Provincie Gelderland
max €115 per uur
Gelderland
24 uur per week
15 januari 2024
14 januari 2025
Opdracht omschrijving
Gelderland, de mooiste provincie van Nederland! Elke dag werken we in de grootste provincie van Nederland samen met 1500 medewerkers om Gelderland mooi, schoon, welvarend en gaaf te houden van en voor ons allemaal. We doen dit met veel inzet, motivatie, kennis en kunde en uiteraard samen met allerlei organisaties en andere partijen. Samen zoeken we telkens naar nieuwe passende oplossingen voor complexe maatschappelijke opgaven zoals energietransitie, mobiliteit of milieu. Dit maakt ons werk uitdagend, interessant en zinvol.
De afdeling Financiën van de Provincie Gelderland is in verband met de tijdelijke afwezigheid van de huidige teammanager op zoek naar tijdelijke vervanging voor de aansturing van het team BPC (Business Planning en Control) en het team Inkoop. De werkzaamheden bestaan voornamelijk uit het aansturen en faciliteren van de beide teams, met een sterke focus op people management. Team BPC biedt organisatie en bestuur financieel inhoudelijke informatie, analyse en advies bij bestuursvoorstellen en de producten uit de Planning & Control-cyclus (begroting, najaarsnota, jaarrekening). De financiële professionals ondersteunen en denken mee in de uitdagingen waar de provincie voor staat. Het team bestaat uit Business Controllers, Financial Controllers en Administratief experts, totaal 17 medewerkers. Team Inkoop is verantwoordelijk voor het adviseren en begeleiden van inkopen en aanbesteden van leveringen en diensten binnen de kaders van de Europese aanbestedingswetgeving. Het team is ook verantwoordelijk voor het inkoop- en aanbestedingsbeleid, het uitvoeren van operationele inkooptaken, de inrichting van het financieel proces van bestelaanvraag t/m verzending van de inkooporder en de inrichting van het proces van contractbeheer. Het team bestaat uit operationele, tactisch en strategisch inkopers, aanbestedingsjurist, coördinator Social Return, contractbeheerder en financieel analist. In totaal 12 medewerkers. De interim Teammanager moet aantoonbaar zeer ervaren zijn op het gebied van people management en leidinggeven aan professionals en heeft bij voorkeur affiniteit met aanbesteden volgens de aanbestedingswetgeving en met Financiën (Planning & Control cyclus). We vragen van de interim teammanager om minimaal 2 dagen per week op het provinciehuis te Arnhem aanwezig te zijn, waarvan in ieder geval de donderdag. In het geval van verlenging wordt het aantal uren opnieuw bepaald in relatie tot het te verwachten werkaanbod. |
Verantwoordelijkheden
In het team Inkoop ligt de focus op het verdere professionaliseren van de interne en externe processen. Het gaat daarbij onder meer om het op orde brengen van de basis, vereenvoudiging van processen en instrumenten en het bevorderen van de kennisdeling. Het updaten van het inkoopbeleid en daarnaast de communicatie naar buiten in de vorm van het updaten van bijvoorbeeld de templates. Bij het team BPC is het zaak de verdeling van de aandachtsgebieden van de financial controllers en de administratieve experts aan te laten sluiten bij de nieuwe indeling van de ambities van de organisatie. Er staat binnen BPC druk op de capaciteit en het takenpakket. Op basis van onder meer risico afwegingen zullen keuzes gemaakt moeten worden en prioriteiten gesteld moeten worden met betrekking tot de inzet van de beschikbare capaciteit. NEE-zeggen hoort daar ook bij. Het is belangrijk de aanwezige energie van beide teams vast te houden en vaart te houden in de realisatie van de voornemens. Hierin ligt een rol voor de interim Teammanager. In het kort is de Teammanager BPC en Inkoop verantwoordelijk voor:
|
availability
Externe is inzetbaar vanaf 15 januari 2024 tot en met 14 januari 2025 voor gemiddeld 24 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 maal een periode van 6 maanden. Afhankelijk van de beschikbaarheid van externe, is een gefaseerde start en/of latere startdatum mogelijk, mits externe uiterlijk 5 februari 2024 inzetbaar is voor gemiddeld 24 uur per week. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox