Gemeente Bronckhorst

Projectleider sanering pfas

Gemeente Bronckhorst

De opdrachtĀ­omschrijving

Provincie Gelderland, Waterschap Rijn en IJssel en gemeente Bronckhorst zoeken een projectleider voor 16 uur per week voor het begeleiden van een interbestuurlijk project gericht op de sanering van PFAS.

Opdracht
Aanleiding:
In mei 2024 zijn verhoogde PFAS-waarden aangetroffen in een recreatieplas van een bedrijf in Zelhem. Uit nader onderzoek bleek dat naast de recreatieplas ook grond(water) verontreinigd is, waardoor drie bevoegd gezagen betrokken zijn. In eerste instantie is dit project vanuit een 'crisis' aanpak aangevolgen. We zijn nu op zoek naar een projectleider die de volgende fase van het project kan begeleiden, waarbij de nadruk ook ligt op bestuurlijke samenwerking en lobby richting Rijk en VNG.

Werkzaamheden:

De volgende werkzaamheden worden uitgevoerd door de projectleider:

  • (her)inrichten en aansturen van ambtelijke structuur bestaande uit een coördinatiegroep (waarvan projectleider voorzitter is) en vakinhoudelijke werkgroepen. 
  • Monitoren van de voortgang van de diverse werkgroepen en bijsturen waar nodig  
  • Voorbereiden en voorzitten van coördinatiegroepbijeenkomsten (ambtelijk) en stuurgroepbijeenkomsten (bestuurlijk) van betrokken bevoegd gezagen 
  • Afstemming met Rijk, ministeries en VNG gericht op kennisdeling en financierings-/subsidiemogelijkheden 
  • Eerste aanspreekpunt voor het bedrijf en haar adviseurs. 

Beschikbaarheid:

De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 december 2025 tot en met 31 mei 2026 voor 16 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Competenties
- Communicatieve vaardigheden;
- Samenwerken;
- Plannen en organiseren;
- Zelfstandigheid.

Benodigd aantal professionals
1.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: Ja.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 3. Aantoonbare kennis van bodem/pfas/milieu en de bijbehorende verdeling van bevoegdheden tussen de overheden (Benoem dit duidelijk in het cv).
  • 1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • 2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met met interbestuurlijke projecten met financiĆ«le en juridische aspecten (Benoem dit duidelijk in het cv);

De Wensen

  • 4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met interbestuurlijke projecten met financiĆ«le en juridische aspecten. Toon dit aan met minimaal 3 concrete praktijkvoorbeelden;
  • 6. Aantoonbare kennis van bodem/pfas/milieu en de bijbehorende verdeling van bevoegdheden tussen de overheden. Toon dit aan met minimaal 3 concrete praktijkvoorbeelden.
  • 5. Aantoonbaar bestuurlijk sensitief. Maak dit aantoonbaar met 3 concrete praktijkvoorbeelden;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox