gemeente Utrecht

Technisch projectmanager civiele techniek

gemeente Utrecht

De opdracht­omschrijving

De (technisch) projectmanager gaat werken voor de afdeling Stadsingenieurs – makers van de Utrechtse buitenruimte. Stadsingenieurs is één van de zes afdelingen van Stadsbedrijven en is het interne ingenieursbureau van de gemeente Utrecht. We houden ons bezig met de unieke combinatie van kennis van de stad én techniek. Onze belangrijkste taak is het leveren van (ruimtelijke) expertise voor projecten gericht op duurzame ontwikkeling, inrichting en groot onderhoud van de openbare ruimte. Zowel onder- als bovengronds. Lees meer over de afdeling.

Voor deze opdracht zoeken wij een ervaren technisch projectmanager die goed weet wat er nodig is om civieltechnische projecten in de openbare ruimte voor te bereiden en uit te voeren. Denk aan projecten zoals het (her)inrichten van gebieden, het vervangen of renoveren van riolering, wegen en (beweegbare) bruggen.

Opdrachtomschrijving
Als technisch projectmanager heb je een achtergrond in de techniek en ben je op deze manier projectmanager geworden. Je stuurt een team van collega’s en adviseurs aan en werkt ook nauw samen met de aannemer die de uitvoering doet. Daarbij kun je de aannemer aansturen en, waar nodig, van advies voorzien.

Jouw werkzaamheden en verantwoordelijkheden:
•    Aansturen van het technisch projectteam.
•    Eindverantwoordelijk voor het resultaat van de opdracht.
•    Verantwoordelijk voor een goede voorbereiding en aanbesteding gereed maken met betrekking tot de technische onderdelen van het project.
•    Eindverantwoordelijk voor de realisatie van het project.
•    Afstemmen met de interne opdrachtgevers en het adviseren van de bestuurders vanuit je kennis van projecten en op basis van het Utrechtse beleid; je onderkent daarin de diverse belangen en bestuurlijke gevoeligheden.
•    Leveren van een bijdrage aan de ontwikkeling van het vakgebied projectmanagement en borging van de technische kennis in de gemeentelijke organisatie en SI in het bijzonder.

Je bent een centrale schakel in je projecten en binnen de gemeentelijke organisatie. Je kunt verschillende belangen tegen elkaar afwegen en hierover duidelijk overleggen met alle betrokkenen. We zoeken een stevige projectmanager die niet terugdeinst voor een uitdagend project, waarbij politieke belangen soms groot zijn.

Daarnaast beschik je over de volgende competenties:
•    Communicatieve vaardigheden; je bent in staat om op verschillende niveaus met interne en externe partijen te communiceren.
•    Netwerken; je kunt een netwerk opbouwen en onderhouden.
•    Innovatief; je denkt vernieuwend en ziet waar kansen liggen en weet wat duurzaam werken binnen de stedelijke omgeving inhoud.

Goed om te weten
De gesprekken worden gevoerd op 19 en 20 maart 2025. Er wordt contact met je opgenomen indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit gesprek kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.  

Deze opdracht is ook beschikbaar voor zzp’ers. Hierbij moeten zzp’ers voldoen aan de zzp-voorwaarden (zie criteria 2.1.6.), waaronder de voorwaarden dat de zzp’er maximaal 70% van de gewerkte uren voor de gemeente Utrecht werkt (maximaal 25 uren per week). 

Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure.

De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%.

Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden. 

Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.  
 
Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.  
  
De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beëindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.  

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Heeft u bij vraag 2.1.3. 'ZZP Rechtstreeks' ingevuld en heeft u gedurende de afgelopen 12 maanden voor meer dan 70% van de tijd (25 uren per week of 8 maanden per jaar) gewerkt als rechtstreekse zzp’er (zonder bemiddeling en/of detachering door een bureau) bij de gemeente Utrecht?
  • Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?
  • Je beschikt over minimaal hbo werk- en denkniveau
  • Je hebt aantoonbare kennis en ervaring als projectmanager met (her)inrichtingsopdrachten in de openbare ruimte
  • Ik bevestig dat ik de bovenstaande vragen naar waarheid heb ingevuld.

De Wensen

  • Is de aangeboden kandidaat een zzp’er en wordt deze rechtstreeks voorgesteld (zonder bemiddeling en/of detachering door een bureau)? Indien 'JA' wordt ingevuld bij deze vraag, dan ga je akkoord met onderstaande 7 zzp-voorwaarden en ga je akkoord  met periodieke controles hierop, die minimaal één keer per 6 maanden door de gemeente zullen worden geïnitieerd. o    De zzp’er werkt maximaal 70% van de gewerkte uren per jaar voor dezelfde klant of opdrachtgever (maximaal 25 uren per week of maximaal 8 maanden per jaar);  o    de zzp’er heeft minimaal 3 klanten of opdrachtgevers per jaar;  o    de zzp’er is zelfstandig wat betreft uitvoering van werk;  o    de zzp’er maakt gebruik van eigen materiaal (laptop, telefoon etc.);  o    de zzp’er is vervangbaar (bijv. in geval van uitval of ziekte);  o    de zzp’er factureert (en krijgt geen loonbetaling of anderszins een vergoeding);  o    de zzp’er krijgt niet doorbetaald voor niet-gewerkte uren (bijv. in geval van vakantie).
  • Je hebt bij voorkeur een civiele technische opleiding op dit niveau afgerond
  • Je hebt bij voorkeur minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring  met integraal projectmanagement van complexe projecten in de openbare ruimte - Minder dan 3 jaar - 3 tot 5 jaar - 5 tot 7 jaar - 7 jaar of meer
  • Bij voorkeur heb je aantoonbare ervaring met diverse contractvormen zoals Engineering & Construct en Design & Construct en RAW en werken in Bouwteam.  Selecteer alle onderstaande opties die van toepassing zijn, meerdere antwoorden zijn toegestaan.  - Engineering & Construct - Design & Construct - RAW - Werken in Bouwteam - Geen van bovenstaande
  • Je hebt ervaring bij een grotere gemeente (geef de grootste optie aan) - G4-gemeente - 100.000+ gemeente - Kleinere gemeente - Geen gemeentelijke ervaring
  • Je hebt bij voorkeur kennis van en ervaring met projectmatig werken, bij voorkeur relevante certificeringen zoals bijvoorbeeld IPMA-certificaat D of C, of Nederlands Diep of een soortgelijke opleiding.
  • Hoeveel uren per week ben je (gemiddeld) beschikbaar voor deze opdracht?
  • Schrijf een motivatie t.b.v. deze opdracht en ga in op het gestelde profiel. (max 1/2 a4). Graag ontvangen wij een door de kandidaat zelf geschreven motivatie.
  • Prijs is exclusief BTW en inclusief alle bijkomende kosten. Let op: het maximum uurtarief is: € 117,50 Het met een hoger tarief offreren dan het aangeven maximum leidt tot uitsluiting van verdere deelname
  • Voeg hier je CV toe. Je CV is max 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver. Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit. Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten. Je CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox