- Situatieschets Het UMC Utrecht start per 1 januari 2026 een grote transformatie van de organisatie. Hier is de afgelopen jaren veel voorbereidend werk voor gedaan. Vanaf 2026 beginnen we met de wijziging van onze organisatiestructuur, die we gefaseerd in verantwoorde stappen invoeren en die eind 2027 moet staan. Marketing & Communicatie verzorgt in samenwerking met het programma Transformatie de communicatie over de transformatie (corporate communicatie naar alle ruim 12.000 medewerkers over de verandering en het proces) en de ondersteuning van de lijn bij communicatie richting eigen medewerkers over de veranderingen (lijncommunicatie / communicatief leiderschap). Dienstverlening We zoeken een professionele partij, gespecialiseerd op het gebied van verandercommunicatie en leiderschapscommunicatie, die onder aansturing van Marketing en Communicatie, in nauwe samenwerking met de aanwezige communicatieadviseurs, ondersteunt in dit traject. Er wordt advisering en ondersteuning gevraagd op de volgende vlakken: •Strategisch en conceptueel advies, een (sparring)partner •Operationele ondersteuning voor uitvoering en creatie van activiteiten en middelen voor organisatiebrede communicatie én voor faciliteren en coachen van de lijn (leiderschapscommunicatie), en daarmee doelgroep- en functiegroepgerichte communicatie •Eventueel, extra uitvoerende capaciteit Doel Een goed gecommuniceerde organisatieverandering, waarin mensen centraal staan en de organisatie in beweging komt, door tijdige, consistente en inspirerende organisatiebrede communicatie die duidelijkheid, vertrouwen en houvast biedt, en door goed geadviseerde en gefaciliteerde leidinggevenden die zorgen dat lijncommunicatie werkt van begin tot eind. Een nadere uitwerking en specificatie van deze uitvraag is opgenomen in bijgevoegde PowerPoint. U heeft bovenstaande gelezen.
Mijn gegevens
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.