Opdrachtomschrijving
De komende jaren worden drukke jaren in en rond Amsterdam. Er zijn veel elkaar beïnvloedende infraprojecten in uitvoering die hinder veroorzaken voor reizigers. Daarnaast zijn er veel evenementen in en rond Amsterdam. Projecten zijn zelf in meer of mindere mate aan de slag met beheersing van hinder door inzet van mobiliteitsmaatregelen. Er is echter een verschil in intensiteit van maatregelen i.v.m. omvang project, slagkracht en moederorganisatie etc. Projecten hebben vooral de focus op de hinder veroorzaakt door het eigen project. Ze hebben geen zicht op de effecten van meerdere projecten tegelijk in een gebied en de project overstijgende of gebiedsgerichte maatregelen die daarbij horen. Het ontbreekt ze ook aan focus op de lange termijn effecten van maatregelen (behouden van gedragsverandering), die juist voor Amsterdam en omstreken zo van belang zijn.
Door de inzet van een mobiliteitsteam wil Amsterdam Bereikbaar (AB) meer impact met maatregelen bereiken en de slagkracht van succesvolle toepassingen van tools, kennis en advies vergroten. De projectmanager mobiliteitsmaatregelen is trekker van het Mobiliteitsteam van Amsterdam Bereikbaar. Hij/zij opereert tussen aanbieders van mobiliteitsmaatregelen, projectleiders van infrawerken en leden van de werkgroepen en regisseurs van Amsterdam Bereikbaar.
Werkzaamheden
- Algemeen trekker Mobiliteitsteam: aansturen projectteam, overzicht houden, met alle projectteamleden rol scherp krijgen, adviserende betrokkenheid bij integrale aanpak met RWS, verantwoordelijk voor het resultaat, bevordert synergie en laat het mobiliteitsteam leven;
- Projectleider bereikbaarheidscommunicatie: “in the lead” voor maatregelen op gebied van reis- en routeinformatie en social traffic management, hinderboodschappen per doelgroep in een gebied en maatregelen voorstellen in samenwerking met communicatieadviseurs van projecten, aansturen communicatieadviseur Amsterdam Bereikbaar bij communicatie als mobiliteitsmaatregel;
- Zorgdragen dat mobiliteitsmaatregelen tot uitvoer worden gebracht in samenwerking met infraprojecten en in afstemming met meerdere infraprojecten tegelijk;
- Beschikbaar houden van maatregelen voor aankomende projecten;
- Verbinden van projecten met initiatieven van duurzame (reis)gedragsverandering van de moederorganisaties in de regio;
- Aansturing uitvoeringsteam mobiliteitsteam;
- Opstellen van richtlijnen voor de realisatie van maatregelen en evalueren en bewaking van de realisatie ervan;
- Verantwoordelijk voor het ontwikkelen van een plan voor na 2025.
Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
Algemene eisen
De opdracht wordt uitgevoerd onder leiding en toezicht van de gemeente en is beoordeeld als een opdracht die door de Inschrijver wordt ingevuld. Een zelfstandige zonder personeel (zzp’er) kan niet inschrijven e/o als kandidaat
worden aangeboden voor deze opdracht. De kandidaat die wordt aangeboden, moet op het moment van start opdracht in loondienst zijn bij de Inschrijver. Een zzp’er met een B.V., die naast zichzelf geen andere medewerkers in dienst heeft van deze B.V., wordt uitgesloten voor het Inschrijven op deze opdracht.
Inschrijver voldoet minimaal aan het feit dat Inschrijver:
- Loonbelasting en werknemerspremies afdraagt (en hiermee verzekerd is binnen het sociale stelsel) voor de
betreffende kandidaat die de opdracht uitvoert;
- Een werkgeversgezag heeft tussen Inschrijver en kandidaat (die de opdracht uitvoert);
- Voldoet aan alle werkgeversverplichtingen, zoals 2 jaar doorbetalingsverplichting bij ziekte, de Wet Poortwachter
of de WAADI.
De opdrachtgever(s)
Je wordt administratief ingehuurd door de gemeente Amsterdam, maar bent in dienst van alle vijf infra partners van Amsterdam Bereikbaar. Dit is een samenwerkingsverband tussen vijf grote infrapartners de Provincie Noord-Holland, Rijkswaterstaat, de Gemeente Amsterdam, ProRail en de Vervoerregio Amsterdam; dat zijn de partners die samen Amsterdam Bereikbaar (AB) vormen.
Amsterdam Bereikbaar: voor reizigers, door professionals. www.amsterdambereikbaar.nl is een platform voor partijen die zich inzetten voor de bereikbaarheid van de regio. Denk aan infrabeheerders, mobiliteitsprofessionals en vervoerders, maar ook aan alle infraprojecten die in en rond Amsterdam op de planning staan. Door deze organisaties met elkaar te verbinden en samenwerking makkelijker te maken, werken we met elkaar aan één doel: zorgen dat reizigers zo min mogelijk hinder ervaren van werkzaamheden aan weg en spoor.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.