Gemeente Roosendaal

Adviseur grondzaken

Gemeente Roosendaal

De opdracht­omschrijving

Tijdelijke adviseur grondzaken

Als Adviseur Grondzaken ben je bezig met diverse juridische werkzaamheden op het gebied van privaatrecht/grondzaken, zoals aankoop van onroerende zaken t.b.v. ruimtelijke projecten, verkoop van (bouw)grond en gebouwen, het vestigen van zakelijke rechten (erfpacht, opstal), verhuur en verpachting van gemeentelijke eigendommen. De werkzaamheden betreffen het adviseren bij en het opstellen van de nodige contracten, de daarbij behorende correspondentie en het opstellen van adviesnotities en voorstellen voor directie en college/raad. Ook het uitzetten van taxaties en bodemonderzoeken behoren tot het takenpakket.

Hiervoor werk je nauw samen met collega’s van Ruimtelijke Ontwikkeling, Economie, Vergunningen, Beheer en andere adviseurs. Daarnaast heb je ook veel externe contacten met bijvoorbeeld burgers, zo kan je bijvoorbeeld aan tafel zitten bij aankoopgesprekken, notarissen en verschillende (nuts)bedrijven. Soms zit je aan tafel bij de wethouder of directeur om hem/haar te adviseren over diverse privaatrechtelijke kwesties. Verder lever je ook een bijdrage aan de periodieke rapportages aan de directie, waarin je de stand van zaken van jouw werkzaamheden bespreekt. 
Kortom, een afwisselende functie in een groep met behulpzame collega’s die de kneepjes van het vak kennen. Werk wordt in onderling overleg verdeeld, waarbij zoveel mogelijk rekening wordt gehouden met een ieders kwaliteiten en wensen.

Jouw kracht
Als adviseur vind je het leuk om met anderen samen te werken en anderen werken graag samen met jou. Je stelt kritische vragen, maar weet ook snel een praktische vertaling te maken en zaken voor elkaar te krijgen. Daarbij verlies je het grotere geheel niet uit het oog. Je kunt goed omgaan met tegengestelde belangen. Als het een keer niet helemaal loopt zoals je had gedacht, dan lijdt je humeur daar niet onder. Vanzelfsprekend beschik je over een goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid. Je hebt een afgeronde relevante HBO-opleiding, bij voorkeur Rechten. Wanneer je al enige werkervaring in het vakgebied meeneemt, is dat fijn. Kennis van privaatrecht is hierbij een must.

De Eisen

  • “In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een zzp’er. Ben je daarmee akkoord?”
  • De kandidaat heeft specifieke vakkennis op het gebied van privaatrecht (blijkt uit CV)
  • De kandidaat beschikt over minimaal 3-4 jaar werkervaring op het gevraagde werkterrein (blijkt uit CV)
  • De kandidaat beschikt over een afgeronde opleiding op HBO niveau, bijv. richting Rechten of Bestuurskunde (blijkt uit CV)
  • De kandidaat beschikt over specifieke vakkennis op het gebied van grondzaken (blijkt uit CV).
  • De kandidaat beschikt over de volgende competenties (blijkt uit het gesprek) Analytisch vermogen Politiek-bestuurlijke sensitiviteit Communicatief vaardig Overtuigingskracht / daadkrachtig Zelfstandig

De Wensen

  • Is kandidaat/bent u beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven?
  • Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht?
  • Wij gaan ervan uit dat de kandidaat beschikt over eigen devices (laptop en telefoon) of verstrekking via bureau/ leverancier, dit in verband met het werkplek-concept van de Gemeente Roosendaal
  • De kandidaat beschikt bij voorkeur over relevante werkervaring bij een gemeente/overheid (blijkt uit CV)
  • Het tarief is incl. reiskosten, parkeerkosten en verblijfskosten. Er is geen parkeergelegenheid op eigen terrrein. De kandidaat beschikt zelf over devices of deze worden geleverd vanuit de leverancier. Er dient een VOG te worden overlegd niet ouder dan 2 maanden voor een vergelijkbare functie of deze dient te worden aangevraagd.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
01 juni 2025 om 15:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox