Zorginstituut Nederland

Inhuur adviseur digitaal informatiebeheer

Zorginstituut Nederland

De opdracht­omschrijving

Het team Servicecentrum is één van de 5 teams van de afdeling Bedrijfsdiensten. 
Je werkt binnen het subteam DIV samen met 4 vaste collega’s. Elke week werken we minstens 1 dag samen op kantoor en hebben dan ook een teamoverleg. Er zijn ruime mogelijkheden om digitaal (samen) vanuit huis te werken.
Het Zorginstituut wenst het informatiebeheer verder te moderniseren/ professionaliseren. Randvoorwaardelijk hierbij is het beleidsspeerpunt van het Zorginstituut: digitaal werken, waarbij het vastleggen en beheren van informatie meer en meer een integrale verantwoordelijkheid van de werkwijze van alle medewerkers wordt. Als adviseur digitaal informatiebeheer draag je bij aan het Programma Wet Open overheid en Digitale Duurzame Informatiehuishouding.
 

Iedereen die in Nederland woont of werkt is verplicht om een zorgverzekering te hebben.

Zorginstituut Nederland is een overheidsorganisatie met als belangrijkste taak het samenstellen

van het basispakket van de zorgverzekering. Hierbij maken we ingewikkelde, maar noodzakelijke

keuzes om ervoor te zorgen dat iedereen in Nederland goede zorg kan krijgen. Nu en in de

toekomst.

Het Zorginstituut is een zelfstandig bestuursorgaan dat functioneert onder het ministerie van

Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS). We voeren werkzaamheden uit op basis van de twee

wettelijke ziektekostenverzekeringen: de Zorgverzekeringswet (Zvw) en de Wet langdurige zorg

(Wlz). Passende zorg is de rode draad in alle taken van het Zorginstituut. Wij zijn verantwoordelijk

voor een aantal zaken:

• we adviseren van de minister van VWS over de inhoud van het verzekerde pakket;

• we zorgen voor eenduidige uitleg van de verzekerde zorg;

• we bevorderen de kwaliteit, betaalbaarheid en toegankelijkheid van de zorg door het signaleren

van kansen voor vernieuwingen en verbeteringen in de zorg;

• we bevorderen digitale informatie-uitwisseling in de zorg, onder meer door het ontwikkelen van

informatiestandaarden;

• we voeren de risicoverevening uit, wat inhoudt dat we het premiegeld beheren en verdelen over

de zorgverzekeraars en zorgkantoren, zodat ze hun verzekeringsplicht kunnen nakomen;

• we beheren het Zorgverzekeringsfonds (Zvf) en het Fonds langdurige zorg (Flz) en verstrekken

informatie over de kosten in de zorg.

De Eisen

  • Beschikbaarheid: Is de door u aangeboden kandidaat beschikbaar voor gemiddeld 24 uren* per week gedurende de periode tussen 1 juli 2025 en 31 december 2025 (werkzaam op locatie van Zorginstituut Nederland en mogelijkheid om thuis te werken)?  Is de door u aangeboden kandidaat beschikbaar op donderdagen (is een vereiste)? *Wanneer de door u aangeboden kandidaat meer dan 24 uren per week beschikbaar is, is het ook een mogelijkheid om meer uren per week te maken (maximaal 36 uren per week)
  • VOG: Kan de door u aangeboden kandidaat bij aanstelling een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) overleggen?
  • Vormvereiste: Heeft u een CV en een motivatiebrief van de aangeboden kandidaat aan deze vraag  toegevoegd?
  • Kennis en expertise: Voldoet de door u aangeboden kandidaat aan onderstaande eisen m.b.t. kennis en ervaring? Uit het CV en aangeleverde motivatiebrief blijkt minimaal dat de aangeboden kandidaat aantoonbaar (middels opleidingen, cursussen, werkervaring, voorbeeldprojecten) beschikt over: Een minimaal afgeronde HBO opleiding en academisch werk- en denkniveau; Minimaal 2 jaren aantoonbare werkervaring in de rol van adviseur op het terrein van digitaal informatiebeheer of document management binnen een (overheids-) organisatie met 400+ medewerkers; Minimaal 2 opdrachten uitgevoerd waarbij het ging om bewustwordingstrajecten op het gebied van informatiebeheer/ informatiehuishouding op orde; Bekend met het werken met M365 (Samenwerkomgeving Teams, SharePoint, OneDrive) en actuele kennis van relevante wet- en regelgeving zoals (nieuwe) Archiefwet en Wet open overheid.

De Wensen

  • Geef aan hoeveel jaren de aangeboden kandidaat aantoonbare ervaring heeft in een rol van adviseur op het terrein van digitaliseren informatiebeheer of document management binnen een organisatie met 400+ medewerkers of binnen de Overheid. Dit moet blijken uit CV/motivatiebrief
  • Geef aan hoeveel opdrachten de aangeboden kandidaat heeft uitgevoerd op het gebied van informatiehuishouding/ informatiebeheer. Dit moet blijken uit CV/motivatiebrief
  • Geef aan of de aangeboden kandidaat een opleiding heeft gevolgd op het vlak van informatievoorziening, informatiemanagement of Communicatie, Media en Marketing Dit moet blijken uit CV
  • Geef een aantal situaties weer waaruit blijkt dat de aangeboden kandidaat affiniteit met communicatie, marketing of storytelling heeft. Dit moet blijken uit CV/motivatiebrief

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox