Rijksinstituut voor de Volksgezondheid en Milieu (RIVM)
geen max tarief
Utrecht
36 uur per week
08 september 2025
27 februari 2026
Opdrachtomschrijving
Wij zoeken een strategisch coordinator onderzoeks- en dataloket (ODL), een organisatietalent én strategische aanjager met affiniteit voor onderzoek en data.
Je gaat zowel de dagelijkse coördinatie als de strategische doorontwikkeling van het ODL op je nemen. In deze gecombineerde rol ben je zowel de verbindende schakel tussen onderzoekers en experts als de motor achter innovatie en groei van het ODL.
Jij zorgt ervoor dat onderzoekers snel en adequaat worden geholpen met hun vragen. Je bent het aanspreekpunt en de motor binnen een sterk team van 7 enthousiaste professionals om onderzoekers te ondersteunen bij het gebruik van data en het uitvoeren van onderzoek. Je bent verantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing én de strategische doorontwikkeling van het loket. Daarbij werk je nauw samen met collega's van de stafeenheid onderzoeks- en datadiensten (ODD), de IV-organisatie, onderzoekers en het management. Het uitgangspunt? Zorgen dat het ODL hét aanspreekpunt blijft voor onderzoeks- en datavragen. Wat ga je doen?
- Coördineren Je bent aanspreekpunt en aanjager binnen het coördinatieteam en zorgt voor goede afstemming. Daarnaast ontvang, verduidelijk en registreer je vragen van onderzoekers en zorgt voor een vlotte doorverwijzing naar de juiste experts.
- Samenwerken en stakeholdermanagement De doorontwikkeling van het ODL vereist flexibiliteit en nauwe samenwerking met het coördinatieteam, de ODD-collega's, het managementteam, de (data) projecten en programma's en de verandermanager van de Data Governance Office. Ook kom je veel in aanraking met de andere IV-afdelingen en domeinen. Daarnaast neem je deel aan het samenwerkingsverband 'Slimmer werken met data' binnen het RIVM. Kortom, het is echt teamwork.
- Communiceren Je signaleert knelpunten en bewaakt de voortgang. Daarnaast houd je de informatie op intranet en in het Teams kanaal actueel en voer je (in samenwerking met de communicatieadviseur) het communicatieplan uit en je coördineert deze én je stelt de tweemaandelijkse nieuwsbrief samen.
- Prioriteiten stellen Je stelt prioriteiten en ondersteunt de Service Owner bij het monitoren van de financiële gezondheid van het ODL en adviseert hierover.
- Dienst doorontwikkelen Je ontwikkelt het ODL verder, bijvoorbeeld door uitbreiding van informatie, optimalisatie van processen en zichtbaarheid, en het opzetten van een fysiek loket.
- Innovatie stimuleren en aansturen Je stimuleert innovatie en samenwerking, motiveert het team en zorgt voor een inspirerende werksfeer.
- Afstemming met het MT over de ontwikkelingen en eventuele knelpunten Je fungeert als secretaris voor het beheercomité van het ODL en maakt de agenda.
Achtergrond opdracht
Met jouw werk maak je direct impact op het succes van onderzoekers binnen het RIVM. Door de toenemende complexiteit en multidisciplinaire samenwerking is het ODL van grote waarde. Jij zorgt ervoor dat het loket toegankelijk, efficiënt en innovatief functioneert - nu én in de toekomst.
Competenties
1. Klantgerichtheid
2. Samenwerken en motiveren
3. Flexibel
4. Resultaatgericht
5. Plannen en organiseren
6. Communicatieve vaardigheden
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox