dijkversterkingsprojecten op koers te houden. Met jouw talent voor planning, financiën en risicomanagement zorg je voor grip en overzicht in projecten die er écht toe doen.

Adviseur projectbeheersing voor haar HWBP-projecten
20-28 uur per week, periode 8 maanden

Ben jij goed in het organiseren, opzetten en beheren van planningen, financiële administraties, documentstructuren en ben je toe aan een volgende carrièrestap? We gaan graag het gesprek aan om te kijken op welke manier we jouw ambities kunnen verenigen met de behoefte in onze projecten.

De afdeling Projectrealisatie is verantwoordelijk voor de uitvoering van fysieke projecten op het gebied van waterketen, het watersysteem en waterveiligheid. Onze projecten zijn omvangrijk, staan bestuurlijk en maatschappelijk in de spotlights en we werken nauw samen met externe partijen om onze opgaven te realiseren. Om grip te houden op de voortgang, uitgaven, capaciteitsinzet en de vele informatiestromen van een project, heeft projectbeheersing een prominente plek in het projectteam.

Momenteel zoekt de afdeling een adviseur projectbeheersing voor het thema waterveiligheid. Met meerdere projectteams realiseren we dijkverbeteringsprojecten en innovatieprojecten en zorgen we voor versterking van ca. 180 kilometer primaire waterkeringen als onderdeel van het HWBP (Hoogwaterbeschermingsprogramma).

Als adviseur projectbeheersing ga je werken aan één van de grotere dijkversterkingsprojecten. Samen met de specialisten op het gebied van o.a. risico’s, planning en kosten vormen de adviseurs en managers projectbeheersing de vakgroep Projectbeheersing. Hierin staat samen leren en ontwikkelen centraal, om ons werk nog beter en slimmer vorm te geven.

Wat ga je doen?
Het takenpakket van de adviseur projectbeheersing is zeer divers en bestaat onder andere uit het:
•    Bewaken van kosten, planning, scope, kwaliteit en risico’s;
•    In afstemming met projectteamleden financiële prognoses maken;
•    Planningen opstellen en actueel houden;
•    Organiseren risicomanagement en risicogestuurd werken;
•    Opstellen voortgangsrapportages en bewaken kwaliteit getoonde informatie;
•    Helpen bij het inrichten en bijhouden van systemen ten behoeve van de financiële boekhouding, het informatiemanagement, eisenbeheer;
•    Voeren van gesprekken over scope, tijd, geld, risico’s en kwaliteit;
•    Analyseren en doorvertalen projectinformatie naar sturingsinformatie.

Enerzijds zit er regelmaat in de werkzaamheden binnen een jaar. Deze regelmaat wordt bepaald de momenten van voortgangsrapportages en bijvoorbeeld de jaarlijkse begroting. Anderzijds is het belangrijk in te spelen op de onverwachte gebeurtenissen die snel schakelen vragen. We zoeken iemand die goed gedijt in deze structuur en dit ritme en zelfstandig het operationele werk binnen projectbeheersing kan oppakken. Daarmee houd je het project goed op de rit. Er is ook ruimte om de aanpak in het project te helpen ontwikkelen. Dit doe je samen met de manager projectbeheersing, die stuurt op de totale projectbeheersing.

Wat breng jij mee?
Wij menen dat een Adviseur projectbeheersing iemand is die zich herkent in de volgende eigenschappen:
•    Heeft bij voorkeur ervaring met grotere infrastructurele projecten, en begrijpt de dynamiek en uitdagingen die daarbij komen kijken. Ervaring met HWBP-projecten is een pré;
•    Plannen en organiseren: je werkt nauwgezet en hebt de drive om alle lopende activiteiten te structureren en het overzicht te bewaren;
•    Proactieve, coöperatieve, pragmatische en resultaatgerichte instelling;
•    Leergierig en assertief, waardoor je snel zaken (zelfstandig) oppakt;
•    Heeft ervaring met het organiseren van risicomanagement en het werken volgens risico gestuurde principes binnen complexe infrastructurele projecten;
•    Ervaring met systemen zoals Relatics en Sharepoint voor het structureren en beheren van projectinformatie.

De Eisen

  • Heeft ervaring met het organiseren van risicomanagement en het werken volgens risico gestuurde principes binnen complexe infrastructurele projecten.
  • Ervaring met systemen zoals Relatics en Sharepoint voor het structureren en beheren van projectinformatie.

De Wensen

  • Heeft bij voorkeur ervaring met grotere infrastructurele projecten, en begrijpt de dynamiek en uitdagingen die daarbij komen kijken.
  • Ervaring met HWBP-projecten is een prĂ©.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
05 januari 2026 om 09:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox