gemeente Utrecht

Taxateur-verwerver

gemeente Utrecht

De opdracht­omschrijving

Utrecht heeft jou nodig!
In Utrecht werken we met veel collega’s aan de ruimtelijke ambities van de gemeente. De Ontwikkelorganisatie Ruimte werkt in verschillende afdelingen. De afdeling Grondzaken, Investeren en Exploiteren (GI&E) is op zoek naar versterkingen binnen het taakgebied taxatie en verwerving. We zoeken op tijdelijke basis een adviseur taxateur-Verwerver die per 1-10-2025 voor circa 24 per week beschikbaar is. 

Je bent adviseur met een vastgoed, juridisch en/of project profiel. Je hebt affiniteit met het werkveld grondzaken en kent de dynamiek van gebiedsontwikkeling binnen een G4 context. Op dagelijkse basis adviseer je over taxatie en verwervingsvraagstukken. Dit varieert van eenvoudig Commercieel vastgoed en residentieel vastgoed tot complexer exploitatie gebonden vastgoed. Waar gewenst ben je gesprekspartner voor externe partijen of ben je onderdeel van onderhandelingen. Binnen onze projectteams vinden we zo oplossingen voor de uitdagingen die zich binnen de stad Utrecht voordoen. 

Opdrachtbeschrijving:
•    Je adviseert collega’s, projectleiders en projectmanagers, over contractuele en financiële mogelijkheden binnen gebiedsontwikkelingen.
•    Waar gewenst ben je gesprekspartner voor externe partijen of ben je onderdeel van onderhandelingen. 
•    Je bent onderdeel van ons taxatie en verwervingsteam. Je bent voor ons werkveld gebied aanspreekpunt voor collega’s en waar wenselijk ook eigenaren/initiatiefnemers. 

Je werkt autonoom, waar mogelijk met eigen middelen en richt je werkzaamheden naar eigen inzicht in. Er is geen sprake van leiding en toezicht door een leidinggevende. De beoordeling van de werkzaamheden vindt plaats op basis van het resultaat van de werkzaamheden.

Resultaat van de opdracht
Deze opdracht kan worden afgerond als de opdracht zoals hierboven beschreven wordt uitgevoerd en de formatie weer op orde is. 

Jij hebt/bent:
•    WO werk- en denkniveau, bij voorkeur op het gebied van privaatrecht, planologie of vastgoed, en aanvullend ben je register taxateur (RT/RMT) in kamer Bedrijfsmatig en/of Wonen.
•    Je hebt minimaal vijf jaar ervaring met advisering over taxatie- en verwervingsvraagstukken  binnen gebiedsontwikkelingen in G4 of hoog-stedelijke context. Die ervaring is recent, bij voorkeur in de afgelopen zeven jaar.
•    Je bent goed bekend met regelgeving en administratieve en gerechtelijke procedures in het kader van de onteigeningswetgeving,
•    Uitstekende communicatieve- en onderhandelingsvaardigheden.
•    Je hebt ervaring met ambtelijke en bestuurlijke besluitvormingsprocessen. Bij voorkeur binnen een (semi-)overheidsorganisatie en/of een G4 gemeente. 
•    Je bent uitstekend geïnformeerd over de landelijke ontwikkelingen binnen ons vakgebied.

Verder beschik je over de volgende competenties/vaardigheden:
•    Je bent omgevingsbewust. Je legt en onderhoud gemakkelijk contacten met collega’s binnen de gemeentelijke organisatie, externe stakeholders, en met mensen van verschillende aard en uiteenlopend niveau.
•    Je levert als coach een bijdrage aan de kennisontwikkeling binnen ons organisatie. 
•    Je werkt resultaatgericht, werkt gestructureerd en haalt je doelen binnen de gestelde termijn.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Je bent register taxateur (RT/RMT) in kamer Bedrijfsmatig en/of Wonen:

De Wensen

  • Je hebt minimaal WO werk- en denkniveau bij voorkeur op het gebied van privaatrecht, planologie of vastgoed:
  • Je hebt minimaal vijf jaar ervaring met advisering over taxatie- en verwervingsvraagstukken binnen gebiedsontwikkelingen. (Die ervaring is recent, bij voorkeur in de afgelopen zeven jaar) - Minder dan 5 jaar - 5 tot 8 jaar - 8 jaar of meer
  • Beschrijf hoe je bekend met regelgeving en administratieve en gerechtelijke procedures in het kader van de onteigeningswetgeving.
  • Je hebt ervaring met ambtelijke en bestuurlijke besluitvormingsprocessen. Bij voorkeur binnen een (semi-)overheidsorganisatie en/of een G4 gemeente.
  • Je hebt minimaal vijf jaar ervaring met advisering over taxatie- en verwervingsvraagstukken  binnen gebiedsontwikkelingen in G4 of hoog-stedelijke context. (Die ervaring is recent, bij voorkeur in de afgelopen zeven jaar.) - Geen gemeente ervaring - Ervaring bij een 100.000+ gemeente - Ervaring bij een G4 gemeente
  • Beschrijf hoe jij geïnformeerd wordt over de landelijke ontwikkelingen binnen ons vakgebied.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
01 september 2025 om 07:30
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox