Gemeente Amsterdam

Teamleider projectadministratie en beheersing (pab)

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Sinds januari 2024 bevindt de directie Ruimte en Duurzaamheid zich in een doorontwikkeling. Een solide afdeling bedrijfsvoering is een randvoorwaarde voor het functioneren van de directie, nu en in de toekomst. In de huidige situatie zijn de financiële systemen en processen, waar team Projectadministratie en Beheersing (PAB) verantwoordelijk voor is, niet goed of goed genoeg in gericht. Er ligt veel druk op het team om deze tijdig op orde te krijgen. Tegelijkertijd kampt het team met uitval en leegloop. Je werkt nauw samen met het interim afdelingshoofd en een procesregisseur. Jouw focus ligt op de personele taken van het team, het coachen van de medewerkers, het begeleiden van de organisatieontwikkeling, en het op orde krijgen van de formatie.

 


Werkzaamheden

Als Teamleider Projectadministratie en Beheersing geef je richting aan het team en zorg je ervoor dat je collega's zowel als groep als individu goed functioneren, op sterkte zijn en met plezier naar hun werk komen. Je bent zichtbaar voor de medewerkers en houdt verbinding met de organisatie. Je begeleidt de medewerkers bij de doorontwikkeling en opgaves van het team. Binnen het team PAB ligt de focus op het verbeteren van de projectbeheersing door een intensievere afstemming tussen lijnmanagement en de projectcontrollers, boekhouding volgens de stedelijke richtlijnen, maandelijkse rapportages en controles, dagelijkse stuurinformatie en betere ondersteuning op de inkooporder-, factuuradministratie en tijdsregistratie. Je neemt hierbij de organisatie, managers en medewerkers mee in de benodigde veranderingen/verbeteringen en voert deze krachtig door.

Je positioneert het team richting de lijnmanagers in het primair proces. Je vindt het leuk om contacten met collega teammanagers op te bouwen en te onderhouden. Als netwerker én met jouw aanstekelijke energie en enthousiasme gaat dit jou makkelijk af. Je zet je in voor een aantrekkelijk en inclusief werkklimaat. Het binden en boeien van medewerkers is net als diversiteit voor jou een topprioriteit. Je bent benaderbaar voor alle medewerkers en hanteert een open en transparante manier van communiceren.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.



De opdrachtgever(s)

De directie Ruimte en Duurzaamheid werkt op ieder schaalniveau, van portiek tot metropool, aan het ontwikkelen van een duurzame, ruimtelijke visie op de ontwikkeling van Amsterdam, het uitwerken van die visie tot concrete voorstellen, adviezen en inrichtingsplannen en het mogelijk maken van die ontwikkeling en de uitvoering van de plannen. De directie is verantwoordelijk voor de beleidsontwikkeling en kaderstelling op het gebied van ruimtelijke ordening, stedenbouw en duurzaamheid. Ook wordt gewerkt in opdracht van stadsdelen en grootstedelijke opdrachtgevers van projecten. De directie brengt als opdrachtnemer kennis in en brengt planproducten tot stand op het vlak van stedenbouw, openbare ruimte ontwerp, planologie en duurzaamheid. 

Het doel van de afdeling bedrijfsvoering is een goede en geprioriteerde dienstverlening te leveren passend bij de beschikbare formatie, dat aansluit op bestaande centrale dienstverlening, inspeelt op de behoeftes van de organisatie en zorgt voor meetbare tevredenheid. Sleutelwoorden zijn continuïteit, kwaliteit en differentiatie. Het werkt nauw samen met staf-team Strategische Bestuurlijke Advisering, gedeconcentreerde, andere directies en de gecentraliseerde organisatie.


 

De Eisen

  • Eis - Toevoegen motivatie
    Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.

    Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

  • Eis - Verificatie kennis
    Verificatie van de kennis van de kandidaat.

  • Eis - Verificatie Ervaring
    Verificatie van de ervaring van de kandidaat.

  • Eis - Beheersing competenties
    Beheerst de kandidaat de competenties op de bijbehorende niveaus zoals hieronder genoemd.

  • Referentie

    U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat.
    Vul in:

    organisatie
    naam contactpersoon
    telefoonnummer contactpersoon.
    

    Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.

    Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn

  • Beschikbaarheid en tarief kandidaat

    Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview;
    Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender;
    Het uur(tarief) dat u opgeeft is altijd exclusief btw en inclusief alle overige bijkomende kosten (bijvoorbeeld reiskosten). Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).
    

  • Referentie

    U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat.
    Vul in:

    organisatie
    naam contactpersoon
    telefoonnummer contactpersoon.
    

    Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.

    Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn

  • Eis - Draaideurconstructie

    De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam.

    Let op antwoordmogelijkheden:
    Ja, kandidaat heeft geen ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam.
    Nee, kandidaat heeft wel een ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam (KO)

  • Eis - CV toevoegen
    U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot.
    Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling.
    Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.

  • Eis - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft minimaal aantoonbare 3 jaar ervaring met het aansturen van teams van circa 20 fte als lijnmanager in de afgelopen 5 jaar.

    Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

  • Eis - Opleiding
    De aangeboden kandidaat heeft minimaal aantoonbare een afgeronde HBO opleiding in een bestuurs- of bedrijfskundige richting.

    Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

    Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.

De Wensen

  • Toetsing van de competentie:
    Verantwoordelijkheid: Gevorderd niveau

  • Toelichting Minimum en Maximumtarief

    Het uurtarief voor deze tender bedraagt minimaal € 100,- en maximaal € 135,-

    Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie  en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen.

    Er geldt een maximum uurtarief conform het actuele bezoldigingsmaximum per uur zoals bepaald in de WNT waarbij maximaal 36 uur per week mag worden gefactureerd; EN

    • De contractwaarde over 12 maanden is maximaal gelijk aan de actuele WNT-norm.

    Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out).
     
    De verdeling van de punten voor de score op tarief wordt als volgt berekend: de inschrijver met het laagste tarief krijgt het maximale aantal punten. De score van de overige offertes wordt gerelateerd aan het laagste tarief op basis van percentuele afwijking.

  • Informatie Kandidaat
    Wij willen de onderstaande gegevens van de door u aangeboden kandidaat ontvangen. De gegevens worden onder andere gebruikt voor het uitnodigen van de kandidaat voor een interview en het aanvragen van de VOG indien hij/zij de functie krijgt. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging. Gebruik de volledige naam van de kandidaat zoals deze in het paspoort of op de identiteitskaart staat vermeld.

    Middels de tab 'Offerte' dient u de naam van de inschrijving te wijzigen, die bovenin wordt weergegeven. Wijzig deze naar: Naam organisatie + naam kandidaat, zodat duidelijk is welke kandidaat het betreft. Dit kan worden gewijzigd aan de hand van het potlood icoon.

    Gemeente Amsterdam stelt u voor deze aanvraag in staat om maximaal 1 kandidaat aan te bieden.
    Om een extra offerte aan te maken klikt u op het tabblad 'Offerte' en vervolgens rechtsonder op 'Extra offerte'.

    Heeft u hier vragen over dan kunt u contact opnemen met de Servicedesk van Mercell.

    Klik op 'Invullen' en vul aan:
    Naam kandidaat:
    Telefoonnummer kandidaat:
    (privé) e-mailadres van de kandidaat:

  • Wens - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft op CV aantoonbaar minimaal 1 jaar werkervaring als teamleider binnen een gemeente in de afgelopen 5 jaar.

    Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

  • Toetsing van de competentie:
    Omgevingsbewustzijn: Expert niveau

  • Toetsing van de competentie:
    Coachen: Expert niveau

  • Toetsing van de competentie:
    Coachen: Expert niveau

  • Wens - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft minsten 1 jaar ervaring in de afgelopen 3 jaar met het leidinggeven aan een team met een transitieopgave en het hierbij coachen van individuele medewerkers.

    Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

  • Wens - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare affiniteit met financiële bedrijfsvoeringsvoering facetten binnen de gemeente zoals financiële beheersystemen en processen.

    Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

  • Toetsing van de competentie:
    Visie: Gevorderd niveau

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
13 september 2024 om 06:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox