gemeente Purmerend

Communicatieadviseur

gemeente Purmerend

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Purmerend is een stad met een platteland. Deze combinatie is ontstaat door de fusie van de gemeenten Purmerend en Beemster in 2022. In de aankomende jaren groeit Purmerend naar een gemeente met 100.000 inwoners. Een taak die veel kansen én uitdagingen oplevert en voor de meer dan 1.000 medewerkers ruimte voor ontwikkeling, ambities en groei geeft.

De gemeenteraad bestaande uit 11 fracties met in totaal 37 raadsleden en 25 commissieleden heeft een eigen ambtelijke ondersteuning. Dit griffieteam bestaat uit 9 medewerkers: de (waarnemend) griffier, drie raadsadviseurs-commissiegriffiers, vier griffiemedewerkers (waaronder de communicatiemedewerkster) en een onderzoeker voor de rekenkamer. Het team opereert onafhankelijk binnen een dynamisch en complex politiek krachtenveld.

Opdracht

Op 18 maart 2026 vinden de verkiezingen voor de gemeenteraad van Purmerend plaats. Hiervoor moeten de navolgende projectmatige werkzaamheden worden uitgevoerd:
Het opstellen en implementeren van het activiteitenprogramma van de griffie in het belang van de opkomstbevordering en om kiezers te informeren en te helpen bij het maken van een keuze voor een politieke partij en/of kandidaat.

De werkzaamheden hiervoor zijn:

  • het nader definiëren van de doelen na en in overleg met betrokken relevante partijen;
  • strategieën ontwikkelen om de gestelde doelen te bereiken;
  • de strategieën uitwerken in concrete activiteiten en acties;
  • middelen en verantwoordelijkheden aan de activiteiten en acties toewijzen;
  • het plannen en organiseren van de activiteiten en acties.

Dit project is afgerond na de verkiezingen.

Competenties

  • Proactief
  • Verbindend
  • Teamspeler
  • Organisatietalent
  • Hands-on

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Di – Wo – Do - Vrij.
We werken waar nodig voor het resultaat voor de gemeente. Dit kan op locatie zijn en betekent ook dat thuiswerken mogelijk is wanneer het werk dit toelaat.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring in de afgelopen 10 jaar als communicatieadviseur.
  • Minimaal 3 jaar werkervaring in een politiek bestuurlijke omgeving.
  • Een afgeronde communicatieopleiding op minimaal HBO-niveau.

De Wensen

  • Je geeft in een korte motivatie aan waarom deze opdracht je aanspreekt en jij de geschikte kandidaat bent. De motivatie dient te zijn geschreven door de kandidaat zelf (benoem dit duidelijk in het cv)
  • Beschikbaar voor minimaal 16 uur, die je flexibel over de week kunt invullen en bent in ieder geval op dinsdag en donderdag beschikbaar (benoem dit duidelijk in het cv)
  • Relevante werkervaring als communicatieadviseur bij een gemeente van 50.000+ inwoners (benoem dit duidelijk in het cv)
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring in de afgelopen 10 jaar als communicatieadviseur (benoem dit duidelijk in het cv)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
29 augustus 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox