Het Kadaster

Implementatiemanager p&o

Het Kadaster

De opdracht­omschrijving

Het Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Omschrijving project waarbinnen de inhuurkracht te werk wordt gesteld
Op 1 januari 2026 zal voor het ERP deel het Kadaster overgaan van SAP naar AFAS. De directie P&O is op drie onderdelen betrokken bij deze overgang: als gebruiker, als dienstverlener (functioneel beheer) en als kennisadviseur (domeineigenaar). De manager P&O Services treedt namens P&O op als domeineigenaar voor het projectteam VIBE (optimaliseren bedrijfsvoering en klantregistratie).

Het team P&O Services is op zoek naar een tijdelijke implementatiemanager voor P&O. Er is extra ondersteuning nodig om de directie P&O mee te nemen in de veranderingen en daarin de drie verschillende rollen te blijven onderscheiden. De implementatiemanager zal als verlengstuk optreden, in opdracht van en in nauwe afstemming met de manager P&O Services.

Opdracht
De opdrachtnemer zal optreden als liaison tussen het veranderteam, de domeineigenaar, functioneel beheer en de gebruikers. De opdrachtnemer werkt niet onder leiding en toezicht maar werkt hierin zelfstandig met het doel om tijdig de implementatiekant en de behoeften vanuit P&O goed in beeld te hebben, de gewenste beweging in gang te zetten en te houden. De opdrachtnemer heeft bij voorkeur eerdere ervaring met ERP implementaties.

Je beweegt je binnen het werkveld van de afdeling P&O Services. Daarnaast maak je deel uit van het veranderteam van het project VIBE.

Gedurende de looptijd van de opdracht lever je de volgende resultaten:

  • Behoefteanalyse en Rapportage - opleveren in Q3 
    • Een gedetailleerde analyse van de behoeften van de P&O -afdeling, inclusief een rapport dat deze behoeften in kaart brengt en aanbevelingen doet voor de ERP-implementatie.
  • Training en Ondersteuningsmateriaal - opleveren in Q3
    • Ontwikkeling van trainingsprogramma’s en ondersteuningsdocumentatie voor gebruikers om hen te helpen bij de overgang naar het nieuwe ERP-systeem.
  • Voortgangsrapportages - doorlopend
    • Regelmatige rapportages over de voortgang van de implementatie, inclusief eventuele knelpunten en voorgestelde oplossingen.
  • Evaluatie en Feedback Mechanismen - opleveren begin Q4
    • Systemen en processen voor het verzamelen van feedback van gebruikers en andere stakeholders, en het evalueren van de effectiviteit van de implementatie.
  • Risicoanalyse en Mitigatieplan - opleveren eind Q2/begin Q3
    • Een analyse van potentiële risico’s binnen de directie P&O die de implementatie kunnen beïnvloeden, samen met een plan om deze risico’s te beheersen en te minimaliseren.
  • Inzicht in de effecten van de ERP-implementatie voor de afdeling P&O - opleveren in Q3
    • Een analyse van de impact van de implementatie voor de administratieve functies in de directie P&O inclusief de GAP tussen de ist en soll situatie.
  • Proces afspraken - opleveren in Q4
    • Een duidelijke procesbeschrijving en afspraken rondom wijzigingen in het ERP-systeem tussen de afdeling DPI (waaronder functioneel beheer en de product owner) en de directie P&O (waaronder de arbeidsvoorwaardenadviseur, de salarisadministratie en de data analist).

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn

  • Communicatie over, organiseren van en mede beoordelen van de verschillende ontwikkelingen inzake de implementatie van ERP CORE voor de hele directie P&O.
  • Coördineren en begeleiden van ESSA-initiatieven binnen domein P&O.
  • Betrekken van de juiste mensen die voor de verschillende onderdelen input moeten leveren met akkoord van de domeineigenaar.
  • Betrekken van de relevante experts vanuit – keten perspectief.

Competenties

  • Resultaatgericht;
  • Helicopterview;
  • Adviesvaardigheid;
  • Overtuigingskracht;
  • Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk;
  • Kwaliteitsgericht;
  • Klantgericht;
  • Proactief en initiatiefrijk.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s A4, opgesteld in het Nederlands. De antwoorden op de gunningscriteria dienen ook binnen dit aantal pagina’s te worden beantwoord.

Voorwaarden 
Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2018) en de concept overeenkomst van het Kadaster, als toegevoegd in de bijlage, van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen. 

Geheimhoudingsverklaring

Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden. 

VOG 
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. 

WAADI 
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). 

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 5 pagina’s A4;
  • Een maximum uurtarief van € 105,00 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee Flextender en overige kosten;
  • De kandidaat beheerst de Nederlandse taal vloeiend, in woord en geschrift;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal WO niveau;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare kennis/ervaring in het HRM domein;
  • Door de kandidaat zélf geschreven CV en motivatie;
  • Minimaal 3 jaar ervaring als senior adviseur/implementatiemanager/verandermanager;

De Wensen

  • Kennis van het Kadaster als organisatie een pré vanwege de belangrijke rol naar de dagelijkse praktijk. Beschrijf kort (max 200 woorden) uw kennis van het Kadaster
  • U beschrijft 2 cruciale knelpunten (max. 300 woorden) die zich vaak voor doen in dit soort processen / opdrachten en geeft hierbij aan hoe u deze oplost (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden)
  • De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie (max 200 woorden) en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf;
  • Een door de kandidaat zelf geschreven beschrijving van aanpak (max 400 woorden) voor de uit te voeren werkzaamheden gezien het specifieke vraagstuk van het Kadaster
  • U geeft een beschrijving van aanpak (max. 400 woorden) voor de uit te voeren werkzaamheden gezien het specifieke vraagstuk van het Kadaster (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden);
  • U toont duidelijk aan (max. 300 woorden) welke wijze de door u geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
30 mei 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox