Gemeente Maasdriel

Teamleider realisatie & beheer

Gemeente Maasdriel

De opdracht­omschrijving

In de aanloop naar een organisatiewijziging ter versterking van de bestuurskracht van de gemeente Maasdriel, zijn we op zoek naar een interim teamleider Realisatie en Beheer. Het team Realisatie en Beheer komt uit een lastige periode. Het afgelopen halfjaar is er een positieve ontwikkeling ingezet in de richting van meer eigenaarschap, verbeterde samenwerking, meer grip op eigen werk. Die ontwikkeling moet voortgezet worden in de komende periode. Dat vraagt om een duidelijke, daadkrachtige leidinggevende die overzicht en structuur kan aanbrengen, 

Het team Realisatie & Beheer bestaat uit 35 enthousiaste medewerkers verdeeld over de clusters Beheer openbare ruimte, Buitendienst, Facilitaire zaken & Vastgoed. Het cluster Projecten, dat ook deel uitmaakt van team Realisatie en Beheer, wordt momenteel tijdelijk aangestuurd door een toegevoegde leidinggevende. 

Onze medewerkers bij Realisatie en Beheer houden zich met een breed scala aan onderwerpen bezig, die het wonen, werken en verblijven in onze mooie gemeente mogelijk maken. Om er een aantal te noemen:

  • Het risicogestuurd beheren en onderhouden van de openbare ruimte inclusief het maatschappelijk vastgoed. 
  • Ontwikkelen van beleid ten aanzien van de openbare ruimte.
  • Op projectmatige wijze ontwerpen, aanleggen en verbeteren van de bestaande infrastructuur (wegen en rioleringen).
  • Het realiseren van (woningbouw)plannen, uitgifte bouwkavels en bedrijfsterreinen.
  • Ondersteunen van evenementen, verkiezingen, en het oplossen van calamiteiten.
  • Facilitaire werkzaamheden ten behoeve van de interne organisatie.


Verantwoordelijkheden

Wat ga je doen:

  • Je geeft leiding aan de medewerkers van het team en bent integraal verantwoordelijk voor het kwantitatieve, kwalitatieve en bedrijfsmatige functioneren van het team  binnen de gestelde kaders en plannen.
  • Je zorgt voor planvorming, standaardisering van werkzaamheden, overzicht, processturing.
  • Je bent als leidinggevende verantwoordelijk voor de P&O-zaken van het team.
  • Je bent ambtelijk opdrachtgever van diverse civieltechnische projecten.
  • Je brengt rust en orde in de samenwerkingsrelaties met andere teams (met name binnen het domein Ruimte).
  • Je bent aanspreekpunt en adviseur voor de verantwoordelijke portefeuillehouders, voor wat betreft de inhoudelijke thema’s van Realisatie en Beheer. Daarbij draag je zorg voor goede informatievoorziening en overzicht over werkzaamheden en prioriteringen.
  • Je bent eindverantwoordelijk voor kwaliteit en tijdigheid van (bestuurlijke) adviezen, projectplannen en productie van het team.


De kandidaat is inzetbaar vanaf 2 september 2024 tot en met 2 mei 2025 voor 32 - 36 uur per week. De opdracht is niet als duo uit te voeren. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 maal een periode van 3 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 2 september 2024 tot en met 2 mei 2025 voor 32 - 36 uur per week. De opdracht is niet als duo uit te voeren. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 maal een periode van 3 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe. Indien het CV (incl. figuren, tabellen, voorblad en inhoudsopgave) langer is dan het toegestane aantal A4's, wordt deze enkel voor het toegestane aantal A4's beoordeeld, waarna de overige A4's buiten de beoordeling worden gehouden. Het CV is in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (MAAND EN JAAR) van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld. NB. Het CV dient louter ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Daarnaast dient u, indien van toepassing, bij alle eisen en gunningscriteria kwaliteit de antwoorden/beschrijvingen in het bijbehorende veld "toelichting" van de applicatie in te vullen. Verwijzingen naar ALLEEN het CV en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en de gunningscriteria kwaliteit ZAL leiden tot uitsluiting. Externe is de afgelopen twee jaar niet in dienst geweest van aanbestedende dienst.
  • Uit het cv blijkt dat de kandidaat minimaal 3 jaar leidinggevende ervaring heeft binnen een politiek bestuurlijke context met één of meerdere teams binnen het domein Ruimte (beleid of uitvoering).

De Wensen

  • De aangeboden kandidaat beschikt over aantoonbare ervaring als leidinggevende.
  • De aangeboden kandidaat beschikt over aantoonbare ervaring met werken in organisaties binnen een politiek bestuurlijke context.
  • De aangeboden kandidaat beschikt over aantoonbare ervaring binnen het domein Ruimte (beleid of uitvoering).
  • De aangeboden kandidaat beschikt over uitstekende (mondeling en) schriftelijke communicatieve vaardigheden en is in staat om draagvlak te creëren op politiek, maatschappelijk en bestuurlijk niveau.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox