Gemeente Ommen

Financieel adviseur

Gemeente Ommen

De opdracht­omschrijving

Organisatie
De gemeentelijke organisatie van de gemeente Ommen is een kleine regie-netwerk organisatie. Een deel van ons takenpakket voeren we zelf uit maar we besteden ook veel werk uit of doen dit in co-creatie met onze samenwerkingspartners.  Al onze collega’s werken vanuit een brede rol die kan veranderen afhankelijk van de opgave die we samen hebben. Onze organisatie bestaat uit een betrokken club mensen. We hebben korte lijnen en dat maakt dat we snel kunnen reageren op vragen uit de samenleving. Daarbij hebben we veel eigen verantwoordelijkheid en vrijheid om de klus te klaren. Dit vraagt ook om zelfstandig te kunnen werken als het nodig is. Onze organisatie bestaat uit 4 clusters.

Ieder cluster heeft een coördinator die helpt bij de algehele afstemming van het werk en waar nodig de collega’s coached bij de uitvoering van de taken.

Opdracht
- Afronding van werkzaamheden jaarrekening 2024 en kadernota 2026;
- Opleveren financiële zomerbrief 2025;
- Opleveren begroting 2026;
- Opleveren najaarsrapportage 2025;
- Ontwikkeling van managementinformatie door het ontwikkelen van dashboards en productbladen.

Competenties
- Sterke communicatieve vaardigheden (woord en geschrift);
- Verbindend;
- Overtuigingskracht;
- Resultaatgericht;
- Politieke en bestuurlijk sensitief.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag tot en met vrijdag

 

De Eisen

  • Beschikbaar om te starten per maandag 2 juni 2025, voor 32 tot 36 uur per week;
  • Minimaal een afgeronde financiële hbo bachelor opleiding;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als financieel adviseur met het (mede) opstellen van de P&C producten zoals de jaarrekening, de kadernota, begroting en/of de najaarsrapportage binnen een gemeente of provincie;

De Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als financieel adviseur binnen een gemeente of provincie;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het opstellen van de begroting;
  • Aantoonbare werkervaring met SAP Civision, benoem waar dit is opgedaan;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
26 mei 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox